שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי מרוקו 2022 - Rally du Maroc

צוות טאו-גרופ, הנהג גילי הכהן והנווט עומר פרל, רכובים על גבי קאן-אם מאבריק סיימו את ראלי מרוקו 2022.
2,333 ק״מ במדבר הסהרה, מקום 12 בקטגוריה של SBS ומקום 34 (מתוך 83) בדירוג הכללי - כבוד לצוות ולצוות הסיוע!

ראלי מרוקו 2022 זינק מהעיר אגדיר ששוכנת על האוקיינוס האטלנטי לכיוון דרום מרוקו עד הסהרה המערבית ומשם חוזרים חזרה צפונה לנקודת הסיום באגדיר.

המירוץ כולל פרולוג ו-5 סטייגים תחרותיים באורך כולל של 2,333 ק״מ.

הצוות הישראלי מקבוצת טאו-גרופ מורכב מהנהג גילי הכהן, מהנדס רכב ונהג מקצועי שהיה חלוץ קטגוריית ה-SSV העולמית בשנת 2000. גילי השתתף ב-7 מרוצי באחה בארה"ב עם יותר מ-10,000 שעות נהיגה בשטח וידע רב בתכנון ובנייה של רכבי שטח.

לצידו בכיסא הנווט עומר פרל, מתחרה במרוצי ראלי-רייד החל משנת 2006, נחשב לחלוץ לאחר שהצליח להוביל את צוות המרוצים שייסד יחד עם אביו, דני פרל להשתתף במרוצי ראלי-רייד במדינות ללא יחסים דיפלומטיים עם ישראל כדוגמת: ראלי אבו דאבי 2018 | ראלי מרוקו 2019 | ראלי דקאר ערב הסעודית 2021 (קישור).

image

מתחילים: הכנות לזינוק, נסיעת אימון ״Shakedown״ ובדיקות מנהלתיות וטכניות


לאחר טיסה ארוכה מישראל למרוקו הגיע הצוות למתחם התפעול באיצטדיון של אגדיר ונפגשנו עם ה-CanAm מאבריק עליו יתחרו במירוץ. הכלי עוצב בצבעי כחול/לבן בהשראת דגל ישראל ובו משולבים כלל נותני החסות שתומכים בקבוצת טאו-גרופ:

Michael Shimoni | REE | ACCELERA tyres | TomRide | SPARCO | Cardiovalve | Tomcar | G.M PORTAL | SANDERSON Ford | TripNet | AMAL MOTORS | MOTORONI LAPID

הצוות פוגש באיצטדיון של אגדיר, בו ממוקם הסרוויס (מתחם התפעול) של המירוץ, מלא קבוצות מירוץ מכל רחבי העולם. כולם עסוקים בהכנות אחרונות לקראת הזינוק של הראלי.

מיד עם ההגעתו למתחם התחיל הצוות לעבור על ה-CanAm וללמוד היכן ממוקמים כל הכלים שיסייעו לו במקרה הצורך (שלא נצטרך) וכמובן להתאמן על החלפת רצועה, החלפת ציריות ותקלות טכניות צפויות אחרות. קבוצת המירוץ South Racing סיפקה לצוות הישראלי את שירותי המכונאות והתמיכה הלוגיסטית כאשר לטובת הצוות הועמדו 3 מכונאים צמודים.

בהמשך היום יצא הצוות לנסיעת אימון לבחינת המאבריק. מדובר בקטע מוגדר באורך 16 ק״מ, אותו אפשר להקיף מספר פעמים וזאת על מנת לבדוק שכלל המכלולים פועלים כראוי ולבצע התאמות נדרשות בכלי הרכב. לאחר סיום נסיעת המבחן הכלי עובר בדיקות טכניות יעודיות למירוץ אשר מאשרות כי הכלי כשיר ורשאי לזנק למירוץ.

image

החלק הראשון: פרולוג

תחילתו של המירוץ באופן רשמי כשהפרולוג באורך של כ-9 ק״מ קובע מהו סדר הזינוק לסטייג התחרות הראשון.

הפרולוג התקיים בשטח חולי ומפותל ומסובך והצוות הישראלי סיים את הפרולוג ללא תקלות מיותרות והתמקם בדירוג במקום ה-15 מתוך 24 כלים בקטגוריה SBS ו-46 כללי מתוך 83 כלי רכב משתתפים בראלי מרוקו.

image

סטייג 1

כולל קטע קישור באורך 211 ק"מ, קטע תחרותי באורך 316 ק"מ ולסיום עוד קטע קישור של 30 ק"מ.

