דף מתוך

הפתעות ונפתולים לאורך הירקון

כ-15 ק''מ באמצע גוש דן - ממחלף הכפר הירוק (צפון תל אביב) למחלף ירקונים (פתח תקוה) בדרך לא שגרתית לאורך נחל הירקון.
בשבילים נוחים עם הפתעה נחמדה של עבירות ונסיעה בתוך הערוץ של נחל הדר (יבש בקיץ, בלתי עביר בחורף).

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך מפורט ונוח לניווט. מצורף קובץ NAVIGUIDE להורדה אליכם למחשב.

טייל וכתב: עופר אוגש

המסלול מתחיל קרוב למגרשי הטניס של רמת השרון, ליד מחלף הכפר הירוק, נוסע לאורך נפתולי הירקון, חוצה את הנחל מספר פעמים בגשריים איריים, יורד לתוך נחל הדר ונוסע בתוך הערוץ הסבוך, חוזר לירקון ומסתיים במחלף ירקונים. בתקופה היבשה המסלול בעבירות קלה עם קטע עבירות בינוני בנחל הדר (ניתן לעקיפה). לאחר הגשם הופכים השבילים להיות בוציים ובעבירות קשה עד קשה מאוד - היזהרו ושימו לב (כל חורף ישנם מספר נהגים שלא נזהרים ומוצאים עצמם בתוך נחל הירקון).

מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים של גוש דן חוף פלשת

המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה''ל. אורך המסלול כ- 15 ק''מ. ניתן לנסיעה רצופה של כשעתיים בקצב בינוני, או כשלוש-ארבע שעות באופן רגוע יותר, עם עצירות לפיקניק וכדי ליהנות מהטבע. הקפידו לנסוע על השבילים ולא להיכנס לתוך השטחים החקלאיים שמסביב, אפילו אם נראה לכם כי אינם מעובדים.


מחפשים שותפים לטיול - כנסו לפורום טיולים באתר

 מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים של גוש דן חוף פלשת

שיטת הניווט לאורך המסלול:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי ומבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח שחלקם מסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים (סימון על עצים/סלעים ו/או בצידי הדרכים של קו קטן בצבע של המסלול שמצידיו שני קווים לבנים). כשכתוב בסיפור הדרך ''השביל המסומן באדום'' - הכוונה היא לשביל המסומן בסימון שבילים אדום. בשיטת הניווט הזו יש לנסוע ישר ובשביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. בסיפור דרך זה דקורות 18 נקודות ציון והמרחקים בין איפוס לאיפוס קצרים על-מנת להגביר את הביטחון העצמי אצל המנווטים לאורך סיפור הדרך. שימו לב שבאזורים חקלאיים יכולים להתווסף או להימחק חלק מהשבילים המשניים בהתאם למשטר עיבוד השדות באזור . מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח אך לא תמיד סימון השבילים מתאים למפה (לפעמים משנים את תוואי השביל בטרם עודכנה המפה). אם תשתמשו גם במכשיר GPS ו/או במחשב ועליו תוכנת מפות, תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי בניווט עצמאי בשטח גם אם אין לכם ניסיון רב (ובכול זאת יש לנהוג בזהירות שכן מכשירים אלו הם לא תחליף למפת נייר ).

שיטת הניווט לאורך המסלול:

נהיגה בשטח:

סעו בקצב המתאים לרכבכם ולנוסעים. היזהרו מתנועה נגדית בשבילים הצרים של הירקון ובמיוחד מרוכבי האופניים הנוהגים לרכוב במקום בסופי שבוע. אל תסעו לבד - לשטח יוצאים עם מינימום שני רכבים (ובמיוחד בחורף). שמרו מרחק מהרכב שלפניכם ואפשרו לו את מרווח התמרון הדרוש לו לצדדים ולאחור. חגרו חגורות בטיחות - החגורות מצילות חיים ומעבר לכך - לנוסעים שלידכם יותר נוח. תדלקו בטרם הכניסה לשטח, אפילו המסלול קצר - כך נושא הדלק לא יטריד אתכם. הצטיידו בציוד חילוץ וגרירה תקני המתאים לרכב שלכם (שווה לבדוק זאת לפני ''רגע האמת''). מפה ומצפן הם מינימום מתבקש. מכשיר ניווט לוויני (GPS) מסייע ומגביר את הביטחון העצמי. לא לשכוח טלפון סלולארי, טעון ו/או סוללה נוספת. קחו אתכם כמות מים מספקת - בהתאם לעונות השנה וגם קצת מזון לא יזיק (השטח כבר יעשה אתכם רעבים).


