שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

ספורט-אלגנט - סובארו אאוטבק

האאוטבק יכול לקחת אתכם לטיול בשטח ולסיור בטבע. לפני ואחרי הוא רכב משפחתי יעיל להפליא וגם מכובד למדי.

כתב: יואל פרלמן, צילם: תומר פדר, אוטושטח.

''הם בפירוש ביקשו את זה''

הזכרתי למצפון שלי, כאשר הדהרתי את האאוטבק המהודרת בתוך השביל הרחב. ''מי שמשיק סובארו כפולת-הנעה באתר הראלי הקפריסאי, כאילו ואומר: 'התכבד נא, ולחץ''' המשכתי ללהג באוזניו. רק שיירגע.

 ''הם בפירוש ביקשו את זה''

וזה לא היה רק העניין הזה, המובן מאליו,

של אוטו חדש המדלג בעוז בשביל מוכה אבנים שגרם למצפון שלי לקרוא בקול גדול. שפע ההידור - על העור, והבוהק, והאבזור - כאילו והרים גבה וצייר סימן שאלה באוויר ביחס לקטע הזה. שלא לדבר על מבנה הסטיישן - הדבר הכל-כך ממושפח הזה - שפשוט מסרב להתחבר למשהו פרוע (כאן-בישראל. באירופה היה לנו העונג לנוע בכמה מפלצות באריזה הזאת).

המצפון הוסיף ללהג, אבל מזמן הוא לא הוציא כל-כך הרבה אנרגיה לריק. ''הם בפירוש ביקשו את זה'' הזכרתי לו שוב. ולחצתי. היה יופי.

לאאוטבק יש הספק נחמד מאוד, אם זאת ההגדרה הנכונה ל-245 כ''ס.

בעצם, זאת ההגדרה הנכונה. הכל בא כל-כך מנומס ורך, עם הילוכים מעט ארוכים ורצועת כוח בצד הגבוה של הסקלה. אבל למעשה, דבר אינו חסר. ולמרות שהגב לא נדבק למושב בפרט ומידע רב מדי לא נרכש - לא היה הרבה מדי זמן לנהיגה - התחושה הייתה כי מה שצריך יש, והוא מוגש בנעימות מעוגלת, כולל החלפת הילוכים רכה ותפעול תיבה מצוין, עם חמישה הילוכים ומצב ידני מעולה. אבל לא יחידת הכוח היא שעושה את האאוטבק למה שהיא. זה אותו שילוב של הנעה כפולה מבית מדרשה של סובארו מזה שנים - זה המשרת את גרסאות ה-B4, כולל הסטיישן - ובעיקר מרווח גחון מוגבה ל-20 ס''מ תמימים, הוא זה שעושה מהסטיישן הזה רכב פנאי.

 לאאוטבק יש הספק נחמד מאוד, אם זאת ההגדרה הנכונה ל-245 כ''ס.

ואותה הנעה, ואותו מרווח גחון,

הם שאפשרו את הזרימה הזאת בשביל, שזאת התייחסות מקורית לדהרה הלא-סוציאלית בעליל שהאאוטבק הזה עבר (עם המשפחה בפנים? זה מאוד לא נעים לעוף מההגה בזמן הנהיגה). עם מערכת הנעה מעולה, שביל רחב - וגם תהומות עמוקים מני חקר וסלעים אכזריים לתפארת העצמה - קל היה לשלוט באאוטבק במהירות גבוהה ולהתרשם מכושר הספיגה המעולה של המתלים. אותם מתלים חולקים מבנה אישיות דומה ליחידת הכוח: מנומסים ובעלי יכולת. ויחד עם הגה טוב שהשידור שלו הוגבל למגבלות ההשקה - הרבה מדי שלג, פחות מדי נהיגה בפועל - המערכת הדינמית מבטיחה לא מעט.

 ואותה הנעה, ואותו מרווח גחון,

גם בכביש.

למרות התרשמות קצרה בעליל של נהיגה של ממש בכביש בין-עירוני (מהמעט שתוכנן מלכתחילה, הייתה גם תנועה מנהלתית לא-נחשבת) מציעה האאוטבק כושר תנועה מרשים מאוד בפניות, עם אחיזה מצוינת בכביש הרטוב, התנהגות בטוחה, והכל בנעימות וברוגע לתפארת.

ומי שמשלים את זה,

נכון יותר מהווה שותף וחלק משמעותי ליצירת האאוטבק כפי שהוא, זה מערך הפנים שלו. זה מתחיל - בכל הקשור להשפעה על המתבונן, כמו-גם בממדים - בריפוד העור המהודר. נכון, הוא עושה את בסיס המשוב נוקשה מדי, אך תחושת העושר חגיגית. לכך מצטרפת סביבת נהג שאינה מדהימה בעיצוב מתקדם ו/או יוצא-דופן (ההפך; כדבר הזה ראינו כבר במאזדה 6, הונדה אקורד וטויוטה אוונסיס) אבל התוצאה נאה ונעימה לעין, למרות שהתלהבות היתר הקולקטיבית היפנית מברק, היא כרגיל התלהבות-יתר קולקטיבית. האבזור עשיר ומכובד, ומעבר לעובדה כי הוא תורם לתחושת העושר הנ''ל, הוא מציע רשימה ארוכה מאוד הכוללת מערכת שמע מושלמת עם תפעול מההגה, בקרת אקלים ושיוט, מחשב דרך ועוד כיו''ב דברי מותרות. איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, ובעיקר מצטרפת לתחושת המכובדות הפנימית - ממש כשם שהיא חלק מהיוצרות אותה.

