שטח 4X4 > כתבות > טכני

אוברול כללי - מעקב

זהו!
נשברתי והחלטתי לשפץ את המנוע אחרי הרבה חודשים שענן עשן כחול מלווה אותי לאורך הנסיעה ושלוליות שמן שחור מציינות היכן עצרתי בדרך.
שגיב הקצה לי פינה קטנה באתר ובה אנסה לתאר את השיקולים של לפני השיפוץ, תהליך השיפוץ, בעיות שנתקלתי בהן, שיקולים שעשיתי במהלך השיפוץ, אילתורים, אם יהיו ופתרונות.
זו תהיה כתבה בשלבים, אני מתכוון לעבוד על המנוע בסופי שבוע כך שהסיפור יקח, בטח חודש פלוס.

הקדמה

זהו! נשברתי והחלטתי לשפץ את המנוע אחרי הרבה חודשים שענן עשן כחול מלווה אותי לאורך הנסיעה ושלוליות שמן שחור מציינות היכן עצרתי בדרך. שגיב הקצה לי פינה קטנה באתר ובה אנסה לתאר את השיקולים של לפני השיפוץ, תהליך השיפוץ, בעיות שנתקלתי בהן, שיקולים שעשיתי במהלך השיפוץ, אילתורים, אם יהיו ופתרונות. זו תהיה כתבה בשלבים, אני מתכוון לעבוד על המנוע בסופי שבוע כך שהסיפור יקח, בטח חודש פלוס. אתם מוזמנים לשלוח לי באי-מייל או על גבי פורום האתר, הערות, הארות, שאלות והצעות. אני לא מתכוון לפרט כל צעד בצורה מדויקת במהלך השיפוץ, מכיון שתיאורים כאלו יש בספרי הטיפולים אלא לתאר בצורה כללית יותר את השיקולים השונים, שלבים בגדול, בעיות וכאלה, אלו דברים שמן הסתם מי שירצה לעשות שיפוץ בבית יתקל בהם גם ולכן חשבתי שדווקא תיאור הנקודות החריגות הוא החשוב. זו אמנם לא פעם ראשונה שאני מבצע שיפוץ מנוע, עשיתי את זה בעבר לסוזוקי DR600 שלי נרו יאיר, לטרקטורון של חבר ולבאגי הישן שלי עליו השלום, אבל זו בהחלט פעם ראשונה (אינשאללה גם אחרונה) שאני מבצע את זה לJEEP. זהו, סוף ההקדמה, ושוב אתם מוזמנים לכתוב מה משעמם לכם, מה מענין וכאלה.

עומדות לפני מספר אפשרויות: 1. מנוע מיבוא עם אחריות לשלושה חודשים ב3800 ₪ כולל מע''מ. 2. מנוע מפירוק עם אחריות לשלושה חודשים ב2500-3000 ₪ כולל מע''מ. 3. שיפוץ בבית מלאכה של המנוע (צריך להביא אליהם את המנוע בלי הג'יפ) 5500 ₪ כולל מע''מ. 4. שיפוץ עצמי, נראה שעם החלקים ועבודות שונות בבית מלאכה הסיפור צריך לעלות כ 3500 ש''ח.

האפשרויות של מנוע מיבוא או מנוע מפירוק ירדו מהפרק מכיון שהמנוע הזה לא מיוצר כבר 9 שנים בערך ולכן כל מנוע שיגיע אלי יהיה ממילא לא חדש, עם כל הכבוד לנותני האחריות לך תתוכח איתם על כל נזילת שמן שתצוץ או בלאי שיתגלה במנוע וחוץ מזה מי שיצטרך לעשות פירוק והרכבה בשביל להחליף מנוע זה אני, אז אני מוותר על התענוג. שיפוץ בבית מלאכה אמור להעשות בצורה מקצועית ועם החלפה של כל החלקים הנעים בתוך המנוע. לעומת זה האפשרות הזו יקרה.

השיקול אולי הכי חשוב מבחינתי הוא הכיף של לעשות הכול לבד והכיף שיש אחרי זה מהעובדה שאתה מכיר את רכבך עד אחרון הברגים. עשיתי את זה בזמנו עם האופנוע כולל שיפוץ גיר והסיפוק שיש לי מהעבודה הזו לא נשכח ממני עד היום. עוד דבר הוא שכמו שהמפקד שלי בצבא אמר שאחרי מסע ה120 ק''מ כל ''מסעון'' בן 40 ק''מ כבר לא יפחיד אותי, אפשר להשליך מזה גם על העבודה הזו. לאחריה הביטחון העצמי בטיפול בג'יפ יגדל בהרבה.

יום שלישי 15.8.00

עוד כחצי שעה יפתח יחזיר לי את הרכב לאחר השאלה קצרת טווח ונשאיר את הרכב במנוחה (אני מקווה שלא מנוחת עולמים...). אני מתכוון להתחיל להכין את המנוע לפירוק בימים הקרובים. בים שישי אני מתכוון ללכת לקנות ברזלים ולבנות גשר מעל הג'יפ שיהיה לי על מה לתלות את הכננת הידנית שאני מקבל מעדי (תודה, ושוב תודה) שהיא זו שיהיו לה הכבוד והאושר להרים את המנוע ממקום מרבצו. אם למישהו יש נדנדה פנויה בחודש הקרוב שעליה נוכל לתלות את הכננת...סתם...

תגובות

0 תגובות