דף מתוך

גליל עליון מערבי - צוקי גיתה

מסלול בעבירות בינונית באורך של כ-33 קילומטרים המטפס מכביש החוף דרך ינוח וגיתה לתפן.
מסלול מקסים החוצה כבישים, שבילי כורכר ושבילים צרים האופייניים לגליל העליון. המסלול ירוק כל השנה ובאביב שופע פריחה צבעונית מכול הסוגים (לאוהבים - יש להביא מגדיר פרחים טוב).
המסלול נכתב ע''י עופר אוגש עבור מסע האביב של עמותת משפחה אחת שכול המשתתפים בו עושים זאת בהתנדבות.

הגליל אינו ידידותי במיוחד לרכבי שטח ולנוסעים בהם: קיימים מעט שבילים - רובם כבושים או סלולים ואלו היפים יותר - צרים, עם צמחייה עבותה השורטת את הרכב, משובצים בסלעים גדולים וקטעי מעבר טכניים. אבל את החיסרון אפשר להפוך ליתרון וליהנות ממסלול שהוא שילוב בין הדרכים הרחבות, המשמשות את תושבי המקום, לבין השבילים הצרים והנסתרים העוברים במקומות יפים שמעטים, אם בכלל, נוסעים בהם. המסלול אשר הוכן עבור המתנדבים בעמותת ''משפחה אחת'' מתחיל בצומת רגבה, נוסע דרך השדות של מישור החוף הצר בגליל המערבי ומטפס דרך שלוחת ינוח וצוקי גיתה לאזור התעשייה של תפן מגובה של 5 מטרים ועד 630 מטרים מעל גובה הים.


לאתר של עמותת משפחה אחת הקליקו כאן
לתמונות מהטיול הקליקו כאן

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך מפורט עם 20 נקודות ציון הניתנות להורדה מהאתר. המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה''ל ולכן אפשרי לנסיעה לכל ימות השבוע. אורך המסלול כ- 33 ק''מ והוא ניתן לנסיעה רצופה של כשלוש שעות בקצב בינוני או ארבע שעות או יותר באופן רגוע ועם עצירות. עבירות - קלה עד בינונית לכל אורך הדרך עם קטעים קשים של ירידות. המסלול חוצה את שמורת טבע ''נחל בית העמק''. יש להקפיד לנסוע רק על השבילים המסומנים, לא לחצות חסימות של אבנים ו/או שלטים שהניחו פקחים מרשות שמורות הטבע ולא לזרוק זבל אף לא ''זבל אורגני'' שכן הוא גורם לחנק של החיות בשטח. המסלול מתאים לכול עונות השנה. בחורף לאחר הגשמים יהיה הרבה בוץ בשטח.

שיטת הניווט:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח המסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים (סימון על אבנים/סלעים ו/או בצידי הדרכים של קו קטן בצבע של המסלול שמצידיו שני קווים לבנים). כשכתוב בסיפור הדרך ''השביל המסומן באדום'' - הכוונה לשביל המסומן בסימון שבילים אדום. בשיטת הניווט הזו יש לנסוע ישר ובשביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. שימו לב שבאזורים חקלאיים יכולים להתווסף או להימחק חלק מהשבילים המשניים בהתאם למשטר עיבוד השדות באזור - הקפידו לנסוע על השבילים ולא לרדת לשדות. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח. אם תשתמשו גם במכשיר GPS תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.


קישור לכתבות הניווט באתר

שיטת הניווט:

הכנות:

דורש תכנון של ערב קודם, מציאת בן זוג (רכב נוסף) אחד לפחות והכנת אמצעים בסיסיים. המסלול מתאים גם למי שנפש בצימר באזור ורוצה לנסוע קצת בשטח. מפה בקנה מידה של 1/50,000 - הגליל העליון (מספר 2), מצפן, GPS - מומלץ לביטחון העצמי של הנווט, אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו, טלפון סלולארי, טעון ו/או סוללה נוספת. ציוד חילוץ בסיסי (רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים), ומומלץ כי יהיה תקני ובדוק. במסלול זה חובה לצאת לשטח עם מינימום שני רכבים היכולים לעזור אחד לשני במקרה הצורך.


