שטח 4X4 > כתבות > טכני

אוברול כללי - חלק שלישי

אוברול לג'יפ CJ6 , כתבה שלישית בסדרה ...

יום רביעי 23/8/00

עד היום החלקים היו בבתי מלאכה, גלגל התנופה, דסקית הלחץ ורפידת המצמד בדיסקל פ''ת לחידוש וכל שאר החלקים, ראש המנוע, בלוק המנוע, הבוכנות עם הטלטלים, מכסי המסבים הראשיים, גל הזיזים ומכסה שרשרת הטיימינג אצל ש.מ.ר. באזור התעשייה סגולה. את גלגל התנופה ליטשו והחזירו לו שטח פנים חלק, לדסקית הלחץ הם החליפו קפיצים וליטשו את משטח ההחלקה ואת הרפידה הם החליפו לחדשה מכיוון שלא ניתן היה לחדש את המקורית. בלוק המנוע עבר חריטה לאוברסייז של 0.060, קפיצה די רצינית ממה שהיה שם 0.020 , רמת הבלאי הייתה גבוהה למדי, ללא ספק. הקרנק עבר חריטה מהמידה המקורית 0.020 לאוברסייז של 0.030 ראש המנוע נסע לחולון למילוי עקב שני סדקים קטנים שהתגלו בו וחזר לפתח תקווה להושבת שסתומים ,החלפת מחזירי שמן ויישור המשטח. על פי בקשתי הם הרכיבו שם גם את השסתומים מכיוון שלי לא היה מכווץ קפיצי שסתומים ולא היה לי עניין להתעסק עם זה בעצמי. מיסבים של גל הזיזים הוחלפו. הבוכנות, הפינים שלהם והרינגים הוחלפו לחדשים והבוכנות הושבו על הטלטלים המקוריים שהיו תקינים. במכסה שרשרת הטיימינג הייתה הברזה דפוקה אחת, הם חידשו אותה. קיבלתי את כל החלקים וכמו ילד שקיבל צעצוע רצתי הביתה בסוף יום העבודה להרכיב. ביחד עם יפתח (שוב תודה) הוצאנו את בלוק המנוע מהבגז' שטפנו אותו טוב טוב במים ושימנו את כולו למנוע חלודה. הרכבתי את הקרנק לאחר שטיפה טובה ושימון, התחלתי להרכיב את הבוכנות וב2345 לאחר שגמרתי עם הבוכנה החמישית, אני מסתכל ורואה למרבה הזוועה ששמתי ארבע מתוך חמש הבוכנות עם החריץ שאמור להיות לכיוון קידמת המנוע הפוך והחריץ פונה אל אחורי המנוע...פאק!!! הלכתי לישון...

יום חמישי 24/8/00

עייף מיום עבודה אבל מיומן הרבה יותר הוצאתי את הבוכנות והרכבתי את כולן במהירות גבוהה בהרבה יחסית לאתמול, הפעם בכוון הנכון. הרכבתי את גל הזיזים, שרשרת הטיימינג, מרימי השסתומים, הדחיפים והגשרים שעל הנדנדים. חלק מהגשרים הייתי צריך ליישר מכיוון שבצורה שהם היו הם מיקמו את הנדנדים כך שהם לא היו ממש מעל השסתומים אלא באופסט מהם. הלכתי לישון, השעה 0230 בבוקר יום שישי...

יום שישי 25/8/00

הרכבתי את משאבת המים, התרמוסטט, הפולי וגלגל התנופה עם המצמד. החלפתי את הפיילוט בושינג שברכז הקרנק, להוציא את הבושינג הזה זה כאב ראש לא קטן אבל האלתור שעשיתי התברר כלא רע: הפין של אחד מהשאקלים של החילוץ שאני משתמש בהם התאים בדיוק לקוטר הבושינג ופשוט הברגתי אותו בכוח אל תוך הבושינג, חיברתי אליו את השרשרת של קיה כלבתי האהובה (תודה, קיה), עשיתי בסוף השרשרת לולאה, אליה השחלתי את פטיש חמש הק''ג (גם לו ניתן לקרוא ''המשכנע'') ועם מספר מכות משיכה בריאות מהפטיש הבושינג עף החוצה. את המצמד כיוונתי ע''י כך שווידאתי עם קליבר שהוא יושב בדיוק במרכז גלגל התנופה, בהמשך יתברר שהשיטה הזו כנראה לא כל כך טובה, פרטים בהמשך...

שבת 26/8/00

נמרוד ויפתח הגיעו על הבוקר, הרכבנו את משאבת השמן והקרטר, הרכבנו את סעפות היניקה והפליטה ביחד עם הקרבורטור מה שהתגלה כקשה מאוד, העסק לא התאים בדיוק אבל בסוף גמרנו עם זה. את משאבת השמן החדשה מילאתי בשמן לפני שהרכבתי אותה במנוע והפעלתי אותה ביד בתוך כלי מלא בשמן ע''מ לוודא שהיא מלאה בשמן ואין בה חללי אוויר שיגרמו לה להתחיל לעבוד בצורה פחות יעילה בזמן ההתנעה. הורדנו את המנוע אל תא המנוע וניסינו להרכיב אותו אל הגיר. העסק לא הולך..

שוב ניסינו ושוב לא הולך, הוצאנו את המנוע, הסתכלנו אל מרכז המצמד ובעין זה נראה כאילו המצמד לא ממש ממורכז, אולי השיטה שכיוונתי עם הקליבר היא לא מספיק טובה? צריך למצוא כלי ייעודי שיכוון את המצמד כמו שצריך, נראה שבוע הבא מה יהיה.

להתראות עד שבוע הבא....




כתבה ראשונה בסדרה
כתבה שניה בסדרה

תגובות

0 תגובות