שטח 4X4 > כתבות > טכני

אוברול כללי - חלק שני

אוברול לג'יפ CJ6 , כתבה שניה בסדרה ...

יום שישי 18.8.00

הבאתי מאלי את המנוף להרמת המנוע, זה מנוף מקצועי של מוסכים ובהמשך הוא יעשה לי את העבודה לנעימה הרבה יותר. באותה הזדמנות גם זכיתי להכיר את אלי שתרם לי הרבה טיפים וסיפר הרבה סיפורים (במיוחד אהבתי את הסיפור על החלפת מצמד באמצע הדרך לבריכת המשושים בשבת בצהרים-תיסלם על האומץ והתושייה), באותה הזדמנות גם קיבלתי מאלי מכשיר לכיווץ רינגים. בהזדמנות זו הרבה תודות לאלי. פירקתי את כל האביזרים החיצוניים שעל המנוע ולידו (רדיאטור, מאוורר, אלטרנטור, מדחס מזגן, משאבת הגה כוח, מפלג, חיישנים, בית מסנן אויר ועוד) בהזדמנות זו שהאלטרנטור ביד שלי אני מנסה לנדנד את הציר שלו ומגלה חופש קל במיסבים, זה הזמן להחליף אותם.

להורדת הקובץ לחץ כאן

יום שישי 18.8.00

שבת 19.8.00

0800 יפתח מגיע אלי ואנחנו מחברים את המנוף למנוע ומפרקים את ששת הברגים שמחברים בין המנוע לגיר. הסיפור מתגלה כלא פשוט מכיוון שהברגים קשים מאוד לגישה. בסופו של דבר גילינו את הדרך הנכונה, פירקנו את תושבות המנוע לגמרי, גם את תושבות הגומי וגם את התושבות של התושבות וגם את מוט הרוחב שנמצא מתחת למנוע. ואז יכלנו לתת למנוע לרדת למטה די הרבה וזה חשף את הברגים. הרמנו את המנוע והוצאנו אותו מהרכב, מסתכלים על המנוע ולא מאמינים, המנוע פשוט עצום בגודלו ומתעוררת מחשבה של רחמים על המסכן שיקלע אי פעם לתאונה חזיתית עם הג'יפ ויחטוף את המנוע הזה בכינון ישיר. התחלתי לפרק את המנוע ונתקלתי בכמה בעיות: אחת: בשביל לחלץ את הפולי שיושב על הקרנקשפט צריך חולץ, היה לי כבר חולץ מאולתר שעשוי מפלטת ברזל בעובי 10 מ''מ שעליה קדוחים שלושה חורים במיקום הנכון. שתיים: כשאני מנסה לפתוח את ברגי המצמד, כל המצמד מסתובב ואין לי קונטרה, במוסך עושים את זה עם פטיש אויר שלא דורש קונטרה, הסתדרתי ע''י מכה בפטיש על מפתח הברגים, המשקל הכבד של גלגל התנופה שלא מוכן להתחיל להסתובב במהירות כזו, הוא שנתן לי את הקונטרה עם השיטה הזו. שלוש: הברגים של גלגל התנופה עושים לי את אותה צרה והם מחוזקים במומנט כזה שמכה לא עוזרת כאן. לקחתי את ההייליפט, הורדתי את מנגנון ההרמה מהמוט המחורר וראה זה פלא... המרחק בין ברגי המצמד תואם במדויק למרחק בין החורים בהייליפט, אצבע אלוהים, רק בג'יפ אמיתי זה היה יכול להתאים כך... חיזקתי את ההייליפט עם שני ברגים אל גלגל התנופה, ועכשיו יכלתי לפתוח את הברגים של גלגל התנופה בלי שהוא יסתובב. ארבע: מישהו בעבר חיזק עם כלי לא מתאים כנראה את אחד האומים של אחד הטלטלים ועיגל אותו, שלפתי את מסור הדיסק (המשכנע, עוד לא ראיתי שום בורג שלא השתכנע מהכלי הזה) וחתכתי את האום הסוררת ביחד עם הבורג.

להורדת הקובץ לחץ כאן

 שבת 19.8.00

עד הערב הספקתי לפרק את המנוע לגורמיו הראשוניים והמשניים ומתגלות כמה עובדות: אחת: רפידת המצמד הגיעה בדיוק לשחיקה כזו שהניטים בדיוק התחילו להישחק, טוב שפירקתי עכשיו כי המשך נסיעה היה שורט את גלגל התנופה. שתיים: שני קפיצים בתוף רפידת המצמד שבורים. שלוש: גלגל התנופה בשטח שעליו יושבת רפידת המצמד מלא בסדקים קטנים, סימן בדוק להתחממות של המצמד, מישהו בעבר התעלל במצמד הזה, בעצם, זכור לי מהפעם הראשונה במעלה ורדית סרחון עז מהמצמד, אולי הפושע הוא אני? טוב, אין ברירה, גלגל התנופה צריך ללכת לליטוש שיחזיר לו שטח פנים חלק. ארבע: בוכנה מס' 5 שבורה בפינה, עדות למרווח גדול מדי בין הבוכנה לצילינדר, טוב, נו, בשביל זה פתחנו מנוע, לא?

להורדת הקובץ לחץ כאן

עבודה מהירה על פני אחת הבוכנות עם מברשת פלדה להסרת הפיח מגלה כיתוב שאומר שהבוכנה היא כבר באוברסייז של 0.020 מה שאומר שהמנוע כבר עבר כנראה שתי חריטות בעבר. טלפון לינוביץ' מוודא שיש את כל החלקים לאוברסייז של 0.030 והשבוע כל המכלולים יגיעו לבתי מלאכה לשיפוץ: הבלוק לחריטה של הצילינדרים, הקרנקשפט לחריטה של משטחי המסבים, הראש להושבה מחדש של השסתומים והחלפה של מחזירי השמן , גלגל התנופה לליטוש ורפידת המצמד ודיסקת הלחץ שלו לחידוש.

להורדת הקובץ לחץ כאן

המשך יבוא......

תגובות

0 תגובות