לטיפ נהיגה בשטח הקליקו כאן

נהיגה בשטח:

תחילת המסלול:

מתחילים בצומת הכניסה למגרשי הטניס של רמת השרון. לאלו המגיעים מצפון - נוסעים על כביש 5 עד למחלף הכפר הירוק ופונים דרומה לכיוון תל אביב. ברמזור הראשון, לאחר שעוברים את הכניסה לכפר הנוער של הכפר הירוק, פונים שמאלה לכיוון מגרשי הטניס של רמת השרון. לאלו המגיעים מתוך תל אביב - נוסעים לכיוון מחלף הכפר הירוק עוברים את צומת הפיל, את צומת הכניסה לשכונת המשתלה ולבית העלמין של קריית שאול וברמזור בו רואים תחנת דלק פז מהעבר השני של הכביש פונים ימינה לכיוון מגרשי הטניס של רמת השרון נ.צ. 1 - צומת מרומזר

תחילת המסלול:

מאפסים מד אוץ

נוסעים מזרחה על הכביש, עוברים כניסה לחוות סוסים ולאחר כ-800 מטרים מגיעים למגרשי הטניס של רמת השרון. נוסעים עם הכביש שהופך למגרש חנייה מכורכר עד לקצה המגרשים ולאצטדיון הטניס, לאחר 1.1 (מצטבר) ק''מ מגיעים לשער כניסה מברזל לשדות המעובדים של רמת השרון. נ.צ. 2 - שער כניסה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על השביל הראשי לאחר 100 מטרים צומת בה פונים שמאלה ומטפסים קלות לאחר 900 מטרים (מצטבר) על השביל הראשי מגיעים לראש הגבעה. מולנו כביש מספר 4 ומחלף מורשה (כביש 4 וכביש 5) ממשיכים ישר לכיוון כביש 4 לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בה פונים ימינה לאורך כביש 4 לאחר 3 ק''מ (מצטבר), שמימין פרדסים ומשמאל כביש 4 יורדים לצומת T על גדת נחל הירקון נ.צ. 3 - נחל הירקון

מאפסים מד אוץ

נפתולי הירקון

בערבית נקרא הירקון - אל-עוג'ה שפירושו ''המתפתל''. ולמה המתפתל? כנראה בגלל השיפוע הקטן בו זורם הנחל במישור החוף אפיקו יוצר פיתולים ארוכים שכמעט נושקים אחד לשני - אפשר לראות זאת בעיון במפה ובשטח לאורך המסלול.

נפתולי הירקון

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וחוצים תחת הגשר לאחר 200 מטרים מגיעים לגשר בטון מימין (אשר משמש את החקלאים באיזור) פונים שמאלה עם השביל המסומן בכחול לאחר 300 מטרים (מצטבר) פונים ימינה עם השביל הכחול ויורדים לגדת נחל הירקון לאחר 1.9 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת עם שתי פניות ימינה (משמאל אפשר לראות צינור מים ענק ועליו סימון של שביל ישראל: כחול, לבן, כתום) פונים ימינה בפניה הראשונה ונוסעים לאורך הירקון לאחר 2.5 ק''מ (מצטבר) לאחר שנוסעים לאורך נפתול הירקון חוזרים לצומת ממנו יצאנו – מול צינור המים פונים ימינה וחוזרים לשביל הראשי לאחר 3.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים למעבר חקלאי בצורת גשר אירי על הירקון (כאן אפשר לראות שהירקון המטונף זורם) נ.צ. 4 - גשר אירי

המשרד לאיכות הסביבה או הגנת הסביבה

אין זה משנה איך קוראים למשרד, מה שבטוח שאת העבודה הם לא עושים! ולירקון עדיין מזרימים טינופת (ראו את הקצף הנוצר במפלים הקטנים). אז זה מאוד פשוט - בסמכותו (ומחובתו) של השר להוציא צווי סגירה למפעלים, אפילו המדובר במפעל ביטחוני חשוב וכדומה, ולהורות על הגשת כתבי אישום פלילים כנגד מנהליו, אפילו הם חבריו מהשירות - די לדיבורים - הגיע הזמן לעשות!

המשרד לאיכות הסביבה או הגנת הסביבה

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר עם השביל הכחול לצד הנחל ובין שדרות הקנים לאחר 100 מטרים פונה השביל ימינה וממשיך לאורך הנחל לאחר 1 ק''מ (מצטבר) מגיעים תחת הגשר של כביש 5 מעל הירקון נ.צ. 5 - הגשר

מה זה הצמח הזה קנה - סוף?

ראשית, אין צמח כזה, אלא שניים! כלומר יש קנה ויש סוף והם לא אותו הדבר! הקנה הוא הצמח בעל הגבעול העגול והקשיח (ממנו בונים עפיפונים) ואילו הסוף הוא הצמח עם העלים הדקים והישרים - אלו שאם נאחז בהם נפצע את ידינו כמו נייר חד. הם גדלים אחד ליד השני ומכאן מקום הבלבול. ולהשלמת העניין, אז במצרים העתיקה, שימשה ליבת הקנה של גומא הפפירוס (שגדל גם בירקון ובעמק החולה) ליצירת נייר, עליו נכתבו מגילות הפפירוס הידועות.

