שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ בטיחות

סטייה מנתיב - הישמרו לנפשותיכם

תאונות רבות נגרמות כתוצאה מעבירה הנקראת: ''סטייה מנתיב'' ובמיוחד של כלי רכב כבדים כמו משאיות ואוטובוסים.
אנו יכולים לייעץ לשר התחבורה ולמשטרה, אך בעיקר עלינו להיזהר - שכן כל עוד הסכנה קיימת - חיינו סכנה - שימו לב!!!

והפעם נתחיל בעצה קטנה לשר התחבורה כעזרה במלחמתו בתאונות הדרכים...

אתחיל בסיפור קצר אך אמיתי לחלוטין: מידי שנה אני חוטא ביציאה לחופשת סקי באירופה, ושם תמיד מסיעים אותנו באוטובוס משום מה...אנו מגיעים בדרך כלל ביום ראשון שהוא כידוע יום השבתון באירופה, והכבישים פנויים מאד. בעודנו נוסעים באחת האוטוסטראדות אני מבחין לפתע כי אנו ממש מזדחלים מאחורי סמי טריילר בנתיב הימני למרות שאין שום רכב הנראה לעין בטווח ראייתנו. אני פונה לנהג ושואל אותו מדוע אינו עוקף את המשאית? הנהג עונה לי ברצינות תהומית ובפליאה:...''האם אדוני אינו יודע כי אוטובוסים ומשאיות חייבים לנסוע אך ורק בנתיב הימני???'' ...אני מקשה ושואל :...'' אבל אין שום רכב ואין שום שוטר באזור''???... עונה לי הנהג: ...''חוק הוא חוק!!! ולא חשוב אם יש שוטר או תנועה או אין''!!!... אמרתי בליבי: הלוואי עלינו!!! בארץ הקודש.

ידוע לכולם כי תאונות רבות נגרמות כתוצאה מעבירה הנקראת: ''סטייה מנתיב''

אני מציע לשר התחבורה הבא שלנו כי יתקן תקנה פשוטה האומרת כי אוטובוס ומשאית מקומם בכביש הוא אך ורק בנתיב הימני (בדרך כלל זהו גם הנתיב הצהוב השמור לתחבורה הציבורית) וכי אין אבל ממש אין סיבה שנהג אוטובוס שיצא מהתחנה יחצה שני נתיבים עד לנתיב השמאלי רק כדי לחזור בעוד 200 מ' לנתיב הימני ולתחנה הבאה, זהו מרשם בדוק לתאונות כתוצאה מסטייה מהנתיב כיוון ששדה הראייה של נהג האוטובוס מוגבל יותר בצד הימני של האוטובוס ובמקרים רבים אינו יכול להשתלב ימינה ואז הוא פשוט עוצר בנתיב וגורם לפקק המשתרך מאחוריו, דבר שגורם לנהגים קצרי הסבלנות שמאחוריו לנסות ולעקוף את האוטובוס ואז שוב עלולות להיגרם תאונות כתוצאה מ:''סטייה מנתיב''...

כבוד השר, לאוטובוס עירוני האוסף ומוריד נוסעים כל 200 מטרים אין שום הצדקה חוקית לזיגזג בין הנתיבים!!! גם אוטובוסים בינעירוניים חייבים לנסוע בנתיב הימני בלבד כמו גם משאיות על כל סוגיהן לפחות כפי שנהוג במדינות שאינן ''נאורות'' כמו מדינת ישראל ואני מתכוון לגוש היורו, קרי מדינות אירופה. סעו בזהירות ובחוכמה ושמרו על הימין!

תגובות

0 תגובות