שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מיצובישי משיקה את האקליפס קרוס PHEV חדש

מיצובישי משיקה בישראל את אקליפס קרוס PHEV החדש, קרוסאובר עם טכנולוגיית ההנעה היברידית מתקדמת בטווח חשמלי נקי מזיהום של 45 ק"מ וטעינת DC מהירה

image

יבואנית מיצובישי לישראל משיקה את האקליפס קרוס הדינאמי והספורטיבי בגרסת PHEV היברידית נטענת. אחרי מספר שנים מוצלחות מאוד למוביל הקטגוריה האאוטלנדר PHEV כעת מגיע לשוק בישראל "אחיו" הצעיר והחדש. עד היום מכר האקליפס בישראל כ- 9,000 רכבים.

מיצובישי אקליפס קרוס PHEV מביא בשורה טכנולוגית של ביצועים וכולל בין היתר את שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי ה- Dynamic Shield. יחידת ההנעה היא תוצר של פיתוח מתמשך וניסיון של עשור ביצור מערכות היברידיות נטענות, וכוללת טווח חשמלי מלא של 45 ק"מ, צריכת דלק משולבת ממוצעת של 50 ק"מ לליטר* לפי תקן WLTP (ב- 100 קמ"ש).

מיצובישי אקליפס קרוס PHEV ישווק בישראל בשלוש רמות גימור בעלות אבזור פרימיום ורמת בטיחות גבוהה במחיר התחלתי של 219,900 ₪.

דגמי ה- PHEV של מיצובישי ממלאים תפקיד מפתח במחויבות הסביבתית של מיצובישי מוטורס להפחית את פליטת הפחמן ב-40% עד 2030 ולהשיג טביעת רגל פחמנית אפסית עד 2050.

image

מערכת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת

יחידת ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע 2.4 ליטר MIVEC הפועל בשיטת מחזור אטקינסון לנצילות אנרגיה גבוהה, המספק 98 כ"ס ו-19.7 קג"מ. מנוע הבנזין מסתייע בצמד מנועים חשמליים: מנוע חשמלי קדמי בהספק של 82 כ"ס ומנוע חשמלי אחורי המניע ישירות את הגלגלים האחוריים בהספק של 95 כ"ס.

למיצובישי אקליפס קרוס PHEV סוללת ליתיום-יון קומפקטית בעלת קיבולת של 13.8 קילוואט/שעה הפועלת במתח גבוה של 300V. הסוללה ממוקדמת ברצפת הרכב להורדת מרכז הכובד ולטובת מקום רב בחלל הנוסעים והמטען, ובעזרת מערכת ניהול אנרגיה חכמה למיטוב הביצועים מאפשרת הסוללה טווח נסיעה של 45 ק"מ במצב נהיגה חשמלי.

שילוב מצב הנהיגה החשמלי והיכולות ההיברידיות של יחידת ההנעה של מיצובישי אקליפס קרוס PHEV מאפשר להשיג צריכת דלק ממוצעת של 50 ק"מ לליטר* לפי תקן WLTP.

image

בחירה בין מספר מצבי נהיגה שונים:

  • מצב EV - לנהיגה חשמלית מלאה
  • מצב היברידי משולב - לנהיגה בשילוב של מנוע הבנזין והמנועים החשמליים לחיסכון מרבי בדלק
  • מצב Charge - לטעינה עצמית של הסוללה
  • מצב Save - להפחתת השימוש באנרגיית הסוללה ושימור האנרגיה להמשך הנסיעה

הנעה כפולה S-AWC

שילוב שני המנועים החשמליים מאפשר לייצר מערכת הנעה כפולה חכמה עם חלוקת כוח לפי דרישה בהתאם לתנאי הדרך. טכנולוגיית Super All Wheel Drive Control משלבת את המנועים החשמליים בכל ציר בהתאם לתנאי האחיזה המנוטרים על ידי חיישנים ומחשב הרכב. המערכת פועלת בשילוב מערכות בקרת המשיכה ובקרת היציבות האקטיבית כדי לווסת את הכוח בין הגלגלים לאחיזה מרבית בכביש ובשטח.

image

אפשרויות טעינה

מנוע הבנזין של מיצובישי אקליפס קרוס PHEV משמש גם כגנרטור מובנה לטעינה רציפה של הסוללה בנסיעה או במצב נייח בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, כולל מצב טעינה ייעודי. מערכת טעינה רגרנטיבית בעלת שישה מצבי פעולה, הנשלטת על ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת לאחזר את אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה תוך כדי נסיעה.

ניתן לטעון את הסוללה גם באמצעות חיבור לרשת החשמל. טעינת AC של הסוללה מתאפשרת באמצעות שקע כוח ביתי (mode 2) או עמדת טעינה מנוהלת (mode 3) בתוך 6 עד 7 שעות. בנוסף, תומכת הסוללה באקליפס קרוס PHEV בטעינת DC מהירה (mode 4 ) עד לקצב של 50 קילוואט. בעמדות מהירות מתאפשרת טעינה של 80% מהסוללה ב-25 דקות בלבד.

image

אבזור

מיצובישי אקליפס קרוס PHEV מוצע בשלוש רמות גימור הכוללות אבזור עשיר וגימור פנים מוקפד המקובלים בעולמות מכוניות היוקרה.