מה זה הצמח הזה קנה - סוף?

מאפסים מד אוץ

חוצים תחת הגשר וממשיכים לאורך הירקון לאחר 2.5 ק''מ מגיעים קרוב לגדר של תעשיה צבאית כאשר הירקון מתפתל ימינה נ.צ. 6 - הגדר של תע''ש

מאפסים מד אוץ

ממשיכים לאורך הירקון לאחר 1.5 ק''מ - גשר אירי החוצה את הירקון לעבר הפרדסים שבצד השני נ.צ. 7 - גשר אירי

מאפסים מד אוץ

שאיבת מים מהירקון

הירקון מתחיל בהרי השומרון בקו פרשת המים הארצי של מדינת ישראל. מבחינת כמות המים הזורמים בו הוא שני לנהר הירדן ומבחינת גודל אגם ההיקוות שלו הוא שלישי לאחר נחל הבשור ונהר הירדן. לירקון זורמים נחלים המנקזים את השומרון ובהם נחל שילה, קנה ורבה וסמוך לשפך בים התיכון, באזור שנקרא ''ראש הציפור'' נשפך אליו גם נחל אילון. כיום אין זרימת מעיינות בירקון שכן מפלס מי התהום, בעקבות שאיבת המים לנגב, נמוך ממפלס הנחל.

שאיבת מים מהירקון

מאפסים מד אוץ

חוצים את הירקון ופונים שמאלה במעלה הנחל לאחר 500 מטרים מגיעים לנפתול בנחל, אם תמשיכו על השביל השמאלי לאורך הנחל תחזרו לאותה נקודה לאחר כ-100 מטרים של עיקול בנחל לאחר 1 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת בה פונים שמאלה לאחר 1.2 (מצטבר) מגיעים למתקן של חברת חשמל לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) משמאל גדר הבטון של חברת חשמל פונים שמאלה ויורדים לגדת הנחל נ.צ. 8 - פניה שמאלה

מאפסים מד אוץ

לאחר 500 מטרים זורם הירקון במקביל לכביש 5 יש לפנות שמאלה ולאחר 50 מטרים שוב שמאלה לאורך הנחל לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) - צומת נ.צ 9 - הצומת

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וחוצים גשר אירי של נחל הירקון ממשיכים על השביל ישר (צפונה) לאחר 200 מטרים צומת בה יש לפנות שמאלה עולים על השביל המסומן בשחור וחוצים גשר אירי של נחל קנה הנשפך לירקון לאחר 600 מטרים (מצטבר) לאורך השביל השחור פונים שמאלה עם השביל שעליו סימון של שביל ישראל (שימו לב כי זה השביל השני והבולט יותר מכיוון הגעתכם, הראשון הוא שביל הפונה לתוך שדה בור) - צומת זו מסומנת כנקודת ציון 13 ונחזור אליה מאוחר יותר לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לירידה לתוך נחל הדר בנקודה שגשר ישן להולכי רגל עובר מעל הנחל נ.צ. 10 - הירידה לנחל הדר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

שימו לב כי כאן מתחיל מגרש משחקים מאוד נחמד - שאפשרי רק בתקופה היבשה (בחורף מובטח לכם כי לעלות חזרה לא תוכלו, אלא בעזרת ציוד חילוץ). השביל אפשרי לרכבי 4X4 - מומלץ לבדוק את הדרך בהליכה רגלית ואם זה לא נראה לכם המשיכו על השביל הראשי לנקודת ציון 12. יורדים שמאלה לתוך הנחל, בזהירות ובהילוך LOW, ופונים ימינה במעלה נחל הדר עם השביל הירוק. זוהי גם נקודה מצוינת לעצירה ולפיקניק בשיא הקיץ - הרבה צל ובדרך כלל רוח נעימה הזורמת בנחל. נוסעים במעלה הנחל - אם קשה לרכב להתקדם בערוץ החולי - הורידו מעט אויר בצמיגים (לכ-18 PSI, תלוי ברוחב הצמיג, ורצוי עם מד לחץ אויר. היה ואין לכם מד לחץ אויר - יש להוריד בממוצע כדקה לכל צמיג - תלוי בגודלו). לא לשכוח לנפח בחזרה בסוף הטיול. לאחר כ- 50 מטרים תחצו מעבר רכב היורד ועולה לערוץ הנחל לאחר כ-150 מטרים (מהגשר) בערוץ הנחל יש להתחיל ולחפש את הפניה ימינה העולה לתוך חורשת האיקליפטוסים - שימו לב כי הפניה היא קטנה ולא הכי ברורה אבל היא הפניה היחידה שתפגשו בקטע זה (ולפי המדידה שלי היא מופיעה בדיוק 200 מטרים מנקודת ציון 10). נ.צ. 11 - הפניה ימינה ביציאה מהנחל