הסטייג התחרותי התחיל "טריקי מאוד" לדברי הצוות המתחרה - מבחינת ניווט, הצירים נעלמו עם הרוחות וחיפוש הפניות נעשה קשה יותר. תוואי השטח בהמשך הדרך הפך למסלול סלעי הדורש ריכוז גבוה על מנת להימנע מפנצ’רים ושבירת הכלי. ורק לפעמים הופיעו מעט שבילים מהירים שאיפשרו לנהג להגביר קצב.
בק״מ 147 צמיג ימני אחורי התפנצ׳ר, עומר הנווט יצא להחליף לבדו על מנת לא לבזבז זמן יקר. בק״מ 216 התחילו דיונות קלות שנמשכו כ-30 ק״מ ולקראת סופם המנוע החל לעלות חום עקב תקלת מניפה. גילי הנהג הפעיל מניפה משנית והוריד מעט מהעומס ולאחר היציאה לשבילים הפתוחים הטמפרטורה של המנוע חזרה למיטבה.

בק״מ 262, כ-40 ק"מ מנקודת הסיום, הצוות הישראלי עצר לסייע לצוות 305 שנתקע ללא צמיגים ספייר. על אף שהיה להם רק צמיג אחד החליטו גילי ועומר למסור אותו לצוות התקוע בהבטחה שלהם שבמידה ויזדקקו הצמיג יוחזר - לא עברו 4 ק״מ וצמיג נוסף התפנצ׳ר כך שהצוות שזה עתה סייעו לו נאלץ לעצור ולהחזיר לישראלים את הצמיג כדי שימשיכו עד לסיום, כשהקטע האחרון זרם בצורה מהירה ומהנה.

למרות כל מה שעברו בדרך, סיימו גילי הכהן ועומר פרל את היום במקום 12 בקטגוריה ו-42 כללי.

בסוף כל סטייג מגיעים הצוותים למחנה הראלי - הביוואק / Bivouac, שמוקם במיוחד באמצע המדבר ושם מכינים את הכלים ליום המחר.

סטייג 2

כולל קטע קישור של 59 ק"מ, קטע תחרותי ארוך של 315 ק"מ ולסיום קטע קישור נוסף של 63 ק"מ.

הקטע הראשון של הסטייג היה מהיר מאוד ולאורך של כשעה המהירויות נעו סביב המהירות המקסימלית המותרת בראלי שהיא 125 קמ״ש. בהמשך היום הגיע קטע ניווט מאתגר מאוד מה שגרם לצוות לברבור של כ-30 דקות עד שהצליחו למצוא את הציר הנכון שהוביל אותם לעבר נקודת התדלוק. בק״מ 230 נכנס המסלול לתוך הדיונות של הסהרה המערבית עד ק״מ 280 בערך. 50 ק״מ של נהיגה בדיונות עברה בצורה חלקה ללא שקיעות מיותרות.

לאחר היציאה מהדיונות התקשה הצוות במציאת הנתיב הנכון ולאורך 15 ק״מ בערך נסעו השניים על בסיס אזימוט טווח כשבדרך חטפו פנצ׳ר עד שלבסוף עלו על הציר הנכון שמשך אותם בקצב מהיר עד הסיום.

את סטייג 2 סיימו גילי ועומר במקום 12 בקטגוריה ו-39 בכללי.

image

סטייג 3

כולל קטע תחרותי של 299 ק"מ ועוד קטע קישור של 23 ק"מ. הסטייג התחיל ב-52 ק״מ של דיונות רכות. בדרך הצוות חלף על פני כלים רבים מכל הסוגים אשר היו תקועים בכל מיני חלקים בדיונות. גם כאן הצוות עבר את הדיונות בצורה חלקה ללא עצירות. לאחר היציאה מהדיונות השבילים הפכו למהירים מאוד עד נקודת הביקורת בק״מ ה-186.

מיד לאחר היציאה מנקודת הביקורת "חטף" הצוות פנצ׳ר ועומר שאחראי על החלפת הפנצ׳רים הצליח להחליף צמיג לפני שמישהו עקף אותם וכך נמנעו מנסיעה בתוך אבק והמסלול שלפניהם נשאר נקי.

בהמשך הנהיגה הפכה לטכנית ומפותלת ועיקר הדגש היה הניווט. היו מספר פניות שהיה קשה למצוא אך הצוות הצליח להתגבר על זה. לאורך 30 הק״מ האחרונים השבילים נמחקו בגלל הרוחות ושיטת הניווט הפכה לאזימוט טווח על מנת למצוא את השביל הנכון.

את הסטייג סיימו גילי הכהן ועומר פרל במקום ה-13 בקטגוריה ו-35 בכללי.

image

סטייג 4

כולל קטע קישור של 144 ק"מ, קטע תחרותי של 346 ק"מ ולסיום קטע קישור של 75 ק"מ, כשהסטייג התאפיין במהירויות ממוצעות גבוהות.