כל הדגמים מצוידים במערכת מולטימדיה המשלבת גישה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto על גבי מסך צף חדשני בגודל 9 אינץ' עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות לחוויית משתמש אינטראקטיבית. המערכת משולבת בדיבורית Bluetooth עם תפעול מגלגל ההגה ומצלמה אחורית, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע ו-6 רמקולים.

רמת גימור Executive כוללת: בקרת אקלים מפוצלת דו-אזורית, מראות צד מתקפלות חשמלית, מפתח חכם לכניסה והנעה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חלונות אחוריים כהים, מסילות גגון, תאורת יום ופנסי ערפל בטכנולוגיית LED, חיישן תאורה אוטומטי, חיישן גשם, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חישוקים קלים בקוטר 18 אינטש.

רמת גימור Premium כוללת בנוסף לאבזור רמת גימור Executive גם: תצוגת נתונים עילית צבעונית (HUD), מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת LED ראשית, כוונון חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור סינטטי בשילוב ז'מש.

רמת גימור Luxury עוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium גם: ריפודי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג והנוסע, דיפוני דלתות דמויי עור, דיפון גג שחור, חימום למושבים קדמיים, חימום לגלגל ההגה וחיישני חניה קדמיים.

image

אבזור בטיחות

האקליפס קרוס PHEV זכה לציון של חמישה כוכבי בטיחות ו-97% בהגנה על מבוגרים במבחני הריסוק של Euro NCAP. האקליפס קרוס PHEV מצוידת במערכות הגנה מתקדמות כסטנדרט בהן 7 כריות אוויר, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים ואיתות בעת בלימת חירום.

במקביל, למיצובישי אקליפס קרוס PHEV מערך מקיף של מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות לנהג המבוססות על ראדאר, מצלמה וחיישנים היקפיים.

כל דגמי מיצובישי אקליפס קרוס PHEV מצוידים במערכות:

FCM מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל. במידה והמערכת מזהה סיכון להתנגשות היא מזהירה בקול את הנהג, ומסייעת בהקטנת התנגשות או בהתאם למצב, מונעת התנגשות על ידי בלימה אוטומטית של הרכב עד למהירות של 80 קמ"ש בזיהוי כלי רכב נוסע ו-65 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל.

LDW מערכת התרעה על סטייה מנתיב. מערכת זו מתריעה לנהג באמצעות חיווי ויזואלי וקולי כאשר היא חשה כי המכונית עומדת לסטות אל מחוץ לנתיב הנסיעה שלה.

AHB שליטה אוטומטית באורות גבוהים. מערכת זו עוקבת אחרי הפנסים הקדמיים ופנסי הערפל של כלי הרכב המגיעים ממול, כמו גם תאורת הרחוב ורמות האור הסביבתי, ועוברת באופן אוטומטי בין תאורה גבוהה ונמוכה בהתאם.

ACC מערכת בקרת שיוט אדפטיבית חכמה השומרת על מהירות ומרחק מוגדרים מהרכב שלפנים. המערכת בעלת מנגנון "זחילה בפקקים" המאפשרת עצירה מלאה של הרכב ללא ניתוק המערכת ותחילת נסיעה עצמאית.

AVAS מערכת אקוסטית להולכי רגל במצב נהיגה חשמלי המתריעה על התקרבות הרכב.

רמת גימור Premium כוללת בנוסף:

BSW מערכת המזהה ומתריעה על תנועה בשטחים מתים בצידי הרכב על ידי חיווי במראות הצד.

RTCA מערכת המתריעה מפני תנועה אחורית חוצה בזמן נסיעה לאחור וביציאה מחניה.

רמת גימור Luxury כוללת בנוסף:

UMS מערכת למניעת התנגשות בעצמים זרים בתחילת נסיעה המבוססת על 8 חיישנים היקפיים מלפנים ומאחור.

image

ממדים

אורך

4,545 מ"מ

רוחב

1,805 מ"מ

גובה

1,685 מ"מ

בסיס גלגלים

2,670 מ"מ

מרווח גחון

191 מ"מ

זווית גישה/נטישה

29.6/20.4 מעלות

משקל עצמי

1,900-1,910 ק"ג

נפח תא מטען עד גובה המושבים

359 ליטר/626 ליטר עם מושבים מקופלים

נפח תא מטען עד גובה התקרה

471 ליטר/1,108 ליטר עם מושבים מקופלים

נפח מיכל דלק

43 ליטר


מחירים

דגם

מחיר

אקליפס קרוס PHEV - Executive

219,900 ש"ח

אקליפס קרוס PHEV - Premium

229,900 ש"ח

אקליפס קרוס PHEV - Luxury

239,900 ש"ח

image