להרחבת הידע בנושא נהיגה בשטח חולי קראו טיפ נהיגה בחולות

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

מטפסים בפניה ימינה, רצוי בהילוך LOW, ונוסעים כ-100 מטרים בשביל לא הכי ברור בין העצים, אבל זה השביל היחיד האפשרי לרכב, עד שיוצאים מהחורשה לתוך השביל הראשי אתם חייבים להסכים שנחל הדר הוא קסם אמיתי!!! נ.צ. 12 - השביל הראשי

מאפסים מד אוץ

שמירה על השדות והפרדסים

הקפידו לא לרדת משבילים כדי לא להרוס את הגידולים, אפילו אם נראה לכם כי השדה אינו פעיל, יכול להיות שהוא זרוע ומחכה להשקיה, או הוכן לזריעה וכו'. שימו לב כי לאחר הגשם השבילים בוציים מאד וירידה לשדה אינה עוזרת, אלא מבטיחה שקיעה עמוקה!

מאפסים מד אוץ

נוסעים 800 מטרים כשמימין שדה מעובד ומשמאל הסבך של הירקון ואחר פרדס, עד עמוד חשמל של מתח גבוה (שעליו המספר 2799) פונים ימינה או, ממשיכים ישר, תלוי איך הגעתם לעמוד, עד לצומת בה כבר היינו נ.צ. 13 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולאחר 300 מטרים חוצים את הקשר האירי שמעל נחל קנה (אותו כבר חצינו) מטפסים עד לצומת בה נמשיך ישר, הפניה ימינה מובילה לגשר האירי מעל הירקון (נקודת ציון 9 ) ממנו הגענו מוקדם יותר והפניה שמאלה על הדרך הראשית תוביל אתכם החוצה לכיוון הוד השרון - אם אתם צריכים לסיים את הטיול אנו כאמור ממשיכים ישר בשביל במצע שדה בור לכיוון האקליפטוסים שעל גדת הירקון לאחר 500 מטרים (מצטבר) חוזרים לגדת הירקון ולשבילים המסומנים בשחור ובשביל ישראל נ.צ. 14 - גדת הירקון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר 100 מטרים פונה השביל השחור שמאלה לאחר 300 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת T בה פונים ימינה עם השביל השחור לאחר כ- 350 מטרים (מצטבר) פונים שמאלה עם השביל השחור לאחר 400 מטרים (מצטבר) פונים ימינה עם השביל החור לצד מבנה בלוקים נ.צ. 15 - צומת

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על השביל הראשי המסומן בשחור לאחר 400 מטרים רחבה מוצלת המתאימה לפיקניק לאחר 500 מטרים (מצטבר) פונה השביל השחור ימינה לאחר 600 מטרים (מצטבר) מגיעים למעבר תחת גשר של כביש 40 המגיע מהוד השרון נ.צ 16 - גשר כביש 40

מאפסים מד אוץ

מה הכביש השני באורכו במדינת ישראל?

אז כן - זה כביש 40! הכביש הארוך ביותר הוא כביש 90 ממטולה לטאבה והשני הוא כביש 40 מצומת הפירות שבמזרח כפר סבא דרומה דרך מצפה רמון עד לצומת קטורה על כביש הערבה, כ-50 ק''מ צפונית לאילת

מאפסים מד אוץ

חוצים את הגשר מתחת לכביש 40. מימין נחל הירקון בקטע יחסית נקי שלו - לפחות לפי צמחי המים הגדלים בו ומשמאל תחנת שאיבה ישנה לאחר 100 מטרים צומת בה פונים ימינה ויורדים לגשר אירי החוצה את הנחל לאחר החצייה פונים ימינה, חוזרים לאורך הגדה הדרומית של הירקון וחוצים את הגשר בחזרה לאחר 500 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת בה ממשיכים ישר לתוך החורשה, משמאל ניתן לראות את מחלף ירקונים - כביש 5 נפגש עם כביש 40 לאחר 700 מטרים (מצטבר) מתחברים לשביל ראשי ופונים ימינה - מערבה לצד כביש 5 לאחר 900 מטרים (מצטבר) מגיעים לגשר העובר תחת כביש 5 נ.צ 17 - גשר כביש 5

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים תחת הגשר ולאחר 100 מטרים מגיעים לצומת T על כביש אספלט. פונים שמאלה על הכביש לאחר 500 מטרים (מצטבר) מגיע כביש האספלט לכביש 40 מדרום לצומת ירקונים (ליד מסעדה בשם ''המקום של יגאל'') נ.צ 18 - כביש 40 - סוף הטיול

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכוון צומת סגולה בפתח תקווה

מי שלא צריך להגיע לפתח תקווה יכול להסתובב ברמזור בצומת הקרוב של כפר הבפטיסטים ולחזור לכביש 40 לכיוון הוד השרון וכפר סבא ולכביש 5 לכיוון כביש 6 מזרחה או תל אביב מערבה. שימו לב - רגע לפני העלייה הכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בזהירות הביתה.

