שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קיה EV6 הגיעה לישראל

קיה החלה לשווק את ה-EV6 - המכונית החשמלית הראשונה של המותג שפותחה על בסיס ארכיטקטורת E-GMP ייעודית, מערך הדגמים כולל תצורת הנעה אחורית או כפולה, טווח נסיעה של עד 528 ק"מ ומחיר של 249,000 עד 299,000 ש"ח (רלוונטי למלאי הקיים)

image

קיה KIA EV6, שנבחרה למכונית השנה באירופה, היא המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שתוכננה ופותחה על ידי קיה על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית E-GMP של היצרן מדרום קוריאה ומצביעה על אסטרטגייה (של קיה, יונדאי וגם ג'נסיס) שלפיה דגמים חשמליים, דגמים היברידיים, והיברידיים-נטענים (PHEV) יהוו 40% מסך המכירות עד שנת 2030, עם יעד מכירות שנתי של 1.6 מיליון יחידות של דגמים ידידותיים לסביבה אלה.

עד לשנת 2026, קיה מתכננת להציג קו של אחד-עשר דגמים חשמליים – שבעה מהדגמים ייבנו על בסיס ארכיטקטורת E-GMP והראשון בהם הוא ה-EV6.

image

ארכיטקטורה E-GMP ייעודית
Electric Global Modular Platform

ה-EV6, מציעה טווח נסיעה חשמלי גדול עם אפס פליטות (בזכות החשמל 100%), טכנולוגיית טעינה מהירה, עיצוב חדש ותא נוסעים מרווח, זאת הודות להיותה מבוססת על הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית החדשה של קיה (E-GMP) – ה-EV6. מיקום מארז הסוללות השטוח לרוחב רצפת המכונית מאפשר חלוקת משקל מאוזנת ומרכז כובד נמוך התורמים לאיכות הנסיעה והנהיגה.

ה EV6 מציעה שתי מערכות הינע, גרסת הנעה אחורית 2WD עם מארז סוללות 77.4 קוט"ש המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 168 קוו"ט (229 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים ומאפשר האצה של 0 ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות וטווח נסיעה של עד 528 קילומטרים על טעינה אחת במחזור המשולב של WLTP.

גרסת AWD הנעה כפולה, עם טווח נסיעה 484 ק"מ ומומנט מרבי של 605 נ"מ, מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות בלבד. שני המנועים החשמליים המניעים את הסרן הקדמי והאחורי ומפיקים יחד 239 קוו"ט (325 כ"ס).

בגרסת ההנעה הכפולה, מערכת ממוחשבת DAS מבטיחה מעבר חלק בין מצבי הנעה אחורית (RWD) והנעה לכל הגלגלים (AWD) כשההנעה האחורית משמשת כחטיבת ההינע הראשית וההנעה הקדמית נכנסת לפעולה באופן אוטומטי בעת הצורך. טכנולוגיית DAS משפרת את צריכת החשמל בכך שהיא מונעת את עומס הגרר של מערכת ההינע של הגלגלים הקדמיים ובמקביל מאפשרת נהיגה דינמית וספורטיבית יותר.

ל-EV6 מערך בולמי זעזועים הכוללת סרן הנעה משולב (IDA) הראשון בעולם במכונית מייצור סדרתי המשלב את מסב הגלגל ואת גל ההינע בחלק אחד שמעביר את כוח המנוע לגלגלים. שילוב זה מונע יצירת תקלות בחיבורים בין גל ההינע לבין מסבי הגלגלים, ומשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.

image

טעינה אולטרה מהירה ב-800 וולט

ה-EV6 מציעה יכולות טעינה של 800 וולט ו-400 וולט ללא צורך ברכיבים נוספים או מתאמים. המכונית מסוגלת להיטען מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד בכל הגרסאות, או להטעין טווח נסיעה של 100 ק"מ תוך פחות מארבע וחצי דקות, בגרסת ה-2WD.

מערכת הטעינה של המכונית גמישה יותר מזו של הדור הקודם של דגמים חשמליים הודות ליחידת בקרת טעינה משולבת המאפשרת תפקוד חדש של רכב-לעומס (Vehicle-to-load, V2L), והמסוגלת לפרוק עד 3.6 קוו"ט של חשמל מסוללת המכונית באמצעות מתאם פשוט שהופך את שקע הטעינה החיצוני לשקע חשמל המאפשר טעינה לכל אביזר חשמלי, החל ממכשירי חשמל ביתיים חיצוניים וכלה בכלי רכב חשמליים אחרים.