 ומי שמשלים את זה,

אולם, מה שחשוב יותר הוא מפרט הבטיחות

וכאן נרשמות שש כריות בטיחות, חגורות עם קדם מותחנים ועוגני איזופיקס. עוד בעניין: משענות ראש אקטיביות ודוושות קורסות בתאונה. בתחום האקטיבי יש לאאוטבק מערכות למניעת נעילה, לעזרה בבלימת חירום וגם כאלו לבקרת אחיזה ושמירת יציבות.

בכלל הסובארו החדשה הזאת -

גרסת הפנאי של ה-B4 החדשה - מביאה את כל הטוב ששיש בדגם החדש. דגם זה, שהוצג במהלך 2003,יושב על אותו בסיס גלגלים שהתארך ביחס ל-B4 הקודם (267 ס''מ), ויש לו ממדים דומים (466.5x173 ס''מ). בגלל מרווח גחון של 20 ס''מ נרשם גובה של 147.5 ס''מ. הצד הסטיישני מביא עמו כושר העמסה מכובד, כזה המתחיל ב-459 ליטרים מקובלים ומסתיים ב-1628 ליטרים כאשר המושבים מקופלים.

 בכלל הסובארו החדשה הזאת -

באאוטבק החדש נרשם משקל מופחת

(גם באדיבות אלומיניום; עד 100 ק''ג), יחד עם שיפור בחוזק השלדה ובהתנגדותה לפיתול ולעיוות (בין 5% ל-30% לפי העניין). ההנעה הכפולה קבועה, ולאאוטבק, כמו לסטיישן, מערכת השוואת-גובה אוטומטית לייצוב מאחור לפי רמת ההעמסה. לאאוטבק מנוע בוקסר 2.5 ל' 4 צילינדרים 165 כ''ס עם תיבת טיפטרוניק 4 הילוכים (לא יגיע לכאן) ובוקסר 3.0 ל' 6 צילינדרים 245 כ''ס עם טיפטרוניק חמישה הילוכים. מנוע ה-2.0 ל' לא ברשימה. למנוע ה-3.0 ל' ששירת אותנו, תזמון-שסתומים משתנה ותפוקתו 245 כ''ס ב-6500 סל''ד ו-30.3 קג''מ ב-4200 סל''ד; רצועה רחבה המוקמת מעט גבוה מהרגיל. או בקיצור: לא חסר לה דבר.

וזה בדיוק העניין.

האאוטבק הוא רכב פנאי מכובד ויעיל מאוד, מאובזר, מצויד ועשוי כראוי. עם יחידת כוח טובה, מתלים שעושים נעים, שלדה והנעה המייצרות כושר דינמי משובח ויחד עם אבזור והידור כמו שצריך - הכל על מרווח גחון מצוין - זוהי אופציה מעולה למי שאוהב לנהוג וגם למשפחה המטיילת שאינה חפצה להגיע למתלולי סלעים בשטח. המחיר גבוה מזה של רכבי הפנאי הרגילים, אך בהתחשב בקטגוריה הגבוהה יותר בה נמצא האאוטבק, ביחידת הכוח ובאבזור, ממש כמו במחיר המתחרות הישירות - שלא לדבר על השימושיות הכוללת - זהו יופי של אוטו, גם לפנאי.

סובארו אאוטבק 3.0 ל'

מנוע

מנוע 6 ציל', בוקסר נפח 3000 סמ''ק תזמון גל-זיזים עילי-כפול, תזמון משתנה, 24 שס' מהלךxקדח 80x89.2 מ''מ הספק/סל''ד 245 כ''ס/6500 מומנט/סל''ד 30.3 קג''מ/4200

מרכב

הילוכים טיפטרוניק, 5 הנעה כפולה-קבועה מתלים ק' תמוכות מקפרסון, מוט מייצב מתלים א' רב-חיבורי, מוט מייצב בלמים ק/א דיסקים מאווררים/דיסקים מערכות עזר ABS, VDC צמיגים 215/55-17

מידות

בסיס גלגלים 267 ס''מ אxרxג 466.5x173x147.5 ס''מ תא מטען 1628-459 ל' מיכל דלק 64 ל' משקל 1545 ק''ג

ביצועים

מהירות מירבית (יצרן) 224 קמ''ש 0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 8.5 ש'

מחיר

מחיר 260,000 ש''ח אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות