שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רולס רויס קולינאן - מאפייני רכב פנאי-שטח חכם ויקר, המיועד לאלפיון העליון

יוקר מחיה, מצוקה כלכלית, ריבית גבוהה המלחמה בעזה? זה לא הפריע לשני ישראלים ששילמו 5.5 מיליון ₪, מבלי למצמץ, כדי להיות בעלים של רכב חכם ואריסטוקרטי שאין לו מתחרים בכבישי ישראל.

image



שם הדגם "קולינאן" - מיצרנית מכוניות היוקרה "רולס רויס" – הוא שם המקום בדרום אפריקה שבו נמצא ב-1905 היהלום הגולמי הגדול בהיסטוריה, שאחד מתשעת היהלומים שנוצרו ממנו מצויים בבעלות בית המלוכה הבריטי.

היהלום הגדול ניצב בחלקו העליון של שרביט אדוארד הקדוש, המסמל את הסמכות הארצית של העומד בראש בית המלוכה הבריטי.

image



המערכות האלקטרוניות, החשמליות והחכמות של דגם הקולינאן עושות את ההבדל מול הרבה דגמי יוקרה אחרים, ובמיוחד בימים שבהם תעשיית הרכב סובלת מירידה מתמדת באיכות החומרים ובאי-הקפדה על הפרטים הקטנים.

על סטטוס חברתי אין סופי כבר דיברנו? המחיר הגבוה נובע מההשקעה וגם כמובן מתדמית המותג ויכולת הרוכש להתהדר בכך שהוא נוהג ברולס רויס, מבית ב.מ.וו הגרמנית, שהיא בעלת הבית שלה בשני העשורים האחרונים, ונחשבת לחלוצה בכמעט כל קטגוריות הפנאי יוקרה.

image



היוקרה, של מי שנחשבה במשך שנים לעילית שבתעשיית הרכב וסמל למצוינות טכנולוגית ארוכה, ניכרת בין היתר במותג המובלט בחרטום ובאבזור: גימורי מתכת אמיתיים, מטרים רבועים רבים של עור משובח שמרפדים את המושבים שלהם בנוחות-על ובכל תנאי השטח, שטיחי רצפה מצמר באיכות שכל אחד היה שמח להניח עליו את ראשו לשינת לילה נעימה, תאורת כוכבים בתקרה המורכבת מ-1,340 גופי תאורה זעירים המספקים אפקט מרהיב בנסיעה לילית, ועיצוב בכל צבע ודוגמה אפשרית.

וכשמדובר על משטחי עור, הרי מדובר על בקר שגדל בתנאי אקלים, לחות ותזונה אופטימליים, ולאחר מכן עובר תהליך עיבוד קפדני שכולל בקרת איכות ייחודית.

image



רק לאחר שבנטלי האנגלית, שנחשבה לתאומה של רולס רויס, הציגה את דגם הבנטאיגה בשנת 2015, וכצפוי הגדילה משמעותית את היקף המכירות, הבינו שעליהם להיכנס לאירוע ולייצר רכב פנאי.

המגזינים בחו"ל שדווחו על מבחני דרכים מסכמים בהתלהבות את דגם העל החדש, ומציינים כבקרוב מתכננת חברת רולס-רויס לעבור להנעה במנועים חשמליים חרישיים. גם בידוד הרעשים החיצוניים של דגם זה הוא מהטובים ביותר, ומעלים כמעט לחלוטין את רעשי הדרך והרוח.

image


המנוע הענק המוזן בבנזין מפיק 600 כ"ס, ומגיע למומנט פיתול של 91.8 קג"מ ב-1,700 סל"ד בלבד. מיוצר בתצורת 12V כפול מגדשים בנפח של 6.75 ליטר, המאיץ מאפס למאה קמ"ש בפחות מחמש שניות. התאוצה פנטסטית בהתחשב בעובדה שהקולינאן שוקלת 2.7 טון.

בתנאי שיוט בכביש מהיר במהירות 120 קמ"ש, מד הכוח מציג 10% בלבד מהניצולת האפשרית. יש גם מתג בבורר ההילוכים המאפשר להעביר הילוכים מהיר יותר. המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית המיועדת להנעה כפולה קבועה, והעברת ההילוכים חלקה ואינה מורגשת.

image



נוחות הנסיעה מושלמת וכיול המתלים הדינמי מעלים כל טלטול אפשרי. הקולינאן מצויד במתלי אוויר אדפטיביים בעלי קיבולת גדולה משמעותית מאלה שבפאנטום, עם מוטות מייצבים אקטיביים ועם מחשב ניהול הניזון גם ממצלמה סורקת הדרך, המתאימים את פעולתם לשיבושים שמלפנים.

מתלי האוויר מאפשרים להגביה את המרכב בארבעה ס"מ, מתג ROAD - OFF, מתאים את מערכת ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי אחיזה מוגבלת, ויש גם בקרת ירידה במורד.

image



מערכת היגוי אחורי אקטיבית מסייעת לכושר התמרון המרשים ביחס לגודל הרכב הדומה ללוויתן ענק, שאורכו 534 ס"מ ורוחבו שני מטר, במהירות נמוכה על ידי הפניה בזווית הפוכה לקדמיים, ומשפרת את היציבות הכיוונית על ידי הפניה במקביל להם במהירות גבוהה.

גם היכולת הדינמית מפתיעה לרכב בגודל ובמשקל כזה. הקולינאן הוא דריסת הרגל הראשונה של רולס רויס בעולמות השטח. הוא נבחן בהצלחתו לעמידות בחציית דיונה ונסיעה בשלג, עמידה בשמש יוקדת או במינוס 40 מעלות – והחומרים שממנו הוא מיוצר עמדו במבחנים.

image



מערכות הבטיחות כוללות: שמונה כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטייה מנתיב. תפעול מתגי הבקרה פשוט וקל, כמו מתגי בקרת האקלים הגדולים עם כיתוב מצב עוצמת המאוורר במקום מספרים וסגירת פתחי האוורור ומתגי אורות קלאסיים.

כבסיס משמשת פלטפורמה ייחודית המשותפת גם לדגם פאנטום, עם המון אלומיניום שמעניק קשיחות גבוהה לצד משקל נמוך ובידוד אקוסטי טוב יותר מאשר פלדה.

image

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - השומר בשער

09 בינואר ב 13:57

פשוט בזבוז מיותר. כמה אדם יכול לאונן על עצמו?