שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קיה תציג טנדר עבודה לקראת סוף השנה

תמונות ריגול שפורסמו במגזין רכב בקוריאה חושפות טנדר בגודל בינוני עם תא נהג כפול, שנראה כבר "בשל" לגמרי לייצור. השיווק צפוי להתחיל ברבע הראשון של 2024, אבל לא ברור אם יגיע אלינו

במגוון הרחב של כלי רכב שמייצרת חברת יונדאי, הכוללת בתוכה גם את קיה, נעדר בצורה בולטת מרכיב חשוב: טנדרים. נכון שהיא מייצרת את הסנטה קרוז (קישור לכתבה), אבל זה לא בדיוק מה שבעל מקצוע מחפש כשהוא רוצה לרכוש טנדר עבודה קשוח שישמש אותו גם בשעות הפנאי.

אבל ה"חור" הזה הולך להיסתם בקרוב, עם הגעתו הצפויה לשוק של טנדר עבודה של קיה, שתמונות ריגול שפורסמו השבוע חושפות שהוא כבר מוכן לייצור, שיתחיל ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית, וצפוי גם אח תאום שיישא את השם יונדאי.

הרך הנולד, עדיין עטור ביריעות הסוואה

מדובר בטנדר בינוני, הבנוי על שלדת סולם מסיבית, עם סרן חי מאחור, הנעה 4X4 והילוך כוח, בדומה למרבית הטנדרים בגודל הזה הנמצאים בשוק דוגמת ההיילקס של טויוטה, הדי-מקס של איסוזו והטריטון של מיצובישי. הוא ייבנה על פלטפורמה גמישה, שתאפשר בהמשך התקנה של מערכות הנעה היברידיות ו/או חשמליות.

ראש מחלקת הפיתוח ביונדאי, אלברט בירמן, מסר לאחרונה בראיון כי הטנדר החדש יצויד בשלב הראשון במגוון מנועי דיזל. אחד מהם הוא המנוע הנמצא בג'נסיס GV80, שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר, עם כ-275 כ"ס וכ-60 קג"מ. בהתקנה בטנדר, הכיוונון של המנוע ישונה כדי לקבל יותר מומנט, לטובת משקל גרירה גדול יותר. אופציה נוספת היא מנוע ה-2.2 ליטר של החברה, עם ארבע בוכנות, כ-200 סוסים וכ-45 קג"מ.

וכך זה נראה מאחור

באותו ראיון, מסר בירמן כי הטנדר מיועד לשיווק באזורים בהם הביקוש לטנדרים הוא גדול: צפון אמריקה, דרום-מזרח אסיה, אוסטרליה - והמזרח התיכון. האם זה אומר שנראה אותו אצלנו, או אולי את אחיו התאום שיישא סמליל של יונדאי? עדיין לא ברור.

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - הלוואי שיגיע

26 בינואר 2023 ב 06:38

יציב רף חדש של אייכות בתחום

2

אורח/ת - יאיר

26 בינואר 2023 ב 07:45

אולי ימתן קצת את החזירות של שלושת המתחרים שאיבדו כל בושה

3

אורח/ת - תושב ישראל

26 בינואר 2023 ב 08:31

טנדר בישראל במחירים מופקעים צריך כמה שיותר חברות לצור תחרות וגם המדינה חייבת לעזור ולהפוך את הטנדרים להוצאה מוכרת מלאה ולא רק משאית כי אף אחד לא קונה טנדר במחיר שהוא יכול לקנות אחלה ג'פ ולשאר עם עודף שלא לצרכי עבודה

4

אורח/ת - איצקו

28 בינואר 2023 ב 08:52

מה לגבי המוסו של סאנגיונג? צפוי להגיע לכאן?

5

Ogash Ofer

28 בינואר 2023 ב 11:30

אורח/ת - תושב ישראל כתב/ה:
"

טנדר בישראל במחירים מופקעים צריך כמה שיותר חברות לצור תחרות וגם המדינה חייבת לעזור ולהפוך את הטנדרים להוצאה מוכרת מלאה ולא רק משאית כי אף אחד לא קונה טנדר במחיר שהוא יכול לקנות אחלה ג'פ ולשאר עם עודף שלא לצרכי עבודה

"
הלוואי ויוכר במס!

6

אורח/ת - יצחק

31 בינואר 2023 ב 08:56

אכן צריך פה טנדר 4×4 זול תחרותי במחיר סטייל הפיאט שיצאו.
לא מבין למה דצייה לא מוציאה את הדאסטר בגירסה אוטומטית 4×4 או לפחות 4על4 קבוע משולב וטנדר זול
הטאטא היה להם נעלם, הרקסטון כבר לא זול

7

אורח/ת - צפון

26 בפברואר 2023 ב 08:15

וואלה קיה אחד המכוניות האמינות !
במחיר הגיוני אני מזמין אחד .