תוואי השטח השתנה לעיתים תכופות וכלל נסיעה בתוך נחלים רחבים עם חצץ רך, "טיסה בגובה נמוך" על משטחי מלח עצומים, שטח הררי עמוס באבנים, שבילי פודרה בעומק מטר.

מבחינת ניווט היה טוב למעט פעמיים שהצוות נאלץ לחזור מעט לאחור על מנת להתאפס על הציר הנכון. גילי הצליח לשמור על הצמיגים על אף המסלול הקשה מאוד ורק בק״מ 280 סלע סורר פוצץ את הגנט במהירות גבוהה וגם הצוות הישראלי נכנסו לסטטיסטיקת הפנצ׳רים היומית.

במהלך החלפת הפנצ׳ר עקפו את הצוות 5 כלים מסוגים שונים ובניהם משאיות מירוץ.לאחר החלפת הפנצ׳ר גילי הפגין יכולת נהיגה מרשימה והצליח לעקוף את כולם חזרה עוד לפני נקודת הסיום.

את סטייג 4 סיימו במקום ה 12 בקטגוריה ובמקום 31 כללי.

image

סטייג 5

היום האחרון למירוץ כולל קטע קישור של 39 ק"מ, קטע תחרותי של 92 ק"מ, קטע קישור של 128 ק"מ, קטע תחרותי של 70 ק"מ ולסיום עוד קטע קישור של 50 ק"מ.

הצוות נסע תחת אסטרטגיה של "נהיגה שקולה" על מנת להימנע מתקלות מיותרות.

הסטייג התחרותי התחיל בקטע של כ-50 ק״מ קשוחים מאוד עם שבילים מלאים בסלעים בגדלים שונים שברגע עלולים לגרום לנזק בכלי. גילי נהג בצורה שקולה ובמהירות הנכונה וחצה את הקטע בצורה חלקה. במהלך הקטע עקפו את הצוות 2 כלים אבל מהר מאוד הנהיגה השקולה הניבה תוצאות ואותם כלים נעמדו בצד הדרך עקב תקלות טכניות ונזקים והצוות עקף אותם בחזרה.

בהמשך המסלול ירד לחוף האוקיינוס האטלנטי ולמשך כ-30 ק״מ נסעו במהירות המקסימלית המותרת ממש על החוף כשהצמיגים נוגעים בים.

לאחר החוף עברו לקטע קישור שהוביל אותם לחלק השני של היום שהיה שבילי חול/כורכר וגם כאן המהירויות היו גבוהות מה שגרם לכלי להיות יותר באוויר מאשר על הקרקע.

20 ק״מ לפני הסיום בנקודת הביקורת האחרונה עצרו את המירוץ עקב ערפל כבד באיזור שמונע מהמסוקים להמריא ולא מאפשר למארגנים לתת מענה רפואי מוסק במידת הצורך ולכן מנקודה זו התקדם הראלי על המסלול בקצב לא תחרותי עד נקודת הסיום של הראלי.

צוות טאו-גרופ, הנהג גילי הכהן והנווט עומר פרל סיימו את ראלי מרוקו!

2,333 ק״מ של אבק חול ואבנים, מקום 12 בקטגוריה, מקום 34 בכללי.

צוות טאו-גרופ מודה לצוות המכונאים מקבוצת South Racing שעבד על הכלי בלילות והכין אותו ליום המחר, תודות לצוות הסיוע, דני פרל ודודו לנדאו שתמכו, דאגו, צילמו והיו לצד המתחרים לאורך כל הדרך ותודה אישית ומיוחדת לנעמה איזנברוך ואושי פרל שתומכות בכול הצוות מרחוק ❤️

image

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - רחל עןזיאל

07 באוקטובר 2022 ב 20:25

כל הכבוד🍷👏בהצלחה גם בעתיד

2

אורח/ת - אלכס טמיר

07 באוקטובר 2022 ב 23:50

אחד יש ואחד אין לו. היתה תערוכה של רכבי שטח בצומת בני ראם. לקאן אם יש מחיר גבוה.
עדיף לי לשלם השכרה ולצאת לתחרות בארץ. אהבתי את הביצועים שלכם. חג שמח!!!

3

Ogash Ofer

08 באוקטובר 2022 ב 10:08

בהחלט כל הכבוד. על הנחישות ועל הביצוע.

4

אורח/ת - טלי קירשטיין

08 באוקטובר 2022 ב 12:38

מסלול מטורףףף כבוד גדול לכולנו💪