קובץ TWL להורדה

יש להקליק על ''הורד קובץ'' ואז על SAVE (אפשר לשנות את שם הקובץ בעת השמירה או אחר כך). הקובץ יטען לתוך תוכנת NAVIGUIDE ואחר אפשר להזינו למקלט GPS או למחשב כף יד המצויד לניווט בשטח.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

צפוניות מזרחיות
1 1170800 134190
2 1170734 135147
3 1168257 135903
4 1169156 137177
5 1169730 137617
6 1169941 138335
7 1170252 138746
8 1170058 139515
9 1170271 140287
10 1170209 139539
11 1170456 139546
12 1170361 139576
13 1170240 139995
14 1170350 140506
15 1170106 140721
16 1170177 141121
17 1169913 140643
18 1169698 141037

הערות לרשימת נקודות הציון:

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE. לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''. למי שרוצה להעמיק בתחום הניווט: קישור לכתבות הניווט באתר

הערות לרשימת נקודות הציון:

מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000

תגובות, הערות וסיפורים שלאחר המסע יתקבלו בברכה ולבטח יסייעו לאלו שיטיילו בעתיד

2012 לאורך הירקון:

2012 לאורך הירקון:2012 לאורך הירקון:

תמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקון

תמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקוןתמונות שצילם בני בייקר בנחל הירקון

תגובות

53 תגובות

1

Ogash Ofer

24 ביולי 2006 ב 10:57

ככה זה שיש אבא חנון...

ובמיוחד שיש סניף ארומה קרוב.

2

mrspeed

27 ביולי 2006 ב 09:45

איפה התמונה למסלול

יש קובץ TWL?

3

Ogash Ofer

27 ביולי 2006 ב 23:03

קובץ TWL לתוכנת נביגייד

הקלק על התמונה השנייה מלמטה ויפתח לך קובץ TWL לשמירה אצלך במחשב

4

cohen88

29 ביולי 2006 ב 19:19

מסלול ירקון

עשינו היום את המסלול לפי סיפור הדרך. במילה אחת, א ח ל ה!!!!

5

rexton4wd

12 באוגוסט 2006 ב 23:30

כיף של טיול, ההנחיות מדוייקות, שימו לב לעליה מנחל

יש בעיה עם פורמט ההדפסה, לתשומת לב מפעילי האתר

6

מאיו

20 באוגוסט 2006 ב 17:49

אמיר ועופר תודה!!

תודה על המסלול החמוד ועל ההסברים המעולים, ממש הצלתם לי את החופשה של הילדות, חבל שלא ניתן לצרף כאן תמונות וסרטונים שצילמתי בשבת. שוב תודה מאיו

7

שי

09 בספטמבר 2006 ב 20:00

סביב הירקון

לא להאמין שכל-כך קרוב לבית ישנו גן-עדן אמיתי של מים וצמחיה ירוקה הכל ממש מתחת לאף.הוראות המסלול דיי מדויקות למעט נקודת גדר חברת החשמל לעבור לנתיב השמאלי שגדר הבטון מצד ימין ולא כפי שצויין(הדרך חסומה)מלבד זאת ראינו הרבה צבי ים,נחשים(כן כן)ועופות לרוב.בדיוק בסוף המסלול מסעדה המקום של יגאל לרעבים.לסיכום קרוב ומהנה-מומלץ מאד. שי

8

sati

30 בספטמבר 2006 ב 13:17

יש מצב לעשות אותו עם טויוטה היילקס 4*2 מוגבהת???

9

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2006 ב 08:40

עבירות לרכב לא 4X4

בקיץ אפשר לעבור את המסלול ברכב שהוא לא 4X4 בתנאי שנוסעים מהר בקטעים החוליים (ויודעים לנסוע בחול) ושיש לפחות עוד שני רכבי 4X4 מלווים עם ציוד גרירה וחילוץ שיכולים לעזור, למשוך ולחלץ. לא מומלץ לרדת לתוך נחל הדר ללא 4X4 - אתם יכולים למצוא את עצמכם בחילוץ ארוך מאוד כדי לצאת ממנו.

10

ron130

09 באוקטובר 2006 ב 10:52

אשמח לקבל קובץ word

האם המסלול מתאים לגי'פון בתקופה זו(טוסון)

11

אתר השטח 4X4

09 באוקטובר 2006 ב 12:13

שלחתי לך. לגבי שאלתך, ראה את התגובה של...

