שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סופר-דיזל בווארי

מתיחת פנים לרכב השטח הקטן של ב.מ.וו חושפת יחידת כוח מאוד מעניינת...

באתר מחכים לנסיעת המבחן.

כתב: רני פלג

אין זה שכיח לראות דגם חדש יחסית, כזה שטרם מלאו לו ארבע שנים, זוכה לרענון – כזה הנקרא בתעשיית הרכב מתיחת פנים. אפשר רק לנחש מהן הסיבות שהביאו את ב.מ.וו להציג גרסה חדשה לרכב השטח הקטן, X3. הבייבי הבווארי הוצג ב-2004 כגרסה קטנת מידות לביצת הזהב של ב.מ.וו, X5, אך כנראה לא זכה לאותה מידה של הצלחה. ייתכן שדווקא הדמיון החיצוני לאח הגדול והדמיון הרב מדי בתג המחיר לא יצר את הבידול המתבקש והלקוחות העדיפו את הגודל.

בכל מקרה, כעת הציגה ב.מ.וו את מתיחת הפנים, כאשר באמתחת הדגם קלף אחד חזק, תרתי משמע. הורגלנו כבר במנועי דיזל חזקים מתוצרת ב.מ.וו, אך נראה שהפעם התרחשה מה שקוראים בעגה הצה''לית ''עליית מדרגה''. אל יחידות הכוח הסטנדרטיות והמוכרות, כולל הדיזל V6 בנפח 3 ליטר, הצטרפה עוד תחנת כוח. את הדיזל הקודם כבר פגשנו והתרשמנו עמוקות מ-218 הסוסים שהוא מנפק, אך בכוונון שונה וצמד מגדשי טורבו מציע כעת אותו מנוע 286 כוחות סוס. כל הסוסים הללו מתורגמים לפחות מ-7 שניות בהאצה מעמידה למהירות 100 קמ''ש ולמהירות מרבית של 240 קמ''ש – נתונים טובים יותר מאלה של מנוע הבנזין הבכיר של הדגם.

ויש גם שיפורים נוספים במסגרת מתיחת הפנים, אך הם מואפלים על ידי המנוע האימתני. המראה עודכן, נוספו מערכות בטיחות כמו עזרים לבלימת חרום וגיזמו שמייבש את הבלמים בעת נסיעה בכביש רטוב ובקרת היציבות שופרה. ומה עם יכולת השטח, אתם שואלים? טוב, אף אחד, חוץ מכמה עיתונאי רכב ישראלים לא ממש חושב על זה, אבל בכל זאת: בקרת המשיכה שופרה ונוספה מערכת העוזרת לזנק מהמקום בעליה תלולה. שוין. בלי שום קשר ליכולת השטח, מפגש עם הסופר-דיזל הזה יכול להיות מאוד מהנה.

תגובות

0 תגובות