שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רנו מתכננת לחזור לדקאר

זה יקרה כנראה בראלי של 2025, אליו תתייצב החברה עם דאסטר היברידי אותו תכין במיוחד למירוץ

בשבוע האחרון, בלונדון דווקא, הציגה רנו באמצעות המותג Alpine את מכונית המירוץ החדשה שלה לעונת הפורמולה 1 הבאה. אבל בשקט, הרחק מעין המצלמות, החברה עובדת קשה כדי לחזור לקדמת הבמה גם במרוצי הראלי-רייד. על פי פרסום בעיתונות הצרפתית, רנו, דרך דאצ'יה, מכינה אב טיפוס של דאסטר היברידי שיהיה מוכן להשתתפות בדקאר של 2025.

לשחזר את ההצלחה. הרנו 20 של האחים מארה איתה זכו בדקאר של 1982

לרנו יש היסטוריה ארוכה עם הדקאר. עוד בשנותיו הראשונות היו אלה האחים מארה, שהפתיעו את כולם עם רנו 4 סינפאר 4X4, איתו סיימו במקום החמישי הכללי ב-1979 ובמקום השלישי ב-1980 (קישור לכתבה על הסינפאר). ההצלחה שלהם לא נעלמה מעיני מנהלי רנו, שציידו אותם לקראת עונת 1981 ברנו 20, שגם אותה הסבו להנעה 4X4. באותה שנה לא הצליחו לסיים, אך בעונה הבאה הגיעו למקום הראשון! לא נשכח גם את ההצלחות של ז'אן לואי שלסר, שזכה פעמיים, ב-1999 וב-2000, עם הבאגי הכחולה המפורסמת, שבה הותקן מנוע רנו.

הבאגי של שלסר

מאז, הפעילות של רנו במרוצי הראלי הופסקה וחודשה רק ב-2013, שנה בה התחיל להתחרות צוות ארגנטינאי בראשותו של אמיליאנו ספאטארו, עם אב-טיפוס של הדאסטר, בגיבוי חלקי של רנו. הצוות התחרה עד 2018, כשהתוצאה הטובה ביותר אליה הגיעו היתה מקום 14 בדקאר של 2014.

על פי התכנון הראשוני, רנו קיוותה להתחרות בדקאר עם לאדה דווקא, עד שהפלישה הרוסית לאוקראינה הובילה את רנו למכור את הבעלות שלה על לאדה בחזרה לממשלת רוסיה. לאדה לא התחרתה אף פעם באופן רישמי בדקאר, למרות שהיו לא מעט קבוצות שבחרו להתחרות במהלך השנים עם הניבה (קישור לכתבה) ולאחרונה יש לה עדנה מחודשת בדקאר קלאסיק.

הדאסטר של אמיליאנו ספאטארו

מנכ"ל רנו, לוקה דה מיאו, כבר אמר בכמה הזדמנויות כי אינו פוסל השתתפות במרוצי הראלי-רייד ובאליפות ה-WRC, אם התנאים יהיו נכונים. ויש לו כבר את הצוות הנכון לעשות זאת: מנכ"ל אלפיין, ברונו פאמין, היה הבוס של קבוצת פיג'ו שזכתה בדקאר בשנים 2016-2018, ודויד בריביו, המנהל הטכני של קבוצת ה-F1 של רנו, הוא חובב ראלים נלהב ומגיע לעתים תכופות לצפות בהם.