מערכת הבלימה הרגנרטיבית של קיה, מופעלת על ידי ידיות הממוקמות מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת לנהג להאט את המכונית במהירות ובקלות ולהשיב אנרגיה קינטית כדי למקסם את טווח הנסיעה והיעילות. לרשות הנהג עומדות שש רמות של בלימה רגנרטיבית בהתאם לרמת השבת האנרגיה הרצויה (יש לציין כי בגב הידיות יש שקערורית או בליטה בהתאם למינוס או פלוס, בהתאמה).

image

עיצוב

ה-EV6 עוצבה בהתאם לתפיסת העיצוב החדשה של המותג. בחזית, זכו 'פני הנמר' של קיה לפרשנות מחודשת עבור העידן הדיגיטלי.

החלק האחורי, שעוצב כדי להשיג ביצועים אווירודינמיים אולטימטיביים, מציג עמוד C משופע עם שילוב שחור מבריק ומעליו ממוקם ספויילר גג בולט שמנתב את האוויר כלפי מטה לעבר ספוילר תחתון מוגבה, שיושב מעל מכלול האורות האחוריים.

העיצוב הפנימי, שהוא תוצר מובהק של עידן הרכב החשמלי, נהנה מאוד מהיישום של פלטפורמת E-GMP הייעודית של קיה. בסיס הגלגלים באורך 2,900 מ"מ מעניק מרחב בתא נוסעים הדומה לזה של דגמי SUV בגודל הביניים. הרצפה השטוחה של ה-EV6 מעניקה ליושבים מאחור מרווח רגליים של 990 מ"מ.

ה-EV6 מציגה חבילת טכנולוגיות המשפרות את הבטיחות, הקישוריות, המידע והבידור.

מערכת המידע והבידור כוללת שני מסכים רחבים מעוגלים בגודל 12.3 אינץ' כ"א. לוח המחוונים ומערכת המידע והבידור מחוברים כקונסולה אחת לתצוגה אחודה. צמד המסכים נטולי המסגרת כוללים רדיד מפחית אור ותפקודי 'בהירות אוטומטית' כדי להקל על הראות בכל תנאי התאורה.

הבקרות העיקריות של ה-EV6 ממוקמות בהישג יד נוח של הנהג לחוויית נהיגה אינטואיטיבית. הבורר של מערכת החלפת ההילוכים האלקטרונית (Shift-By-Wire) ממוקם בצורה נוחה לצד כפתור ההתנעה בקונסולה המרכזית, ואילו גלגל ההגה כולל את מתגי ה-ADAS המרכזיים על מנת להעניק יכולת תפעול מיטבית.

image

חומרים סופגי רעשים ברצפה, קשתות הגלגלים, הדלתות, הדלת העורפית והצמיגים מפחיתים את רעשי הכביש והרוח, ומייצרים מרחב שקט ורגוע לכל הנוסעים. זכוכית אקוסטית בשמשה הקדמית והחלונות בדלתות משפרות עוד יותר את החוויה בתוך המכונית.

ה-EV6 מציעה ארגון חכם ושימושיות רבה הודות למקומות אחסון בתא הנוסעים, ועד 520 ליטר (VDA) של מרחב בתא מטען ו-1,300 ליטר כשהמושבים בשורה האחורית מקופלים. המכונית כוללת גם תא מטען קדמי המספק עד 52 ליטר נוספים של נפח אחסון בגרסת 2WD ו-20 ליטר בגרסת AWD.

image

מערכות בטיחות מתקדמות

ה-EV6 מציעה מערכת מתקדמת למניעת התנגשות קדמית FCA הכוללת תפקודים של פנייה בצומת וחציית צומת שמטרתם להעניק בטיחות מונעת מרבית בעת תמרון בצמתים.
כדי לספק את רמות התאורה הטובות ביותר, כוללת הקיה EV6 את מערכת התאורה הקדמית החכמה החדשה IFS (* בגרסת ה- GT LINE), המאפשרת לכל נורת LED להאיר באופן עצמאי כדי לספק חווית תאורה מדויקת. מערכת IFS מאפשרת לנהג לנסוע באופן קבוע עם אלומה גבוהה ללא כל סיכון של סנוור התנועה המגיעה ממול. מצלמה קדמית הכוללת טכנולוגיית זיהוי רכב מעמעמת או מבהירה באופן אוטומטי כל נורת LED בנפרד.

התראת עירנות לנהג DAW וסייען הגבלת מהירות חכם ISLA מתווספים למערכות ADAS ושומרים על בטיחות הנהג בכביש.