קישור לטיפ נהיגה בשטח

הכנות:

תחילת המסלול:

נ.צ. 1 - צומת רגבה מומלץ לתדלק בטרם התחלת הטיול.

תחילת המסלול:

מאפסים מד אוץ

נוסעים מזרחה עד לפני שער הכניסה למושב רגבה. נ.צ. 2 - שער הכניסה למושב רגבה

מאפסים מד אוץ

בצומת הכניסה למושב פונים שמאלה לכיוון צפון עם השלט לכיוון ''נס עמים'' ומקיפים את רגבה מצפון בדרכנו מזרחה לכיוון השדות של בית העמק. לאחר 400 מטרים קיים צומת שבו אנו ממשיכים ישר (הכביש הימני בצומת). לאחר 3.1 ק''מ (מצטבר) מתעקל הכביש בחדות ימינה (וממשיך לנס עמים) ואנו פונים שמאלה ויורדים לשביל חום שמימין לו מטעי אבוקדו. נ.צ. 3 - ירידה לשטח

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר 400 מטרים השביל הופך לשביל כורכר לבן ולצידו עמודי חשמל. ממשיכים ישר - מזרחה ולאחר 2.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לבית העמק. לאחר 2.8 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכיכר שבה פונים שמאלה לכיוון שער היציאה לכיוון הכביש הראשי, לאחר 3.1 ק''מ מגיעים לצומת על כביש 70 - המחבר את צומת יסיף לצומת כברי. נ.צ. 4 - צומת על כביש 70

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש 70 ונוסעים צפונה. לאחר 5.5 ק''מ פונים ימינה - מזרחה בצומת כליל (עם השילוט לגיתה) נ.צ. 5 - צומת כליל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר 3.6 ק''מ צומת עם פנייה שמאלה לכיוון כליל (ממערב לחרבת מנה). נ.צ. 6 - צומת חרבת מנה

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש ונוסעים, במקביל לנחל יחיעם, 300 מטרים עד הפנייה הראשונה שמאלה לשביל כבוש המוביל לתוך הבתים המבודדים של כליל. נ.צ. 7 - שביל כבוש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל הכבוש ונוסעים עליו 1.7 ק''מ. השביל מטפס בין הבתים של כליל עד צומת עם שלט ''א. שחר'' נ.צ. 8 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים 100 מטרים לכיוון בית עד הצומת הראשון שבו פונים בחדות שמאלה ויורדים בשביל צר לכיוון הערוץ. לאחר כ-100 מטרים נוספים פונים ימינה לשביל צר המטפס למעלה בכיוון דרך עפר רחבה יותר. פונים ימינה על דרך העפר ונוסעים עליה עד הכביש - בסך הכול 400 מטרים מהאיפוס. נ.צ 9 - כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על הכביש הצר ומטפסים עליו (שומרים על השמאל) 500 מטרים עד סופו בצומת T. נ.צ. 10 - צומת T

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים על שביל המסומן בסימון שבילים כחול. לאחר 100 מטרים פונים עם השביל וסימון השבילים ימינה וחוצים גשר אירי מבטון.

מאפסים מד אוץ

למה גשר אירי?

הבדיחה (אולי גם המציאות) מספרת שהבריטים, שלא כול כך אוהבים את האירים, מכנים כך את המעבר בתוך ערוץ הנחל למרות שאין הוא בכלל גשר.