עופר אוגש שנמצאת בערך חמש תגובות מעל לתגובה זו. הוא אומר שם שבקיץ אפילו רכבים ללא 4X4 יכולים לעשות קטעים מסויימים במסלול הזה אז רכב כמו טוסון כמובן שכן. חוץ מזה, אני יודע שבטיולים שלנו יש הרבה ג'יפאים בעלי טוסון שעוברים את כל המסלולים ואת כל המכשולים שבדרך, כמו כולם. ובנוסף לזה, כשעופר יחזור מהמסעות שהוא מדריך עכשיו (חוצה ישראל ומיד אחריו 3 ימים בירדן) הוא יוכל לתת בנושא את תשובתו המקצועית. בכבוד רב, אמיר אתר השטח הישראלי

12

amiraz

09 בדצמבר 2006 ב 14:55

טעות קטנה במסלול!!!

שלום,
קצת לפני נ.צ 8 כתוב:
"לאחר 1.2 (מצטבר) מגיעים למתקן של חברת חשמל
לאחר 1.4 ק''מ (מצטבר) משמאל גדר הבטון של חברת חשמל פונים שמאלה ויורדים לגדת הנחל "

שימו לב: גדר הבטון של חברת החשמל היא מימין!!! אם תפנו למצב שהגדר משמאל תקלעו למבוי סתום כי הכביש שם לא ניתן למעבר
בהצלחהאמיר

13

mamulat

30 באוגוסט 2007 ב 09:42

האפשר לקבל קובץ WORD?

אשמח, והודה על קובץ WORD של המסלול.
תודה mamulat@gmail.com

14

Ogash Ofer

15 בספטמבר 2007 ב 15:04

קובץ להדפסה

בתחתית הכתבה יש אפשרות להדפיסה
זה חוסך את כל משלוחי הקבצים ב WORD
שנה טובה
עופר

15

dollberg

27 בספטמבר 2007 ב 12:15

מסלול מדהים ביופיו במרחק יריקה מהבית

תודה רבה לעופר על המסלול היפה. ציפורי מים, פריחה, צל ושקט. שלווה גדולה בחצר האחורית.
אגב, מישהו יודע האם תוכנת עמוד ענן ניתנת להתאמה כדי לנווט דרכה במסלול כזה?
שאול

16

oron

05 בדצמבר 2007 ב 14:12

מה מצב העבירות שם כרגע?

חשבתי לטייל שם מחר 6.12.07
יש ברשותי טנדר מזדה 4X4 2007 , גלגלים של גודייר 50\50
וגם נסיון סביר בשטח.
האם יש סכנה של היתקעות מוחלטת?
מה מצב הגשמים עד עכשיו באיזור הזה? תודה רבה וחג שמח

17

Ogash Ofer

05 בדצמבר 2007 ב 17:46

זהירות מבוץ

השביל על הירקון הוא שביל נוח ובעבירות קלה כל השנה. לאחר הגשם הוא הוך להיות בוצי ואם הגשם חזק אז השביל יכול להיות לא עביר כלל ואף מסוכן (החלקה לצד הנחל). במקרה של בוץ אני מציע להיכנס לאט ולהשאיר את האופציה של חילוץ לאחור.

18

shay_siboni

13 בינואר 2008 ב 20:35

מסלול ירקון

ב שבת האחרונה עשינו את המסלול הירקון ומה אני יגיד לכם ... זהו לא מסלול לחורף לכל מי שנוהג ב פאגרו קינג או טויוטה לנד קרוזר או כל גיפ יפה מידי שכואב מאד להכניס אותו לשטח הזה , אני הייתי שם ויש לי פאגרו קינג . הכל היה נחמד עד שהגענו לקטעים שאין הרבה מה לעשות אלא פשוט לעבור בתוך שלוליות בגובה חצי מהרכב והכל בוץ , ... נהנתי מאד אבל גם השארתי שם כמה חלקים מהרכב :) החלק הכי נורא שקרה שם היה שבהמשך כשעה וחצי לפני סוף המסלול שלא הצלחתנו לסיים התהפך שם גיפ לנד רובר דיסקברי ובתוכו ילד בן 10 , למרבה המזל לא היו פצועים או חלילה הרוגים .
מסקנה : המסלול הוא מאד מסוכן בחורף , צריך להזהר המון ולהיות ערניים . אין צורך לנסוע מהר כי זה ממש לא עוזר .... שורה תחתונה נהנתי אבל הייתי נהנה יותר בקיץ

19

1hayair

24 בפברואר 2008 ב 02:55

מסלול של עופר

עופר שלום ,
האם ניתן לעשות את המסלול גם מהכיוון ההפוך או שזה יותר בעייתי ?
האם תוכל לשלוח לי אותו בקובץ של word .?למייל שלי? hayair@walla.com
תודה רבה

20

Ogash Ofer

24 בפברואר 2008 ב 08:17

המסלול הפוך

אין בעייה לעשות את המסלול הפוך (שים לב כי הפניות שמאלה/ימינה יהיו הפוכות). לגבי קובץ וורד - עבור לגרסת הדפסה של המסלול ותוכל להדפיס או להעתיק לוורד. בהצלחה.

