שטח 4X4 > כתבות > ביטוח וחוק

לוי יצחק זכרו לברכה

לוי יצחק ז"ל היה שמאי הרכב המוביל בישראל וייסד את מחירון הרכב הנחשב ביותר. נולד בשנת 1937 בבולגריה, נפטר בישראל ב-24 לאוגוסט 2023, בן 86, השאיר אישה ושלושה ילדים.
כתבה לזכרו במלוא 30 יום לפטירתו, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

לוי יצחק נולד בשנת 1937 בבולגריה, עלה לארץ עם משפחתו בשנת 1948 שהתיישבו עם רבים מקהילת הבולגרים ביפו. הוא למד בתיכון המקצועי שבח במגמת מכונאות רכב והתגייס לצה"ל, שם שירת כמדריך טכני למכונאי טנקים. לאחר השחרור התחיל ללמד באורט יד שפירא כמורה וכמרכז מגמת מכונאות רכב.

image

את מקצוע שמאות הרכב רכש כאשר התחיל את עבודתו באחד המשרדים הבודדים שהיו אז. לנושא המחירים נחשף כאשר ביקשו מאותו שמאי, שלוי עבד במשרדו, לבצע שומה על מספר משאיות בנגב. הוא שלח את לוי יצחק (שעם הזמן החליט לקרוא לעצמו לוי יצחק ולא יצחק לוי) לבצע את השומה במקומו. בחברת הביטוח שמחו מאוד על הרשימה, וביקשו ממנו לבצע עבורם עוד הערכות. ההארה של לוי יצחק הייתה שבמקום לתת שומה רגילה של מחירי משאיות הוא החליט לאגד אותם בתוך חוברת ולרשום כל הזכויות שמורות.

את עבודתו החל ממשרד קטן ברח' נס ציונה בתל אביב. בשנת 1974 לוי יצחק הוציא את המחירון הראשון בישראל שהכיל מספר עמודים בודדים. מאז, המחירון נהפך לאורים ותומים בנושא קביעת מחירי הרכב המשומש בכל המוסדות, בנקים, חברות ביטוח, וכמובן עסקאות בין מוכרים פרטיים ומגרשים. כבר עשרות שנים שהוא נחשב למוביל, דומיננטי ולמשפיע ביותר בשוק הרכב המשומש בארץ, וזאת רק בגלל נתינת דגש על הקשבה תמידית לרחשי השוק.

image

לוי יצחק נישא לרחל, ולהם שלושה ילדים. כשפרש לגמלאות עבר ניהול החברה לשניים מילדיו: מי-רון לוי, שכיהן כסמנכ"ל הקבוצה, וקרין לוי-קראוזה, שכיהנה כמנהלת השיווק. שניהם צפויים להמשיך ולנהל את חברת השמאות.
לוי יצחק נפטר ב-24 באוגוסט 2023 בגיל 86 והובא לקבורה בבית הקברות מורשה ברמת השרון. יהיה זכרו ברוך.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יהיה זכרו ברוך

22 בספטמבר 2023 ב 21:19

.