מיד לאחר הגשר האירי פונים שמאלה ומטפסים על דרך המסומנת כחול (הסימון הכחול נראה רק לאחר 50 מטרים). לאחר כ-1,000 מטרים הופך השביל הכחול לכביש אספלט שעליו נוסעים עוד כ-100 מטרים עד צומת עם שביל צר מימין. סה''כ 1.1 ק''מ. נ.צ. 11 - פנייה ימינה לשביל צר

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל הצר ונוסעים לאורכו על צלע הר ינוח. לאחר כ-600 מטרים אפשר לעצור לתצפית יפה שמדרום לירכא (בניין המועצה בולט על השלוחה) ומתחתיו ממערב כפר יסיף. מצפון רואים את מצודת יחיעם. לאחר 900 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת T. נ.צ. 12 - צומת T

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ב-T ומטפסים על שביל כורכר צר ולבן שמשמאל (מצפון) מצודת יחיעם. לאחר 1.1 ק''מ קיים צומת שבו יש להמשיך ישר (שמאלה). לאחר 1.8 ק''מ (מצטבר) קיים צומת שבו יש להמשיך ישר (שמאלה). לאחר 2.1 ק''מ (מצטבר) חוזרים לשביל/כביש המסומן בסימון שבילים כחול. פונים ימינה ומטפסים על השביל המסומן בכחול לכיוון ינוח. לאחר 2.5 (מצטבר) מגיעים לכביש ולבית הספר (מפעל הפיס) בקצה המערבי של ינוח. ממשיכים ישר ומזרחה על הכביש. לאחר 3.1 ק''מ (מצטבר) - כיכר. נ.צ. 13 - הכיכר בינוח

מאפסים מד אוץ

ינוח וג'ת :

שני ישובים דרוזים שהם מועצה מקומית אחת ולאחרונה חוברו עם כפר ירכא והפכו לעיר חמשת הכפרים (ירכא, ינוח, ג'ת, ג'ויס ואבו סנאן).

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים על הכביש בירידה לכיוון ג'ת (כפר בין ינוח לירכא). לאחר 2.4 ק''מ מגיעים לצומת עם פנייה שמאלה לכביש צדדי ושילוט לישוב גיתה. נ.צ. 14 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר 100 מטרים קיים צומת (ימינה לכביש, שמאלה לשביל) שבו ממשיכים ישר. לאחר 400 מטרים (מצטבר) חוצים כביש ראשי חדש וממשיכים ישר - דרומה עם סימון השבילים השחור. לאחר 700 מטרים (מצטבר) פנייה שמאלה לשביל המסומן בשחור. נ.צ. 15 - פנייה שמאלה

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ונוסעים על השביל המסומן בשחור. לאחר 800 מטרים, לפני שמגיעים למחצבה, פונים ימינה לשביל קטן. לאחר כ-25 מטרים פונה השביל שמאלה, חוצה גדר ומעבר בקר, ויורד בירידה אתגרית לנחל בית העמק כשמולכם ניצבים צוקי גתה (אז גם ממשיך סימון השבילים השחור).

מאפסים מד אוץ

הירידה בצוקי גיתה

הירידה קשה בגלל מדרגות הסלע שבה! לפני הירידה יש לסרוק אותה ברגל, לפנות סלעים שמפריעים ולמלא בסלעים גדולים (כאלו שלא יעופו ממשקל הרכב) את המדרגות הגבוהות (השתמשו בכפפות והיזהרו על האצבעות). לקבוע את ציר הירידה במדויק ולרדת באיטיות ''על הברקסים'' - פסיעה אחר פסיעה. מומלץ להיעזר במכוון קרקעי! במקרה שהתמזל מזלכם ויש לכם מכוון קרקעי טוב (ותשאלו את בני - השם המלא שמור במערכת) ותרדו עם סבלנות, לא תשפשפו אפילו לא את מגני הבוץ של הרכב (אם עדיין לא פירקתם אותם).