ה-EV6 מציעה מערכת צפייה בשטחים מתים BVM* ומערכת למניעת התנגשות בשטחים מתים BCA כדי להבטיח שמעברי נתיב יבוצעו בצורה בטוחה.

image

מערכות להגברת הבטיחות והשימושיות

חניה ותמרונים אחרים מבוצעים באמצעות צג מבט היקפי SVM*. מצלמות מציגות מבט של 360 מעלות מסביב למכונית, כאשר התצוגה ממוקמת על מסך המידע והבידור של ה-EV6.

מערכת RCCA מזהה כלי רכב מתקרבים משני הצדדים בעת נסיעה לאחור ותבצע בלימה אוט' במידה ותזהה אפשרות של התנגשות.

במקומות חניה צפופים יכול הנהג להשתמש בסייען החכם לחניה SPA* של ה-EV6. ה-SPA הוא מאפיין המאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי.

להגברת השימושיות, ה-EV6 מאפשרת לגרור עד 1,600 ק"ג.

image

מפרט טכני

מרכב ושלדה

קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום.

מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה אחורית או כפולה.

מערכת הינע

סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

Premium 2WD

GT Line AWD

מתח (V)

697

אנרגיה (KWh)

77.4

מנוע אחורי

הספק מרבי (כ"ס)

229

225

מומנט מרבי (קג"מ)

35.7

מנוע קדמי

הספק מרבי (כ"ס)

100

מומנט מרבי (קג"מ)

26

הספק משולב (כ"ס)

229

325

מומנט משולב (קג"מ)

35.7

62

image

זמני טעינה 10%-80%

AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי 32:45 שעות

AC 11KW (230V/16A) עמדת טעינה 7:20 שעות

DC 50KW (Max 125A) 73 דקות

DC 350KW (Max 200A) 18 דקות

מערכת מתלים

קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב

אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

מערכת היגוי

סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן

יחס כללי 14.25

סיבובים מנעילה לנעילה 2.67

רדיוס סיבוב 5.81 מטרים

מערכת בלמים

קדמיים דיסק מאוורר

אחוריים דיסק מאוורר

בלם חנייה חשמלי

image

חישוקים וצמיגים

Premium 2WD סגסוגת 19 אינץ', צמיגים 235/55 R19

GT Line AWD סגסוגת 20 אינץ' צמיגים 235/55 R20

מידות (מ"מ)

חיצוניות

Premium 2WD

GT Line AWD

אורך כולל

4,680

4,695

רוחב כולל
ללא מראותצד

1,880

1,890

גובה כולל

1,550

1,550

רוחק סרנים

2,900

2,900

שלוחה קדמית

830

845

שלוחה אחורית

950

950

מפשק קדמי

1,628

1,623

מפשק אחורי

1,637

1,632

מרווח גחון

160

160

פנימיות

מלפנים

מאחור

מרווח ראש

934

965

מרווח רגלים

1,078

990

מרווח כתפיים

1,468

1,413

מרווח מתניים

1,394

1,352

image

קיבולות

תא מטען אחורי (VDA) 520 ליטר

תא מטען קדמי 2WD(VDA) 52 ליטר

תא מטען קדמי 4WD (VDA) 20 ליטר

משקלות (ק"ג)

Premium 2WD

GT Line AWD

משקל עצמי

1,985

2,090

משקל כולל

2,425

2,530

כושר גרירה (ק"ג)

נגרר ללא בלמים 750

נגרר עם בלמים 1,600

ביצועים

Premium 2WD

GT Line AWD

מהירות מרבית (קמ"ש)

188

188

0-100 קמ"ש (שניות)

7.3

5.2

צריכת חשמל (וואט/ק"מ)

Premium 2WD

GT Line AWD

מחזור משולב

165

180

טווח נסיעה חשמלי(ק"מ)

484

528

image

מחירים:

נכון למלאי הקיים ולפני השינויים הצפויים (או שלא) בשנת 2023:

דגם Premium 2WD במחיר של 249,000 ש"ח

דגם GT Line AWD במחיר של 299,000 ש"ח

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2023 ב 12:49

טלקאר מודיעה על תחילת שיווק של רמת אבזור נוספת לקיה EV6 (100% חשמל).

רמת האבזור החדשה, דומה לדגם Premium Top אשר משווק היום, רק ללא חלון גג, ובמחיר זול יותר:

מחירי דגמי EV6 :

Premium 2WD –במחיר של 236,900 ש"ח
Premium Top 2WD –במחיר של 253,900 ש"ח
GT Line 4WD –במחיר של 309,900 ש"ח