שטח 4X4 > כתבות > ניווט

תוכנה לשימוש בתוכנות נבגייד/טורבו CD עם מגלן EXPLORIST

eXplorist2Turbo היא תוכנת עזר (utility) להמרת קובצי נקודות ומסלולים בין מכשירי הניווט הידניים (GPS) ממשפחת ה- eXplorist לתוכנת TurboCd ו- Naviguide ל-PC, של חברת Locationet.

כולל את הגרסה המשופרת (אוגוסט 2006) של תוכנת ההמרה!

הקובץ להורדה

במסגרת השיפורים שהוכנסו בסדרת מכשירי הניווט הידניים ( GPS ) החדשה מבית Magellan, ה-eXplorist, עודכנו גם מערכת ההפעלה ומערכת הקבצים. ממשק המשתמש מכיל כיום תיקיות וקבצים, ומזכיר ממשק חלונאי. תוכנת העזר eXplorist2Turbo מגשרת על הפער מסדרות קודמות (SporTrak ו-Meridian) ויוצרת התאמה למבנה הקבצים המוכר ע''י TurboCD ו- Naviguide .

להורדת הקובץ לחץ כאן

 הקובץ להורדה

קובץ ההמרה החדש

מצורף קישור לגרסה החדשה של פברואר 2007


קישור לתוכנה בגרסה של פברואר 2007

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ ההמרה החדש

הוראות התקנת eXplorist2Turbo

- הפעל את הקובץ eXplorist2turbo Setup.exe. הקובץ הוא קובץ RAR - self extract. - הקובץ יפתח את קובצי ההתקנה בספריה שתורו לו. - הפעל קובץ Setup.exe ועקוב אחר ההוראות. - בסיום ההתקנה תיווצר תיקיה eXplorist2Turbo ב-Start All Programs (התחל - תוכניות) ובה צלמית הפעלה לתוכנה. בתיקיה שתווצר נמצא מדריך הפעלה מפורט.

הוראות הפעלה

ל- eXplorist חיבור USB למחשב. ממשק ה-USB מאפשר ל-eXplorist להופיע ב-Windows Explorer ככונן נוסף (Removable Disk). לאחר חיבור ה- eXplorist למחשב, אם לא יפתח אוטומטית ככונן ב- Windows Explorer יש לבצע את ההתממשקות מיתוך תפריטי ה-eXplorist בדרך הבאה: לחיצה על מקש Menu - Setup - Adv. Features - Communications - File Transfer כעט ניתן להעתיק ולהעביר קבצים בין המחשב וה-GPS . לעיתים לא יופיע הכונן הנוסף ב-Windows Explorer . הסיבה בד''כ שאות הכונן אותה חיפש תפוסה כבר ע''י כונן אחר. ניתן לסדר זאת ע''י Disk Management (מקש ימני על My Computer - Manage), זיהוי Removable Disk ובחירת אות פנויה לאותו כונן. התוכנה תמיר קובצי נקודות, מסלולים וטראקים מה-eXplorist לקבצי TXT אותם ניתן לייבא לתוך תוכנת Turbo Cd, ותמיר קבצי TXT שיוצאו מתוכנת TurboCd (במבנה Lat/Lon WGS84 בלבד !!!), לקובצי upt ו-rte הניתנים לקריאה ע''י ה- eXplorist.

המרת נ.צ מ-eXplorist ל- TurboCd:

1. חבר את ה- GPS למחשב במצב File Transfer. 2. העתק את קובץ הנקודות הרצוי למחשב (למיקום ידוע). 3. מיתוך התוכנה הקלק על eXplorist to TurboCd. 4. מחלון Open שיפתח בחר בקובץ שהעתקת והקלק על open. 5. באותו מיקום יוצר קובץ ששמו כשם הקובץ שבחרת עם סיומת txt. 6. לדוגמא: אם העתקת מה- GPS קובץ בשם My Waypoints.upt לתוך ספריה WPFolder, לאחר ההמרה ימצא באותה ספריה קובץ בשם My Waypoints.txt . 7. בתוכנת TurboCd: - מיתוך תפריט ניווט בחר ב- יבוא/יצוא קבצי טקסט. - בחלון שיפתח בחר ב- Lat/Lon WGS84 והקלק על קריאת קובץ. - בחלון הבחירה בחר בקובץ ה-txt שנוצר בהמרה. לפי הדוגמא: / WPFolder/My Waypoints.txt - המשך כרגיל.