21

shani_s

10 במאי 2008 ב 20:50

שימו לב - נחל הדר חסום

הירידה לנחל הדר אתגרית אבל העליה ימינה חסומה. מישהו בנה שם בית ושם גדר בדיוק בשביל שאמור להחזיר איתכם למסלול הראשי.

22

Ogash Ofer

10 במאי 2008 ב 22:11

אם נחל הדר חסום

אם היציאה מנחל הדר (נ.צ. 11) חסומה אפשר לנסות ולצאת קודם או לוותר על הנסיעה בנחל הדר (וחבל כי זה גונגל אמיתי) ולהמשיך ישר לנקודת ציון 12.

23

ronen5655

24 במאי 2008 ב 14:43

מסלול פינוק

המסלול הוא פינוק לנסיעה עם ילדים קטנים, המון פינות עצירה, ואין הרבה מטיילים מלבד רוכבי אופניים

24

אורח/ת

24 במאי 2008 ב 21:31

מסלול פשוט יפה וקרוב - סיפור הדרך מדויק

מסלול פשוט יפה

25

ar113

21 באוגוסט 2008 ב 09:58

אני לא מצליח למצוא את הקובץ TWL

האם אפשרי לשלוח לי אותה במייל?
לחצתי על התמונה השנייה מלמטה ללא שום שינוי

26

אורח/ת

21 באוגוסט 2008 ב 13:34

לצד התמונה יש קישור של הורד קובץ

וזה עובד!

27

icuk

25 באוגוסט 2008 ב 15:51

אינפורמציה

מישהו עשה את המסלול לאחרונה? רציתי אינפורמציה מעודכנת אודותיו. תודה.

28

האומן

18 בפברואר 2009 ב 03:25

מחפש טיול דומה קרוב אבל שאפשר לעשות בגשם

אין לי מושג ממש בשטח. יש לי טרופר והוא משמש אותי לעבודה בשטח. אבל לא ממש יצאתי לטיולים..מחפש מקומות דומים במרכז עם אפשרות לעשות אותם אחרי הגשם ביום שישי הקרוב. יש?

29

עופר אדר

18 בפברואר 2009 ב 09:41

ל-29: מסלולים במרכז

כנס לסרגל הניווט הימני, ל"מסלולי טיול", תוכל למצוא שם כמה אפשרויות שיתאימו לך: מסלול נחל שילה, נחל יתלה, הדרך העולה לירושלים. קצת יותר רחוק יש לך את בתרונות רוחמה ואת המסלול מתל עזקה לתל גודד, יש גם את אזור רמות מנשה, הכרמל ועוד.

בכל מקרה, יש להפעיל שיקול דעת ואם אתה חושב שהשלולית שהגעת אליה היא בלתי עבירה - אל תעבור. תמיד אפשר למצוא דרך לעקוף. חלק מהכיף של טיול זה להגיע למקומות לא מתוכננים.

מאוד מומלץ לצאת לטיול עם שני כלי רכב לפחות, עם ציוד חילוץ מינימלי (רצועות גרירה, שאקלים לריתום, את או כל כלי חפירה אחר) ועם מפה 1:50000 מעודכנת. קרא גם את הנחיות הנהיגה בבוץ באתר, תחת "אנציקלושטח".



   

30

rexton4wd

03 ביולי 2010 ב 03:39

האם נכון שהנחל נסגר לג'יפים

ופתוח לאופניים בלבד?

31

etmr

03 ביולי 2010 ב 12:17

תשובה ל- 29

היינו שם בשבת לפני כשלושה שבועות עם 3 ג'יפים במסלול המומלץ והכל היה פתוח. מה שכן, היו המוני רוכבי אופניים, שחלקם נוהג בצורה מסוכנת קרי, במהירות וללא הבנה שמעבר לעיקול יכולה להגיח מכונית, חלק אחר נדחף בין הרכב שלך לסבך בנתיב צר. בקיצור חייבים לנהוג שם במשנה זהירות.

32

אורח/ת

08 בנובמבר 2010 ב 10:35

מה המצב נכון להיום?

אני מתכנן לעשות את המסלול מחר - מישהו נסע שם לאחרונה?
האם יש בעיות עבירות כתוצאה מהגשם של לפני שבוע?
אני עם איסוזו טרופר.
תודה, שי.

33

shayw

09 בנובמבר 2010 ב 15:17

המצב נכון להיום...

