שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם - לקט ג'יפאים #80

לקסוס מציגה את רכב הפנאי הקטן ביותר בליין שלה, פורד מתכננת SUV חשמלי חדש עם שלוש שורות מושבים וקאדילק מחשמלת את האסקלייד

לקסוס שיחררה השבוע עוד תמונת טיזר של דגם חדש לגמרי, ה-LBX, שאמור להיחשף בתחילת החודש הבא. אמנם הפרטים על הדגם הזה עדיין מועטים, אבל השם מספק כמה רמזים שכן ה-'X' קושר אותו למערך הקרוסאוברים של המותג הכולל את GX, RX, NX, UX וה-TX שיגיע גם הוא בקרוב, כאשר ה-B מציין את מיקומו בשוק B-segment (או תת-קומפקטי).

ה-LBX יחלוק כנראה פלטפורמה עם הטויוטה יאריס קרוס, ויהיה רכב הפנאי הקטן ביותר בליין של לקסוס, שימוקם מתחת ל-UX (קישור לכתבה על ה-UX). ככזה, הוא ייבנה על פלטפורמת GA-B עם אורך של כ-4.2 מטר. גם מערכות ההנעה יהיו כנראה דומות לשל היאריס, כמו מערכת ההנעה ההיברידית המשלבת מנוע שלוש בוכנות בנפח 1.5 ליטר יחד עם שני מנועים חשמליים (להנעה קדמית בלבד) או שלושה (להנעה בכל הגלגלים). השילוב האחרון מפיק בסך הכל 114 כ"ס.

ה-LBX, על קצה המזלג

SUV חשמלי חדש לפורד

פורד תציג לראשונה רכב שטח חשמלי חדש עם שלוש שורות, המתוכנן להגיע בשנה הבאה. הדגם החדש יהיה במימדים של האקספלורר (האמריקאי), אך לא יחליף אותו אלא ישווק לצידו (קישור לכתבה על האקספלורר הנוכחי). עדיין לא נחשפו פרטים טכניים רבים, אך טווח הנסיעה יעמוד על 550 ק"מ ואולי מעט יותר.

הדגם החדש יצויד בסוללות ליתיום ברזל פוספט (LFP), שזמן הטעינה שלהן מואץ יחסית לסוללות הניקל קובלט מנגן (NCM) שנמצאות בשימוש ברוב רכבי החשמל כיום. סוללות ה-LFP גם זולות יותר לייצור ומתכלות פחות לאורך זמן. מצד שני, הן מאבדות טווח מהר יותר במזג אוויר קר ובמאמץ מוגבר, כמו בזמן גרירה. פורד מתכננת לייצר את הסוללות בעצמה, במפעל שהקימה במישיגן, במיזם משותף עם חברה סינית.

חשיפה וירטואלית של הפורד החדש

החשמל מגיע גם לקאדילק אסקלייד

ג'נרל מוטורס הודיעה לאחרונה כי היא עובדת על גרסה חשמלית לחלוטין של רכב השטח הענק, שתקרא אסקלייד IQ. הוא יצטרף להיצע המחושמל הקיים של החברה, הכולל את הסלסטיק (Celestiq) ואת הליריק (Lyriq), בדרך להשלמת התוכנית של GM להפוך את כל כלי הרכב בהיצע של מותג היוקרה לחשמליים עד לתום העשור הנוכחי.

הגרסה האחרונה של האסקלייד (שיבוא סדיר שלה לארץ החל לפני קצת פחות משנה – קישור) היא הגדולה והארוכה שיוצרה אי פעם, אך לא ברור אם הגרסה החשמלית תהיה זהה לה לחלוטין. מחירו של האסקלייד הנוכחי, בארה"ב, מתחיל באזור ה-80 אלף דולר, אך סביר שגרסת ה-IQ תהיה יקרה בהרבה, יקרה יותר מההאמר SUV החשמלי, שמחיר הבסיס שלו הוא כ-110 אלף דולר (קישור לכתבה על ההאמר).