אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

קאן אם משיקה בישראל את Maverick R

מאבריק Maverick R החדש של קאן אם מושק בישראל, כשהוא מצויד במנוע Rotax 999 סמ"ק המפיק 240 כ"ס, מוגדש טורבו כולל 3 צילינדרים, 4 פעימות והזרקת דלק, לראשונה גיר אוטומטי כפול מצמדים והמחיר החל מ-360,000 ש״ח (וזה לא טעות!)

image

יבואנית מותג BRP Can-Am לישראל, החלה בשיווק דגמי 2024 של קאן אם ובראשם המאבריק R החדש. ה-Maverick R החדש מגיע עם מנוע עם 240 כ"ס - החזק ביותר עד כה, וגיר אוטומטי חדש בעלת מצמד כפול (DCT) (חידוש מגיר רציף ווארייטור שהיה מקובל עד כה).

image

מנוע והנעה

המנוע של Maverick R תוצרת Rotax 999T בנפח 999 סמ"ק, 240 כ"ס, בעל מגדש טורבו, 3 צילינדרים, 4 פעימות והזרקת דלק. Maverick R, שעושה שימוש בגיר אוטומטי הראשון של Rotax עם 7 הילוכים (DCT) - אוטומטי עם אפשרות להעברה ידנית באמצעות ידית הילוכים.

באמצעות מחקר ופיתוח מבוססי-מרוצים, Maverick R עושה שימוש במבנה יניקת אוויר אופטימלי לתחזוקה נוחה. זוג מזרקי דלק מזינים את הצילינדרים כשווסת שחרור הלחץ (wastegate) - הראשון בתעשייה עם בקרה אלקטרונית, מווסת את לחץ הדחיפה של מגדש הטורבו.

לדגם החדש 3 מצבי הנהיגה – רגיל, ספורט, וספורט+. המצב הרגיל (Normal) מספק תגובת מצערת חלקה, ומעביר הילוכים במערכת ה-DCT עם 7 המהירויות בטווח הסל"ד של 3,500-4,500; מצב הספורט מספק תגובת מצערת מועצמת והעברת הילוכים ב-8,500 סל"ד; מצב ספורט+ כולל טכנולוגיית תגובה מתקדמת (ART) על מנת להגיע לתגובת מצערת מירבית עם העברת הילוכים ב-8,500 סל"ד, מערכת יעילה ביותר למניעת השהיית טורבו. ה-ART יוצרת עומס על הטורבו באמצעות הורדת צילינדר אחד, השהיית עקומת ההצתה והצבת גוף המצערת באופן שיאפשר זרימת אוויר מירבית. ברגע שהמצערת פתוחה לגמרי, הצילינדר השלישי חוזר לפעולה והביצועים מגיעים לשיא.

image

שלדה ומתלים

ה-Maverick R מגיע עם שילדת צינורת פלדה דו מפלסית בתצורת V וכלוב לחיזוק והעצמת הביצועים. מבנה השלדה החדש מפחית מהלחץ על החיבורים המוברגים, כולל רכיבי המתלים הקדמי והאחורי המצוידים בבושינגים עם הדבקה כפולה. שטח נקודות המגע של Maverick R עם הקרקע ברוחב של 77 אינץ' ובסיס גלגלים של 108 אינץ' להגברת היציבות.

עיצוב חדש של המתלים – לשימוש אינטנסיבי מגיע במטרה לאפשר ל-Maverick R לממש את מלוא הפונציאל בשבילים ובמסלולים, עם מהלך של 25 אינץ' מלפנים, 26 אינץ' מאחור ומרווח גחון של 17 אינץ'. תצורת מתלי האלומיניום מפחיתה גם היא לחץ מהרכיבים ומספקת ספיגת זעזועים מצוינת, קשיחות מומנט מועצמת ויציבות ושליטה גבוהות יותר.

image

שילוב של Smart-Shox, הטכנולוגיה החדשה של Fox Live Valve דור 3 יחד עם בולמי זעזועים Fox 2.5 Podium ו-3.1 Podium, שומר על הנסיעה של Maverick R חלקה גם בתוואי המדברי המאתגר ביותר. הודות לשסתום הבסיס והמוט הראשי שהם פטנט רשום של Fox, טווח כוונון הלחץ של Maverick R גדול פי 6 מכל רכב אחר בשוק. עם יותר מ-200 כוונוני מתלים בשניה בזמן אמת, הניתנים לשינוי מרך לקשה בפחות ממאתיים מאיות השניה.

