שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האיש שחי על הקצה

מנהג ראלי אמריקאי די אלמוני ולא בדיוק מצליח הוא הפך לכוכב ב"הא" הידיעה ולאגדה בתחום הג'ימקאנה והפעלולים, וכל חולי ההגה וחזירי הגז התמכרו לסרטונים שלו. הוא היה הקוסם מס' 1, רב-המכשפים הגדול, האורים והתומים, המאסטר החוליגני המוחלט של שליטה אבסולוטית במכונית מעבר לכל חוקי הפיסיקה. דרור ברלי מבכה את לכתו של קן בלוק

קן בלוק כבר לא איתנו.

האיש שתמיד היה על הקצה - רציתי לכתוב "הלך על הקצה", אבל הוא הרי לא הלך על הקצה אלא נהג שם, פיזז על הדוושות, ליהטט בהגה, רקד עם המכוניות, תמיד בדריפטים פרועים, תמיד מעבר לקצה גבול היכולת של הצמיגים אליהם הזרים מאות ואולי גם אלפי סוסים משתוללים.

image

בלוק עם המוסטנג Hoonicorn שלו

קנת' פאול "קן" בלוק היה נהג ראלי אמריקאי די אלמוני ולא בדיוק מצליח, שאמנם היה "רוקי-השנה" בארה"ב שהיא אכן מעצמת ספורט מוטורי מובילה, אבל ראלי WRC אינה הסצנה המוטורית הפופולרית ביותר שם - שהבין מהר מאוד מאיזה צד של פרוסת הלחם מרוחה החמאה בתחום הזה - לא בקרב נגד הסטופר אלא בלתת SHOW מטורף - כי ספורט מוטורי הוא ספורט של קהל ושל מדיה משודרת ושל רשתות חברתיות, הוא בידור להמונים. והוא הפך לכוכב ב"הא" הידיעה ולאגדה בתחום הג'ימקאנה והפעלולים, לפרזנטור של סובארו, פורד, אודי ושל כל מיני מותגים אחרים ממשקה אנרגיה (מונסטר) ועד לנעלי ספורט (DC) אותם פרסם בסרטוני נהיגת הפעלולים האקסטרימית שלו - תחום בו באמת לא היו לו מתחרים. כלומר יש לו כמה מתחרים צמודים, מדהימים בפני עצמם - כמו טראוויס פסטראנה וטאנר פאוסט למשל, יבדלו לחיים ארוכים מאחורי ההגה, אבל בלוק היה ונשאר האליל, הכוהן הגדול - הוא משל ושלט בענף הזה ללא מיצרים וללא תחרות.

image

תמונה מתוך האינסטגרם של בלוק, של החווה מכוסה כולה בשלג, יום לפני שנהרג

רובנו ככולנו לא פגשנו ולא הכרנו אישית את בלוק, אבל כחולי הגה וחזירי גז היינו מכורים לסרטונים שלו - והוא היה הקוסם מס' 1, רב-המכשפים הגדול, האורים והתומים, המאסטר החוליגני המוחלט של שליטה אבסולוטית במכונית מעבר לכל חוקי הפיסיקה - ואנחנו ממש הערצנו אותו. בתכל'ס, בשנים האחרונות אין ילד שאוהב מכוניות וספורט מוטורי שלא מכיר את סרטוני היוטיוב הללו ולא יודע מי זה קן בלוק.


אז מהבוקר, המוסטנג Hoonicorn עומדת מיותמת.

כי קן בלוק כבר לא.

"סתם" תאונת אופנוע שלג.

תמשיך לתת בגז ולעשות דונאטים מעלי עשן צמיגים שרוף במסלולי הנהיגה הנצחיים אי שם בשמיים. ואהה - תודה על כל הסרטונים ועל שעות של הנאה וקנאה בצפייה בהם. אני מרים פחית מונסטר לזכרך.

יהיה זכרו ברוך.

מי היה האיש

קן בלוק (Kenneth Paul "KEN" Block) נולד בסוף שנת 1967 בקליפורניה, ארה"ב. כחובב נלהב של ספורט אקסטרים, כולל סקייטבורד וסנובורד, ייסד יחד עם שותפים את חברת DC Shoes שייצרה נעליים וביגוד לתחום הסקייטבורד.

מאוחר יחסית, שכבר היה קרוב לגיל 40, "נתפס" גם לתחום המכוניות והחל להתחרות במרוצי ראלי שונים. את סרטון הג'ימקאנה הראשון שלו העלה בשנת 2009, כשהוא נוהג בסובארו אימפרזה STI WRX עם 566 כ"ס. הסרטון שימש גם לפרסום מוצרי החברה שלו וזכה במשך השנים ל-55 מיליון צפיות. בהמשך נמכרה DC Shoes ובלוק מיקד את פעילותו העסקית בחברת Hoonigan למוצרי הלבשה לתחום המוטורי, בה היה שותף.

הוא נהרג כשאופנוע השלג בו נהג התהפך במדרון תלול סמוך לחווה שלו במדינת יוטה, ומחץ אותו תחתיו. כוחות ההצלה שהגיעו אליו נאלצו לקבוע את מותו במקום. הוא הותיר אשה, לוסי, לה היה נשוי שנים רבות, ושלוש בנות שהגדולה בהן, ליה, גם היא מתחרה במרוצי ראלי.

הסרטון הראשון, עם הסובארו אימפרזה

עוד אחד מהסרטונים הראשונים, מנקודת מבט אחרת

הסרטון המפורסם מתוכנית טופ גיר, בו הצליח בלוק ל"השכיב" על הצד את הרליאנט רובין

הסרטון האחרון של בלוק, עם אודי חשמלית ברחבי לאס וגאס