שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2024: סיכום חצי שבוע שני

אחרי הסטייג' התשיעי זהותם של חלק מהמנצחים כבר די ודאית, ונראה שקטגוריית האופנועים, בה מוביל ריקי בראבק, היא היחידה שאולי יכולות להיות בה התפתחויות. ולצערנו, יעל קדשאי בחוץ, לאחר שהתהפכה בסטייג' השמיני


בזמן שכתבה זו מתפרסמת, חלק מהרוכבים כבר נמצאים עמוק בתוך הסטייג' העשירי, מסלול מעגלי שאורכו 639 ק"מ מתוכם 371 תחרותיים, והם כבר "מריחים" את סיומו של הדקאר, בעוד יומיים. אם לא יהיו שינויים דרמטיים במיוחד, זהותם של המנצחים בחלק מהקטגוריות כבר ידועה, כמו במשאיות, בעוד שיכולות עדיין להיות הפתעות באופנועים ואולי גם במכוניות.

אבל הדיווח שהכי חשוב לנו הוא פרישתה של יעל קדשאי מהראלי. הגלגל הקדמי של האופנוע שלה נקלע לתוך בור בתחילתו של הסטייג' השמיני, היא "עפה" מעבר לכידון ופונתה במסוק לבדיקות לאחריהן נמסר שהיא שלמה ובריאה. כרגע נותרה רוכבת אחת בלבד בראלי, ג'ין דניאלס הבריטית שנמצאת במקום ה-51 בדירוג הכללי. גדי נחמני התקדם והוא במקום ה-94 כרגע.

פרשה, יעל קדשאי

את קטגוריית האופנועים ממשיך להוביל ריקי בראבק, עם יתרון של כשבע דקות על רוס בראנץ'. סיכוי קלוש להפתיע יש גם לאדריאן ון-בוורן שבמקום השלישי, 11.5 דקות אחרי בראבק.

גם במכוניות לא חלו שינויים גדולים, וקרלוס סאיינז עדיין בראש כשאחריו סבסטיאן לואב בפיגור של כ-20 דקות. לוקאס מוראס, שבמקום השלישי, מביט מרחוק על הגבות שלהם עם פיגור של יותר משעה. יאסר אל-עטייה, לאחר תקלה נוספת בהאנטר שלו, החליט לפרוש מהראלי אחרי הסטייג' התשיעי.

בדרך לעוד תואר? סאיינז

במשאיות, מרטין מצ'יק מוסיף להוביל עם יתרון ענק של קרוב לשעתיים על אלס לופריאז, וסביר להניח שהסיפור בקטגוריה הזאת כבר סגור.