שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2024: רגע לפני הזינוק

בצעדים קטנים ומהוססים אנחנו מנסים לחזור לשגרה מסוימת, למרות שהשגרה האמיתית עדיין רחוקה מאיתנו. במסגרת זאת, החלטנו לא לוותר על סיקור הראלי-רייד המסקרן והקשה ביותר, הדקאר, כפי שאנחנו עושים מדי שנה. האם נראה ניצחון נוסף של אל-עטייה כשהוא מאחרי ההגה של רכב חדש? ואולי ניצחון ראשון לקבוצת אאודי רגע לפני שהיא פורשת מהסבב? וייתכן שיהיה זה לואב שיעמוד על המדרגה הגבוהה בפודיום? מחר הזינוק וביום שישי בעוד שבועיים, ב-19.1, נדע את התשובות

בשעה ארבע אחר הצהריים ביום הראשון של שלב המרתון, שייערך בימים השישי והשביעי של הראלי, ייאלצו המשתתפים לחדול מהתחרות ולכנוס אל המחנה הקרוב ביותר אליהם. שישה מחנות כאלו יוקמו בתוואי המסלול, ובו ישהו המתחרים במהלך הלילה, כשהם זוכים לתנאי מחיה מינימליים. למחרת בבוקר יצאו להשלים את שארית מסלול המרתון. זהו אחד מהשינויים שערכו מארגני הראלי כדי להגדיל את העניין ואת התחרות, שינויים שהם מנפקים מדי שנה כמעט.

image

אבל גם המתחרים עצמם מספקים לנו שינויים, ובראשם המעבר של נאסר אל-עטייה לקבוצה חדשה (קישור לכתבה). לאחר שני ניצחונות רצופים עם ההיילקס של קבוצת gazoo, הוא ינהג השנה בהאנטר של פרודרייב, כשהנהג השני בקבוצה הוא לא אחר מסבסטיאן לואב. התחרות בין השניים תהיה מעניינת, ולאל-עטייה - אם ינצח - זה יהיה הניצחון השלישי ברציפות והשישי בסך הכל. ללואב, אם ינצח, זה היה ניצחון ראשון.

עוד קבוצה שתהיה חזק בתמונה היא אאודי, עם שלישיית הנהגים הקבועה שלה, סטפן פטרהנסל, קרלוס סאיינז ומתיאס אקסטרום. הרכב ההיברידי/חשמלי של הקבוצה הוא מהיר מאוד, אבל עד כה לא היה אמין דיו כדי להביא ניצחון, והשנה זאת תהיה ההזדמנות האחרונה מבחינתם להשיג זאת, לאחר שהקבוצה כבר הודיעה שתפרוש ממרוצי הדקאר אחרי הראלי הקרוב.

קבוצת יצרן חדשה שמצטרפת לחגיגה היא פורד, עם שני טנדרים מדגם ריינג'ר-רפטור, שבאחד מהם ינהג נאני רומה. בשני ינהג גארת' וולברידג', אלוף דרום אפריקה בראלי-רייד, שבסדנה של אביו פותח ונבנה הריינג'ר התחרותי. עבור פורד, הראלי של השנה הוא בחזקת שדה ניסויים, ובכוונתה לחזור ב-2025 עם דגם חדש לחלוטין של הריינג'ר עם כוונות בלתי מוסתרות לכבוש את הפסגה.

image

הריינג'ר של פורד

ויהיו כמובן גם לא מעט מתחרים עם היילקסים של קבוצות שונות, כמו לוקאס מוראס מברזיל שהגיע שלישי בשנה שעברה (וראשון בין הרוקי'ס), יאזיד אל-ראג'י שהגיע שלישי ב-2022, ג'יניאל דה-וילייר הוותיק וסט קווינטרו הצעיר שהיה שני בשנה שעברה בקטגוריית ה-T3 ועשה הסבה ל-T1.

באופנועים, קווין בנווידאס ינסה לשחזר את הנצחון שלו מהראלי הקודם, למרות מכת הפציעות ממנה סבל במהלך השנה. בין המתחרים החזקים נראה בוודאי גם את אחיו, לוסיאנו, את טובי פרייס וסאם סנדרלנד, ריקי בראבק ודניאל סנדרס, שכל אחד מהם הוא טוען אפשרי לכתר. רוכב נוסף שינסה לתת את הופעת חייו הוא חואן ברדה, שזה יהיה כנראה הדקאר האחרון שלו. ברדה הוא ללא ספק רוכב מוכשר ומהיר, אבל הוא גם נמהר, ולמרות תצוגות רכיבה פנומנליות ושיא של הכי הרבה ניצחונות בסטייג'ים, לא זכה בראלי אף פעם (קישור לכתבה).

image

אולי זו תהיה השנה שלו. ברדה

קטגוריה שהולכת ותופסת נפח ועניין היא ה-T3 (דגמי פרוטוטייפ של סייד-ביי-סייד), שכמות המשתתפים בה הולכת וגדלה מדי שנה. לעומתה, קטגוריית הטרקטורונים הולכת ונעלמת, והשנה יהיו בה 10 מתחרים בלבד וככל הנראה תיעלם בקרוב לחלוטין.

במשאיות התחרות העיקרית תהיה בין האיווקואים של קבוצת דה-רוי מהולנד בהובלת מנצח השנה שעברה יאנוס ואן-קרסטן, לבין אלו של קבוצת MM טכנולוגי, שהנהג המוביל שלהם הוא מרטין מצ'יק. גם אלס לופריאז עם הפראגה וירוסלב וואלטר עם הטטרה יהיו בתמונה. ושימו לב למשאית שמספרה 618, גם היא מקבוצת דה-רוי: הצוות כולל נשים בלבד עם הנהגת אניה ון-לון, פעם ראשונה בדקאר של צוות כל-נשי בקטגוריית המשאיות. צוות מעניין נוסף, שמספרו 615, יתחרה עם משאית מאן היברידית.

image

הצוות הנשי של דה-רוי


תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - טל

04 בינואר ב 10:48

אצם רציניים שלא הזכרתם את יעל קדשאי ? הישראלית הראשונה שיוצאת להתחרות .
יש הרבה אנשים (כמוני) שזה הדבר היחיד שיגרום להם לעקוב אחרי הראלי :)