שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2024: סיכום שבוע ראשון

השבוע הראשון של הראלי הסתיים בסטייג' קשה וממושך של 48 שעות, שבסופו מיקום המובילים השתנה לא מעט וכמה מבין הרוכבים והנהגים הבכירים איבדו כל סיכוי לזכות השנה בראלי

"זה היה הסטייג' הקשה ביותר בכל הדקארים בהם השתתפנו עד היום" - כך הגיבו לא מעט מהמתחרים בסיומו של הסטייג' השישי, שהתנהל כולו בדיונות הענקיות של ה"רבע הריק", לאורך 48 שעות. הקושי הביא לשינויים במיקומים בקטגוריות השונות, וגם לפרישתם של מתחרים מובילים, בראשם יאזיד אל-ראז'י שריסק את הטיוטה שלו.

image

אופנועים

ריקי בראבק אמנם עדיין לא זכה בשום סטייג' בראלי הנוכחי, אבל הוא תפס את המקום הראשון בתום הסטייג' השישי על אופנוע ההונדה. אחריו, בהפרש של 51 שניות בלבד, נמצא רוס בראנץ' עם ההירו. במקום השלישי והרביעי נמצאים רוכבים נוספים של קבוצת הונדה, שעושה חיל השנה: אדריאן ון-בוורן (בפיגור של כתשע דקות וחצי) וחוזה קורנחו (כ-14 דקות). רוכב הונדה נוסף, סקיילר הוס, נאלץ לפרוש בגלל בעיות מכניות באופנועו. פורש נוסף היה חואן ברדה, שככל הנראה לא ישוב להשתתף בדקארים הבאים וגם מייסון קליין הצעיר פרש בגלל שמנוע האופנוע שלו כשל. יעל קדשאי שומרת על המיקום שלה (64 בדירוג הכללי ו-46 בקטגוריה ראלי 2) בעוד גדי נחמני הידרדר מעט לאחור והוא תופס את המקום ב-102 בדירוג הכללי.

image

מכוניות

אלוף הדקאר שלוש פעמים, קרלוס סאינז, בנה לעצמו יתרון של יותר מ-20 דקות על חברו לקבוצת אאודי, מתיאס אקסטרום, שבמקום השני, בעוד סבסטיאן לואב נמצא בשלישי. יאזיד אל-ראז'י, שהיה במקום הראשון בסיום הסטייג' החמישי, פרש לאחר שריסק את הטויוטה שלו. מנצח השנה שעברה, נאסר אל-עטייה, איבד כל סיכוי לשחזר את נצחונו לאחר שהפסיד שלוש שעות בסטייג' בגלל זרוע היגוי שבורה. גם סטפן פטרהנסל נותר מאחור, משום שנתקע עם פנצ'ר ללא יכולת להחליף גלגל בגלל מגבה תקול.

בקטגוריית הרכבים הקלים מוביל מיצ'ל גאטרי ב-T3, ואחריו דולקת כריסטינה גוטיירז, לאחר דרמה שבמהלכה נפסל כלי הרכב של אריק גוצ'ל, שהוביל עד אז, בטענה שאינו עומד בתקנון הטכני. גוצ'ל, וגם דודו מיכאל שנפסל מאותה סיבה, מתכננים לערער. גם ב-T4 תופסת נהגת את המקום השני, שרה פרייס, שעבורה זאת ההשתתפות הראשונה בדקאר. הפער בינה לבין המוביל, יאסיר זאידן, הוא כשתי דקות בלבד. פרייס היא חברתו של בראבק, ויש סיכוי שיביאו הביתה שני גביעים…

image

משאיות

גם כאן חלו שינויים בהובלה, ובתום הסטייג' השישי מרטין מצ'יק נמצא במקום הראשון, בפער של יותר משעה על אלס לופריאז וקרוב לשעתיים על מיצ'ל ון דן-ברינק. יאנוס ון-קסטרן, מנצח השנה שעברה, ירד למקום הרביעי. הצוות הכל-נשי של קבוצת דה-רוי עדיין בתמונה, והן תופסות את המקום ה-14..

image

ומה בהמשך?
החצי השני של הראלי נראה על פניו קל יותר, עם פחות דיונות, אבל עם סטייג'ים תחרותיים ארוכים מאוד, כמעט כולם של יותר מ-400 ק"מ. וכמו בכל דקאר, עד לנקודת הסיום דברים רבים עוד יכולים להשתנות.