שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Ineos מתכוונת להרחיב את היצע הדגמים שלה

עד לשנת 2023 יצטרפו עוד שלושה דגמים חדשים לגרנדייר, חלקם עם הנעה חשמלית, בהשקעות ענק של מיליארדי דולרים

חברת Ineos חשפה לאחרונה תוכניות להגדיל באופן משמעותי את היצע כלי הרכב שהיא מייצרת, עם שלושה דגמים חדשים עד לסוף העשור הנוכחי. הראשון שבהם יהיה ככל הנראה רכב שטח חשמלי חדש, קטן יותר מהגרנדייר (Grenadier) המצליח (קישור לכתבה). התוכניות השאפתניות מדגישות את נחישותו של בעלי Ineos, סר ג'ים רטקליף, לבסס את חטיבת הרכב שלו כמותג שלם המתמקד כולו ברכבי שטח, ולא כיצרנית של דגם יחיד, אותה הוא מגבה בהשקעה שתגיע ליותר מחמישה מיליארד דולר.

הגרנדייר. יקבל בעתיד אחים נוספים

בינתיים, לפי ההערכה, הפיתוח של הדגם החשמלי החדש מתקדם היטב, כאשר העיצוב כמעט הושלם. המכונית תהיה קצרה משמעותית מהגרנדייר, שאורכו 4.7 מטר, מה שיציב אותה כיריבה ללנד רובר דיפנדר 90. היא תשב על פלטפורמה חדשה לגמרי שפותחה על ידי Ineos במיוחד להנעה חשמלית, אך תכלול רבים מסממני העיצוב של הגרנדייר, כמו גם את יכולת השטח שלו. צפוי אך לא אושר כי חברת מגנה שטייר האוסטרית תמשיך להיות קשורה קשר הדוק לפרויקט.

המעבר להנעה חשמלית מתבקש לאור הביקוש ההולך וגדל בעולם לכלי רכב כאלה, במיוחד לאחר שממשל ביידן פרסם לאחרונה החמרה בתקנות זיהום האוויר שהיצרניות נדרשות לעמוד בהן עד לשנת 2032. למרות זאת, רטקליף כבר הצהיר שימשיך לייצר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית לטובת ארצות בהן תשתיות החשמל אינן מפותחות דיין. במקביל, Ineos ממשיכה בשיתוף הפעולה עם יונדאי בפיתוח גרסאות מונעות מימן, ויש כבר אב טיפוס של גרנדייר המופעל עם מנוע כזה.

הייצור של כל הדגמים יתבצע במפעל החברה בצרפת, הצפוי לייצר השנה כ-25 אלף גרנדיירים. המפעל, שנרכש בזמנו ממרצדס, גדול מספיק כדי להכיל את כל האופרציה המתוכננת, אך רטקליף אינו שולל אפשרות כי בעתיד יוקמו מפעלים נוספים בארצות אחרות.