קישור לטיפ ירידה בשטח טרשי

הירידה בצוקי גיתה

העליה בצוקי גיתה אתגרית ויכולה להיות קשה מאוד

לאחר 1.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בו פונים ימינה. לאחר 2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לנחל בית העמק. ופונים ימינה לתחנת הקמח הישנה בעין מג'נונה (בחורף יש מים). נ.צ 16 - תחנת הקמח

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים עם הנחל כ-800 מטרים עד הכביש שמחבר את ג'ת עם ירכא. נ.צ 17 - כביש

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש ומטפסים למעלה לכיוון ג'ת. חוצים את הירידה (משמאל) לשביל השחור בנ.צ. 15, חוצים את הכביש הראשי המטפס לגיתה ומגיעים לצומת כשמשמאל כביש ומימין שביל (לפני הצומת בנ.צ. 14). נ.צ 18 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל ונוסעים 300 מטרים עד הצומת, כשמולנו עמוד חשמל ומימין בור ים בסלע. פונים שמאלה לשביל המטפס מעלה. לאחר 500 מטרים (מצטבר) פונים שמאלה. לאחר 700 מטרים (מצטבר) קיים צומת קטן שבו השביל הראשי מתעקל לשמאל. יש להמשיך ישר לשביל לא ברור ולאחר כ- 10 מטרים לפנות ימינה לשביל צר (כך עוקפים את מחסום הסלעים מימין) שבהמשך מתרחב לשביל המרכזי המטפס על השלוחה מזרחה. נ.צ 19 - אימות על השביל. לאחר 2.3 ק''מ מצטבר מתחבר השביל עם קו מתח במקביל לו. לאחר 4.4 ק''מ (מצטבר) מגיע השביל לכביש העולה מכרמיאל לאזור התעשייה של תפן. נ.צ 20 - כביש

סוף הדרך.

שימו לב - רגע לפני העלייה לכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בזהירות הביתה. תודה רבה על הסבלנות והעזרה בהכנה למשפחות ברוקשטיין, פריפלד, עטיאס ושזר. תגובות יתקלו בברכה:


למשלוח דואר אלקטרוני לעופר הקליקו כאן

סוף הדרך.

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות בטבלה הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE, לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

נקודות הציון ברשת ישראל ישנה

1 159167 1264764 צומת רגבה
2 159368 1264720 הכניסה לרגבה
3 161938 1264372 ירידה לשטח
4 164395 1263830 צומת כביש 70
5 163984 1265902 צומת כליל
6 167112 1264928 צומת חרבת מנה
7 167388 1265065 שביל כבוש
8 168725 1265671 צומת שבילים
9 168910 1265462 כביש
10 169215 1265634 צומת T
11 170149 1265607 פנייה ימינה
12 170562 1265302 צומת T
13 173287 1265241 הכיכר בינוח
14 172641 1264375 צומת
15 172392 1263817 פנייה שמאלה
16 172221 1263016 תחנת הקמח
17 171649 1262919 כביש
18 172605 1264261 צומת
19 173311 1264412 אימות על השביל
20 176531 1263994 כביש

קובץ TWL להורדה למחשב

הקובץ מתאים לתוכנת נביגייד ומאפשר לראות את ציר הניווט על מחשב PC מאפשר לטעון את הקובץ למחשב כף יד ועליו תוכנת נביגייד או למכשיר GPS מקצועי (קישור) ולנווט איתו בשטח מנ.צ. ל-נ.צ.

להורדת הקובץ לחץ כאן

תגובות

15 תגובות

1

Ogash Ofer

20 ביוני 2006 ב 11:51

מדידת מרחקים ועבודה עם סיפור הדרך

יש להקפיד למדוד מרחק (באודומטר של הרכב).  בדרך כלל אם מקפידים למדוד מרחק ולדקור את הנקודות בדיוק לפי סיפור הדרך אז מצליחים. היה וויתרת על דקירה של נקודה אחת - יהיה לך קשה מאוד להתאפס ולהמשיך הלאה במסלול! שימוש במכשירי ניווט (GPS ו/או מחשב כף יד) יכול מאוד לעזור ולתת ביטחון עצמי לאורך הטיול.

