שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2024: סיכום חצי שבוע ראשון

עד כה לא היו דרמות מיוחדות בראלי של השנה, למעט אולי הפרישה של סאם סנדרלנד. המובילים בכל הקטגוריות הם שמות מוכרים, רוכבים ונהגים של קבוצות היצרן הגדולות. פערי הזמנים בין המקומות הראשונים קטנים, מה שיוביל בוודאי למתח רב יותר בהמשך


הבוקר מזנקים המתחרים לסטייג' החמישי, שהקטע התחרותי שלו יהיה קצר יחסית, 118 ק"מ בסך הכל, אבל עד לתחילתו יהיה עליהם לעבור יותר מ-500 ק"מ של קטע קישור ארוך. זה נועד כדי לקרב אותם אל ה"רבע הריק", שטח החולות הענק והשומם בחלק הדרום-מזרחי של סעודיה, שם יתנהל הסטייג' השישי שיתפרש על יומיים, ויהיה סוג של קטע מרתון משולב בתחרות נגד השעון (קישור לכתבה).

עד כה לא היו דרמות מיוחדות, למעט אולי פרישתו של סאם סנדרלנד בסטייג' השלישי לאחר שאופנוע הגאס-גאס שלה פשוט שבק וסרב להניע מחדש. בסיום היום רביעי המוביל בקטגוריית האופנועים הוא הרוכב הצ'יליאני חוזה איגנסיו קורנחו, שסיים ראשון בשניים מהסטייגי'ם שנערכו עד כה (השני והרביעי), עם פער קטנטן של דקה ורבע על הדולק בעקבותיו, רוס בראנץ'. את השלישייה המובילה סוגר ריקי בראבק, בפיגור של כחמש דקות מהמקום הראשון.

קורנחו בפעולה

בקטגוריה הזו אנו עוקבים כמובן אחרי יעל קדשאי וגדי נחמני, הנמצאים במקומות טובים באמצע. נחמני במקום ה-95 בדרוג הכללי (מתוך 131 רוכבים שעדיין במרוץ) וקדשאי במקום ה-63. המתחרה העיקרית שלה - וגם היחידה, שכן רק שתי רוכבות משתתפות השנה בראלי - הבריטית ג'ין דניאלס, שהיא חלק מצוות קבוצת היצרן של פנטיק, נמצאת במקום ה-55 (קישור לכתבה).

אנחנו עוקבים גם אחרי רוכב נוסף, עם שם מיתולוגי: ג'יאולה מאוני, הנמצא במקום ה-58, שגם עבורו כמו קדשאי ודניאלס, זה הדקאר הראשון. ג'יאולה הוא בנו של אגדת הדקאר פבריציו מאוני, שזכה בראלי פעמיים, ונהרג בתאונה בדקאר של 2005. כשהיה ילד, תכנן להשתתף בעתיד בדקאר יחד עם אביו, השנה הוא שם - אבל לבדו.

אל-ראז'י דוהר

גם במכוניות הפערים בין המובילים קטנים, כשבכל יום מנצח את הסטייג' נהג אחר. בזכות נהיגה עקבית, המוביל כרגע הוא יאזיד אל-ראז'י, כשאחריו קרלוס סאיינז בפער של כארבע דקות וחצי, ובמקום השלישי נאסר אל-עטייה, בפיגור של כ-11 דקות. בעשירייה הפותחת נמצאות גם שתי המכוניות הנוספות של קבוצת אאודי, עם מתיאס אקסטרום במקום החמישי וסטפן פטרהנסל בשמיני. סבסטיאן לואב נמצא במקום השישי, לוקאס מוראס מקבוצת טויוטה גאזו ברביעי ומתיו סרדורי מקבוצת סנצ'ורי בשביעי.

האאודי של סאיינז מקבלת טיפול מפנק בסיום הסטייג' השלישי

במשאיות, יאנוס ון-קסטרן מקבוצת דה-רוי מוביל, לאחר שניצח בשלושה מתוך הסטייג'ים שנערכו עד כה. אחריו, בפער קטן של כחמש דקות נמצא אלס לופריאז ובמקום השלישי מרטין מצ'יק, שמפגר בכ-45 דקות אחרי המוביל.