שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מתחרה חדש בשוק המצטופף של הטנדרים החשמליים: פיסקר אלסקה

לאחר שהצליחה להיחלץ ממשבר פיננסי רציני, החלה חברת פיסקר לשווק את האושן, ה-SUV מתוצרתה, וגם הציגה דגם קונספט של טנדר שאמור להגיע לשווקים ב-2025

אחרי דחיות ועיכובים רבים, החלה חברת פיסקר לספק ללקוחותיה את ה-SUV החשמלי שהיא מייצרת, האושן (קישור לכתבה). כמעט במקביל לצעד הזה, היא הציגה דגם קונספט של טנדר, גם הוא חשמלי כמובן, שקיבל את השם אלסקה. תחילת השיווק של הטנדר, שייבנה על בסיס הפלטפורמה של האושן, צפויה במהלך 2025, במידה והכל ילך כשורה.

אורכו של הטנדר החדש יהיה כ-5.1 מטרים, מעט גדול יותר מטנדרים קומפקטיים אחרים בשוק, סיגמנט שזוכה עכשיו להצלחה רבה. הוא יוצע עם כמה מערכי מנועים וסוללות, עם אופציה להנעה אחורית בלבד או הנעה לכל הגלגלים, וטווחי נסיעה שינועו בין 370 ק"מ ועד כ-550 ק"מ, כתלוי בדגם. בגרסה החזקה ביותר, הטנדר צפוי לזנק מ-0 ל-96 קמ"ש תוך כ-3.9 שניות, אבל בגרסאות הפשוטות יותר המאוץ הזה יתמשך לכדי 7.2 שניות.

האורך הרגיל של הארגז כשהוא סגור יעמוד על 1.35 מטר בלבד, אבל תהיה אפשרות לפתוח פתח בינו לבין תא הנוסעים כדי לקלוט מטען שאורכו 2.25 מטר, ועם דלת ארגז פתוחה האורך הזה יכול להגיע לכדי 2.8 מטר, נתון יפה לטנדר קומפקטי מבלי להיעזר במתקונים שונים.

בין ההכרזה הראשונה על האושן לבין תחילת השיווק, נקלעה חברת פיסקר לקשיים כלכליים שהתגברו עוד יותר עקב הקורונה, כפי שקרה לחברות אחרות שאין להן גב פיננסי חזק, דוגמת פאראדיי (קישור לכתבה). הצרות היו כה גדולות, שהנריק פיסקר ואשתו, גיטה גופטה-פיסקר, שייסדו וניהלו את החברה, נאלצו להפסיק למשוך משכורת ולשחרר עובדים.

אבל בסוף 2020 החברה קיבלה "בוסט" ענקי בדמות מיליארד דולר במזומן שהגיעו ממשקיע פרטי, שאיפשרו לה לסגור עסקה עם חברת מגנה-שטייר מאוסטריה שתהיה זו שתייצר את כל כלי הרכב של פיסקר.

169320079684116932007971881693200797637