2

גימל

13 בינואר 2007 ב 20:53

הקטע בין רגבה לבית העמק בעייתי

כל השבילים היוצאים משטחי בית העמק ונס עמים סגורים ונעולים לכיוון כביש 70 מפאת מכת הגניבות והוא למעשה בלתי אפשרי.
יש להתחיל במסלול החל מנ.צ 5

3

גימל

13 בינואר 2007 ב 20:54

עופר, נ.צ. 7 ו- 8 בעלי אותם ערכים

יש לתקן אחד מהשניים

4

גימל

13 בינואר 2007 ב 20:56

מעלה גיתה

הגשמים האחרונים יצרו מדרגה כמעט בלתי אפשרית ללא עבודת מע"צ בת למעלה משעה, בין אם לירידה ובין אם לעלייה
יש לקחת זאצ בחשבון בתכנון הלו"ז במסלול זה.

5

rafi

09 בפברואר 2007 ב 17:21

הירידה ב-נ.צ. 3 חסומה ע"י שער ומנעול

6

אורבך

12 באפריל 2009 ב 08:25

גליל מערבי

מרגבה לבית העמק,סגור עם שערים של החקלאים,בהמשך עד ינוח הסיפור דרך מצוין,אלו שבילים לא מטוילים במיוחד ולכן הצימחיה תשאיר לכם הרבה עקבות בצבע הרכב,בצוקי גיתה הגשמים לקחו איתם המון קרקע ונשארו רק סלעים ומדרגות,אנחנו ויתרנו על התענוג.

7

Ogash Ofer

12 באפריל 2009 ב 10:00

תיקנתי את נקודת ציון 7

גם בטבלת נקודות הציון וגם בקובץ להורדה

8

Ogash Ofer

12 באפריל 2009 ב 10:02

אם השער בנ.צ. 3 נעול אז...

התחילו את הטיול בנ.צ. 4 על כביש מספר 70 בכניסה לבית העמק

9

אורח/ת

21 בינואר 2011 ב 16:40

השביל מכיוון ג'ת חסום

הירידה מכיוון ג'ת חסומה את הקטע הזה צריך לעשות על הכביש המחבר בין ג'ת לירכא

10

otime

07 במרץ 2012 ב 20:40

גליל עליון מערבי עד צוקי גיתה - עדכון משבת

עשיתי את המסלול בשבת האחרונה הכניסה לבית העמק סגורה בשער חשמלי, אם אתם לא מכירים מישהו מהקיבוץ שיכול לפתוח לכם - תתחילו ישר מכביש 70.
חוץ מזה - הסיפור דרך מדוייק, אבל אחרי הגשמים המסלול הופך לקצת יותר קשה, הירידה של מעלה גיתה בסימון השחור לנחל בית העמק נראתה מפחידה מדי וויתרנו על התענוג, פשוט חוזרים לכביש שמחבר בית ינוח לירכא, יורדים איתו עד המפגש בנחל בית העמק ופונים שמאל, שם יש נסיעה נחמדה שמשלבת גם נסיעה בתוך הנחל וגם צפייה בזרימה.

11

ephyyy

22 בינואר 2015 ב 00:11

מסלול גיפים צוקי גיתה

12

galilij

11 באוקטובר 2017 ב 16:09

אולי תוציאו טיול למסלול זה.
אנחנו נצטרף.

13

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2017 ב 16:32

galilij כתב/ה:
"

אולי תוציאו טיול למסלול זה.
אנחנו נצטרף.

"
רעיון מצוין!
אציע בצוות המדריכים ונעדכן.
קישור לטיולים הבאים שלנו בארץ:
https://www.4x4.co.il/i/4x4/i_journey

14

אורח/ת - סורין

25 בספטמבר ב 10:51

משהו יודע מה מצב הגישה לצוקי גיתה נכון להיום? תודה

15

Ogash Ofer

25 בספטמבר ב 18:14

אורח/ת - סורין כתב/ה:
"

משהו יודע מה מצב הגישה לצוקי גיתה נכון להיום? תודה

"
ממה שאני יודע - המעלה במקומו ומצבו כמו תמיד.
ראיתי תמונות של קבוצה שעולה לאחרונה את גיתה

דף מתוך