Maverick R מגיע עם צמיגי Tenacity XNR ITP בקוטר 32 אינץ' (32x10Rx16) המורכבים על גלגלי בידלוק מאלומיניום בקוטר 16 אינץ'. הגלגלים המוצקים מגיעים עם תבנית 6 ברגים 139.7 מ"מ שהיא סטנדרט במשאיות רבות והכרחית לשליטה בכוח ובמומנט הגבוהים של המערכת החדשה. כוח הבלימה של ה-Maverick R מגיע מדיסקים קדמיים בקוטר 265 מ"מ המוחזקים על ידי קליפרים הידראולים תלת-בוכנתיים 32 מ"מ, ודיסקים אחוריים בקוטר 255 מ"מ, המוחזקים על ידי קליפרים הידראוליים דו-בוכנתיים 30 מ"מ.

image

מאפיינים

ה-Maverick R בעל עיצוב פנים שיוצר מעטפת של חוויית רכיבה ארגונומית עם תצוגת מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' לראות ושליטה מירביות. המושבים בתא הנהג (Ergo-Lok) כוללים ארבע אפשרויות כוונון עבור הרוכב והנוסע; תנוחת הישיבה נמוכה, ואפשרויות התמיכה מותאמות אישית. תצורת הפנים והבקרים מספקת חוויה חלקה ואינטואיטיבית החל במסך המספק מידע ובידור וכלה בהגה הטלסקופי עם לחצני הבקרה.
ההגה כולל ידית להעברת הילוכים מהירה, הלקוחה מעולם מכוניות הספורט. העיצוב כולל גם פתרונות אחסון, עם תא אחסון מרכזי אטום לטלפונים ניידים ותא כפפות נגיש. דלתות-חצי משתלבות ומשלימות את העיצוב הפנימי והחיצוני, כשהן מיושרות לגוף הרכב.

image

לראשונה ברכבי השטח של קאן אם יגיע ה- Maverick R עם מסך מגע חדש בגודל 10.25 אינץ' המציע ממשק משתמש אינטואיטיבי עם מידע לגבי ביצועי הרכב, נתוני הרכיבה, ניווט באמצעות אפליקציית BRP GO!, מוסיקה, חיבור לטלפון, ומצלמות קדמית ואחורית.

מחירים

מחיר ה- Can-Am Maverick R XRS בישראל יעמוד על מחיר של 359,950 ₪
בעוד מחיר דגם Maverick R XRS Smart SHOX יעמוד על 369,950 ₪.
שני הדגמים יוצעו עם חבילת אביזרים כסטנדרט בשווי 45,000 ₪, הכוללת בין היתר מערכת שמע גג של חברת JL שפותחה ותוכננה במיוחד עבור כלים אלו.

image

תגובות

4 תגובות

1

Ogash Ofer

08 בספטמבר 2023 ב 06:44

והמחיר....

2

אורח/ת - אלון

09 בספטמבר 2023 ב 22:18

בושה למדינת ישראל 150 אחוז מיסוי על רכבים אני ברוך השם לא חסר לי כלום ובחיים ואני לא יקנה במחיר קרוב לזה אבל בהצלחה לכל הפרייארים

3

אורח/ת - ערן

10 בספטמבר 2023 ב 18:22

עוד רכב שעשועים להשתוללות גם בעיר לאלו שצוברים הון שחור וזה לא מגזר ההייטק...

4

אורח/ת - אמי

11 בספטמבר 2023 ב 00:34

אין גבול לחזירות של המדינה הזו.גם אם היה לי כסף לא היתי משלם לחזירים כעיקרון.כבר עדיף לקנות גיפ שגם נוסע בכביש אם משלמים.מחיר הזוי ומופקע.