שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

יעל קדשאי בהישג ישראלי בראלי מרוקו 2023

לאחר שזכתה בלא מעט תחרויות ארציות ובין לאומיות, יעל קדשאי סיימה ראשונה מבין הישראלים שהשתתפו במרוץ, זכתה במקום הראשון בתחרות בקרב כלל הנשים ובמקום 11 מבין 79 רוכבי האופנועים שהשתתפו במרוץ - כל הכבוד!
זכייתה היא עוד שלב בדרך הארוכה לתחרות הכי מאתגרת בתחום – דקאר, שתערך בשנת 2025 ובכך להיות האישה הישראלית הראשונה שלוקחת בו חלק.
צילום: משפחת קדשאי

image


יעל קדשאי, בת 29 מעמק יזרעאל, בתו של אביב קדשאי - הדמות הישראלית המזוהה ביותר עם מרוצי הראלי הארוכים ומרוצי הדקאר, עברה אמש את קו הסיום במרוץ העולמי הקשה והמאתגר – ראלי מרוקו, וסיימה ראשונה מבין הישראליים שהתחרו אף הם בתחרות וקטפה את המקום הראשון מכלל הנשים בתחרות.

קדשאי שהתחרתה עם אופנוע הגאס גאס שלה, דורגה במקום ה-11 הכללי של המרוץ בקטגוריית האופנועים בו לקחו חלק 560 רוכבים ונהגים מכל רחבי העולם, מקום מכובד והישג מרשים.
נוכח הישגיה המרשימים, קדשאי מתכננת להיות הישראלית הראשונה במרוץ דקאר בשנת 2025.

image

מרוץ ראלי מרוקו חזר להתקיים ביעדו המקורי לאחר 3 שנים בהם לא התקיים בו, כאשר הייחודיות של המרוץ בעולמות הראלי שאין בו בכלל קטעי קישור וכל המסלול בנוי ממקטעים טכניים מאוד במישורים המהירים האפריקאים, חולות ודיונות, אגמי מלח עצומים ודרך מסלולים של מרוץ הפאריז דקאר האגדי.

המרוץ - ראלי מרוקו 2023, ארך 8 ימים, התפרש על פני 2,658 ק"מ של מסלולי שטח מאתגרים עם עומסי חום קיצוניים שהגיעו במדידה ל- 52 מעלות. עומס החום הקיצוני גרם לאסונות נוראיים בתחרות בהם מצא את מותו רוכב אופנוע שהתייבש ונהג באגי שנשרף כיוון שלא הצליח להיחלץ מהכלי בזמן.

רק פחות מ- 50 אחוז מהמשתתפים במרוץ צלחו את המרוץ וסיימו את התחרות!

בין הישראלים שהשתתפו בתחרות:

רוכבי אופנועים: יעל קדשאי, ברק דודאי, אושר בושארי, נדב לוגסי, גדי נחמני.

רוכבי באגי: רועי ברטוב יחד עם גיא ביטון, גבי אברג'יל יחד עם אופיר נמרוד

image

כל הכבוד ליעל!