שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2023: המסלול, המתחרים והספקולציות

ב-15 בינואר, לאחר שיעברו כ-8,500 ק"מ בשבועיים מתישים, יגיע המתחרים בדקאר לקו הסיום בעיר דמאם שבערב הסעודית. מי יהיו אלו שיעמדו על המדרגה הגבוהה בפודיום? נסו להמר יחד איתנו

דיונות, הרבה דיונות, זה מה שמארגני הדקאר ה-45 במספר מבטיחים למתחרים. ואת הדיונות הם יפגשו בעיקר במהלך שלושת הימים בהם יתנהל הראלי באזור הידוע כ"רבע הריק", שטח שומם בדרום-מזרח ערב הסעודית, ששטחו כגודל צרפת כולה. בשניים מתוך שלושת הימים האלה יתקיים שלב המרתון, במסלול מעגלי שיעמיד במבחן קשה את כלי הרכב וגם את כישורי הנהיגה, הניווט והמכונאות של המתחרים (קישור לכתבה).

המסלול השנה, שאורכו הכולל כ-8,500 ק"מ מתוכם כ-4,700 ק"מ של סטייג'ים תחרותיים, יחצה את המדינה המארחת ממערב למזרח. הזינוק יהיה לחופי הים האדום, עם מסלול מעגלי ראשון, משם יצפין הראלי לכיוון העיר 'האלי סיטי' לשני ימים נוספים של מסלולים מעגליים. יום המנוחה יתקיים בסמוך לעיר הבירה ריאד והסיום בעיר דמאם שלחופי המפרץ הפרסי, סמוך לגבול עם בחריין.

ברשימת המתחרים, גם באופנועים וגם במכוניות, נראה שוב את אותן פנים מוכרות. לא פחות מחמישה רוכבים שכבר זכו בדקאר (חלקם פעמיים) יתחרו על תואר נוסף: מנצח השנה שעברה סאם סנדרלנד, קווין בנווידאס, ריקי בראבק, טובי פרייס ומתיאס ווקנר. מי שבוודאי יהיה חזק בתמונה הוא חואן ברדה, שמקווה לזכות סופסוף וגם לדניאל סנדרס האוסטרלי, ה'רוקי' המפתיע משנה שעברה, יש שאיפה דומה...

במכוניות, נפגוש גם כן מנצחי עבר כמו אל-עטייה, פטרהנסל וסאיינז, לצד כאלה שעדיין לא זכו אך מקווים לעשות זאת השנה, כמו סבסטיאן לואב ויאזיד אל-ראז'י. פנים מוכרות נוספות הן של לאיה סאנז, שעשתה הסבה מאופנועים למכוניות. באופן כללי, השנה תהיה נוכחות נשית גדולה יחסית, רובן כנהגות וחלקן כנווטות. אם הדגם החדש של האאודי e-tron (קישור לכתבה) יתגלה כאמין יותר מהדגם הקודם שלקח חלק בדקאר של 2022 (קישור לכתבה) ייתכן שנראה ניצחון ראשון של כלי רכב חשמלי בראלי הכל כך קשה.

במשאיות, זה יהיה הראלי הראשון מזה שנים רבות שבו לא נראה את המפלצות בכחול-לבן של קבוצת קאמאז, שבעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה איבדה את כל הספונסרים שלה ונקלעה לקשיים כספיים (קישור לכתבה). זה פותח סיכוי גדול לקבוצת דה-רוי מהולנד לזכות שוב לאחר הניצחון האחרון שלהם שהיה בשנת 2016. מתחרה חזקה נוספת תהיה קבוצת דה-גרוט, גם היא הולנדית, שתכניס ארבע משאיות להתחרות בראלי, אותו מספר כמו דה-רוי. ולא נשכח את אלס לופריאז הצ'כי עם משאית הפראגה.

אז מי יתייצבו על הפודיומים? ב-15.1.2023 נהיה חכמים יותר. אנחנו, כמו בכל שנה, נעקוב.