שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

סיכום היום השלישי והשני בפאריז דאקאר 2004

הקטע השלישי של דאקר 2004 והאחרון שמתקיים באירופה הסתיים ללא מהפכים מיוחדים או אירועים מסעירים.

דאקר 2004 יום שלישי לתחרות 3/3/04 יום שבת

מאת יובל צוק בועז מאירי הפקות: הקטע השלישי של דאקר 2004 והאחרון שמתקיים באירופה הסתיים ללא מהפכים מיוחדים או אירועים מסעירים. לקבוצת ''מיצובישי-WOW'' היה יום לא רע והתקדמות בדירוג הכללי: עדו כהן ואביב ספקטור סיימו את הקטע בן ה 9 ק''מ בזמן של 8:14 דקות. זמן זה הקנה להם את המקום ה 57 היום וה 59 בדירוג הכללי. איציק בריל והלל סגל סיימו בזמן של 8:29 דקות, 64 היום ו 66 בכללי. הצוות נפרד מהמשלחת הקטנה שליוותה אותו עד היום. הפרידה לוותה בדמעות משני הצדדים. הנהיגה היום על חופי הים של קסטייה, ספרד, נתנה מעט יותר חופש לנהגים. אם להשאר אופטימים, אנו מקווים לראות מחזה דומה גם בעוד 15 יום בחופים האקזוטים של דאקר בירת סנגל.

דאקר 2004 יום שלישי לתחרות  3/3/04  יום שבת

לאחר הקטע, מיהרו הישראלים לכיוון דרום ספרד על מנת לתפוס את המעבורת שתוביל אותם למרוקו. 8 שעות ההפלגה בוודאי הם זמן מספיק על מנת לתכנן את ההתמודדות עם הימים הקשיים באפריקה.

GINIEL DE VILLIERS ממשיך להוביל עם הניסאן שלו לאחר שניצח את הקטע של היום בזמן של 6 דקות ו 22 שניות. גריורגרי דה מוויאס (BMW) סיים שני 4 שניות אחריו. סטפאן פטרהנסל (מיצובישי) סיים שלישי.

דאקר 2004 יום שני למרוץ 2/1/04 יום שישי

כבר ביום השני לדאקר 2004 נעצר המרוץ בשל תנאים קשיים של בוץ. לאחר שקטגוריית האופנועים סיימה את 25 הק''מ של הקטע המיוחד, התחילו כלי הרכב עם 4 גלגלים את הקטע אך לאחר מספר תאונות והחלקות ובעיקר לאחר שמתחרה מספר 47, קלוד ארנו הצרפתי נתקע במסלול, הוחלט לסיים את המרוץ להיום. כל המתחרים יקבלו זמן זהה של 34 דקות ו 24 שניות. קטגוריית המשאיות כלל לא הוזנקה. מבחינת נבחרת ''מיצובישי-WOW'' שלנו הדבר לא היה בגדר אסון נורא. עוד יום של מנוחה עדיף על נזק אפשרי לפאג'רו כחול לבן.

דאקר 2004 יום שני למרוץ 2/1/04 יום שישי

זה אולי הזמן לקצת תחושות מאחורי הקלעים של הנבחרת. התחושה העיקרית היא של שביעות רצון גדולה מאד מהקבוצה הצרפתית שאליה משתייכת הנבחרת הישראלית -NSM. אמש, שהגיעו אחרי חצות לנקודת החניון לילה, חיכו להם הטכנאים של הקבוצה וערכו סידרת בדיקות מקיפה לרכב. זהו פינוק שלישראלים בעבר בדאקר לא היה. מי שמסתובב עם חיוך גדול מהעניין הוא הלל סגל שרגיל לזחול מתחת לג'יפ לתיקונים. איציק בריל משמש כמין אחראי על הקבוצה. הוא הקשר עם הקבוצה הצרפתית. עדו כהן מתעקש להנמיך ציפיות: ''הקטעים הקשיים עוד לפנינו. עד שלא נגיע לאריקה אין בכלל על מה לדבר'' הוא אמר לשליח שלנו בועז מאירי. לעדו ולנווט שלו , אביב ספקטור עדין קיימת בעיה עם ה 4X4 - זכר למצבר שנשרף ביום רביעי אך אתמול בלילה (בין חמישי לשישי) פירקו הצוות את התחתית של הרכב וחיברו מוט על מנת לאפשר העברה ל 4X4 באופן מכני. כל זאת בעזרת הסיוע של יוחאי כהן וניר שרון. לאביב ספקטור זוהי תחרות ראשונה בקנה מידה כל כך גדול והוא מוכיח רציניות בלימוד דרכי הניווט ובהכנה לקראת המרוץ. בשעות הערב יצאו המתחרים לכיוון ספרד, שם ימתין להם הסטייג' הבא, האחרון לפני המעבר לאפריקה.

אגב, בראיון שערך בועז מאירי עם יוטה קליינשמידט מקבוצת פולקסווגן (והאישה הראשונה לנצח את הדאקר), התברר שקליינשמידט איננה אופטימית לגבי סיכויה לזכות השנה. היא דיברה בעיקר על הצורך לצבור ניסיון עם הטוארג שהיא נוהגת. ואנחנו חשבנו שרק בישראל מכינים תירוצים מראש.

תגובות

0 תגובות