המרת נ.צ מ- TurboCd ל- eXplorist:

1. בתוכנת TurboCd: - לאחר שטענת את המסלול הרצוי לתוך התוכנה, בחר מיתוך תפריט ניווט, ב- יבוא/יצוא קבצי טקסט. - בחלון שיפתח בחר ב- Lat/Lon WGS84 והקלק על כתיבת קובץ. - בחר מיקום במחשב ושם לקובץ. לדוגמא: / WPFolder/My Waypoints.txt - שמור את הקובץ. 2. חבר את ה- GPS למחשב במצב File Transfer. 3. מיתוך התוכנה הקלק על eXplorist to TurboCd. 4. מחלון Open שיפתח בחר בקובץ שנוצר בשלב 1 והקלק על open. 5. באותו מיקום יוצר קובץ ששמו כשם הקובץ שבחרת עם סיומת upt. לפי הדוגמא, יוצר קובץ בשם: / WPFolder/My Waypoints.upt 6. את הקובץ שנוצר העתק לכונן הווירטואלי (removable Disk) שנוצר עם חיבור ה-GPS למחשב, למיקום לפי בחירתך.

המרת מסלול מ-eXplorist ל- TurboCd:

1. חבר את ה- GPS למחשב במצב File Transfer. 2. העתק את קובץ המסלול הרצוי למחשב (למיקום ידוע). סיומת קובצי מסלול ב-eXplorist יופיעו עם סיומת rte. 3. מיתוך התוכנה הקלק על eXplorist Route to TurboCd. 4. מחלון Open שיפתח בחר בקובץ שהעתקת והקלק על open. 5. באותו מיקום יוצר קובץ ששמו כשם הקובץ שבחרת עם סיומת txt. 6. לדוגמא: אם העתקת מה- GPS קובץ בשם My Route.rte לתוך ספריה Routes Folder, לאחר ההמרה ימצא באותה ספריה קובץ בשם My Route.txt. 7. בתוכנת TurboCd: - מיתוך תפריט ניווט בחר ב- יבוא/יצוא קבצי טקסט. - בחלון שיפתח בחר ב- Lat/Lon WGS84 והקלק על קריאת קובץ. - בחלון הבחירה בחר בקובץ ה-txt שנוצר בהמרה. לפי הדוגמא: - / Routes Folder/My Route.txt - המשך כרגיל.

המרת מסלול מ- TurboCd ל- eXplorist:

1. בתוכנת TurboCd: - לאחר שטענת את המסלול הרצוי לתוך התוכנה, בחר מיתוך תפריט ניווט, ב- יבוא/יצוא קבצי טקסט. - בחלון שיפתח בחר ב- Lat/Lon WGS84 והקלק על כתיבת קובץ. - בחר מיקום במחשב ושם לקובץ. לדוגמא: / Routes Folder/MyRoute.txt - שמור את הקובץ. 2. חבר את ה- GPS למחשב במצב File Transfer. 3. מיתוך התוכנה הקלק על TurboCd To eXplorist Route. 4. מחלון Open שיפתח בחר בקובץ שנוצר בשלב 1 והקלק על open. 5. באותו מיקום יוצר קובץ ששמו כשם הקובץ שבחרת עם סיומת rte. לפי הדוגמא, יוצר קובץ בשם: /Routes Folder/MyRoute.rte 6. את הקובץ שנוצר העתק לכונן הווירטואלי (removable Disk) שנוצר עם חיבור ה-GPS למחשב, למיקום לפי בחירתך.

המרת טראק מ-eXplorist ל- TurboCd:

1. חבר את ה- GPS למחשב במצב File Transfer. 2. העתק את קובץ ה-Track Log הרצוי למחשב (למיקום ידוע). 3. מיתוך התוכנה הקלק על eXplorist Track to TurboCd. 4. מחלון Open שיפתח בחר בקובץ שהעתקת והקלק על open. 5. באותו מיקום יוצר קובץ ששמו כשם הקובץ שבחרת עם סיומת txt. 6. לדוגמא: אם העתקת מה- GPS קובץ בשם My Track.log לתוך ספריה WPTracks, לאחר ההמרה ימצא באותה ספריה קובץ בשם My Track.txt . 7. בתוכנת TurboCd: • מיתוך תפריט ניווט בחר ב- יבוא/יצוא קבצי טקסט. • בחלון שיפתח בחר ב- Lat/Lon WGS84 והקלק על קריאת קובץ. • בחלון הבחירה בחר בקובץ ה-txt שנוצר בהמרה. לפי הדוגמא: / WPTracks/My Track.txt • המשך כרגיל.

תגובות

0 תגובות