שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מסע מקוטב לקוטב – עם ניסאן אריה

הקרוס-אובר החשמלי של החברה ייצא בחודש הבא למסע מאתגר, מהקוטב הצפוני לדרומי. נשמע מעט קשוח לרכב מהסיגמנט הזה, למרות מקצה השיפורים שעבר הכלי, שעיקרו התקנת צמיגים בקוטר 39 אינץ'!

27 אלף קילומטר בעשרה חודשים, מסע שמתחיל בקוטב בצפוני, "חותך" את האמריקות, עובר דרך 14 מדינות ומסתיים בקוטב הדרומי. נשמע מסלול קשוח ומאתגר, לא? כזה שמתאים לכלי רכב גדול ומסוקס, עם מקום רב לציוד, כננת, הילוך כוח, נעילות וצמיגי ענק (כמו זה למשל). מכל המפרט הזה, רק הפריט האחרון מופיע ברשימת השיפורים של הניסאן אריה (NIssan Ariya), שתצא למסע המתואר בחודש הבא.

בניסאן טוענים שהרכב שהוכן למסע נשאר סטנדרטי כמעט לחלוטין, אבל נראה שההגדרה הזו "נמתחה" לא מעט. שני המנועים החשמליים אמנם נשארו ללא שינוי (אחד מניע את הגלגלים הקדמיים והשני את האחוריים), וייתכן שגם במארז הסוללות לא נגעו. בכל השאר, ברור מהתמונות שנעשו שינויים די גדולים.

מקום לרחפן על הגג

כדי לפנות מקום לצמיגים הגדולים (BF שטח מלא בקוטר 39 אינץ'!), סדנת Arctic Trucks שהכינה את הרכב הגביהה אותו והגדילה מאוד את בתי הגלגלים, שינתה את גיאומטריית המתלים וחיזקה אותם, התחתית מוגנה לכל אורכה, נערכו גם חיזוקים לשלדה ומערכת ההגה. פיצ'ר נחמד שהותקן הוא רחפן ה"יושב" על הגגון ויכול להמריא ישירות ממנו.

ה-Ariya הוא קרוס-אובר כל-חשמלי (הראשון של ניסאן), וככזה הוא צריך טעינה כל 350-400 ק"מ בתנאים אופטימליים, ולעתים תכופות יותר בשטחים קשים יותר. כדי לפתור את בעיית הטעינה במקומות בהם אין תשתיות חשמל, תכננה ניסאן נגרר קל, שעליו מותקנת מערכת טעינה משולבת של טורבינת רוח ותאים סולאריים, שתטען את המצברים בזמן העצירות המתוכננות.

בני הזוג ראמזי ליד הרכב בו ינהגו

ברכב ינהגו בני הזוג כריס וג'ולי ראמזי מבריטניה, שכבר יצאו בחייהם לכמה וכמה מסעות מאתגרים. הפינוק היחידי שביקשו, הוא מכונת קפה שהותקנה בתא המטען... כלי רכב נוספים, נהוגים על ידי צוותים של ניסאן, ילוו אותם ויגררו את עגלת הטעינה. מעניין יהיה לעקוב ולראות האם מכלולי הרכב ישרדו את המסע, בהתחשב בגודל הצמיגים.

ראו את ההבדל. הצמיגים הגדולים משנים לחלוטין את חזות הרכב

167644248200016764424823801676442482848