ובכן, עשינו את המסלול היום, והיה מאד נחמד! הסתבכנו קצת דווקא עם הקטעים הראשונים (ההגעה ממגרשי הטניס למעבר מתחת לכביש 4) אבל בסוף הסתדרנו. מסלול נעים וקל למעט העלייה הקצת אתגרית מתוך נחל הדר לגדה הדרומית). יישר כח עופר!

34

אורח/ת

20 במאי 2011 ב 00:49

האם ניתן לביצוע עם סובארו פורסטר?

האם סובארו פורסטר יכול לעבור ? האם מספיק 4X4 או שצריך הילוך כוח? נעילות? צמיגי שטח ?

35

hanan252

03 ביוני 2011 ב 16:11

אחלה מקום כול שבת שניה שם

תענוג של מסלול

36

dordvd

09 ביוני 2011 ב 18:34

מישהו עשה את המסלול לאחרונה? פתוח ועביר?

37

gil_sh

16 ביוני 2011 ב 12:02

מישהו עשה את המסלול לאחרונה? פתוח ועביר?

dordvd כתב/ה:
""
אני הגעתי עד נ.צ. 7, לאחר מכן הגעתי למתקן חברת חשמל אך הוא היה מימיני ולא משמאלי, וכשפניתי שמאלה לכיוון הנחל לא מצאתי גשר אירי. כאן כבר איבדתי את הביטחון והזמן שהוקצב לי וחזרתי הבייתה...

38

etih47

16 ביוני 2011 ב 14:56

בשבילים של הירקון

מסלול מצויין עבירות קלה מאוד. עברתי לפני שבוע . בגלל חסימות למתחילים מרמת השרון יש לנסוע במקביל לכביש גהה עד לגשר שניתן לעבור את כביש גהה. אפשרות נוספת להגיע היא בכניסה ליד דן דיזיין. ישנה דרך שמתחילה ליד חניון דן ומגיעה לגהה.

39

Ogash Ofer

22 ביוני 2011 ב 06:16

בשבילים של הירקון

עברתי במקום לפני כשבועיים ואכן יש לנסוע במקביל לכביש גהה דרומה עד לגשר של הירקון או לעקוף את השער החסום בכניסה לפרדסים (יש שביל העוקף אותו מימין).

40

Stormaster

24 ביולי 2011 ב 10:13

אחל'ה מסלול אבל נשרט לי כל האוטו :(

חברים, עשיתי בשבת ה24.7.11 את המסלול. מסלול ממש כיפי ויחסית קליל, הייתי עם הבן שלי (בן 4), עברנו במעברי מים, עצרנו לפיקניקים קטנים.

שימו לב -מי שכן חבל לו על האוטו (צבע) === נ.צ. 10 נסיעה בתוך הערוץ של נחל הדר הצמחייה כל כך סבוחה עד כדי כך שנשרט לי כל האוטו מהענפים בשני הצדדים. יצא כאילו XMEN עבר לי על האוטו (השריטות לא עמוקות מדי) אבל כל האוטו.
את המשך היום העברתי ליד האוטו בביצוע פוליש ווקס, כמובן שלא הכול ירד.
ראו הוזהרתם.

41

Ogash Ofer

24 ביולי 2011 ב 10:25

אחל'ה מסלול אבל נשרט לי כל האוטו :(

Stormaster כתב/ה:
"חברים, עשיתי בשבת ה24.7.11 את המסלול. מסלול ממש כיפי ויחסית קליל, הייתי עם הבן שלי (בן 4), עברנו במעברי מים, עצרנו לפיקניקים קטנים.

שימו לב -מי שכן חבל לו על האוטו (צבע) === נ.צ. 10 נסיעה בתוך הערוץ של נחל הדר הצמחייה כל כך סבוחה עד כדי כך שנשרט לי כל האוטו מהענפים בשני הצדדים. יצא כאילו XMEN עבר לי על האוטו (השריטות לא עמוקות מדי) אבל כל האוטו.
את המשך היום העברתי ליד האוטו בביצוע פוליש ווקס, כמובן שלא הכול ירד.
ראו הוזהרתם."
אכן נחל קנה הפך להיות צר ומלא צימחייה - מזמרה יכולה להיות פתרון טוב. או לעקוף את הנחל (ואת החוויה) על השבילים שמעל הערוץ.

42

אורח/ת

25 ביולי 2011 ב 12:13

סרטון של המסלול (טעימה)

https://www.youtube.com/watch?v=K3oJ-QaaRF8  

43

Ogash Ofer

25 ביולי 2011 ב 14:40

בשבילים של הירקון - הסרט

44

Ogash Ofer

25 ביולי 2011 ב 14:42

בשבילים של הירקון - הסרט

הוספתי את חלון הסרט של Stormaster לתוך התגובות של הכתבה - יופי של סרט.
תודה
עופר
 

45

motyale

01 בספטמבר 2012 ב 19:19

המסלול מגניב ברמות ומדויק מאוד תודה

סרט מהמסלול שלוש כלים של מועדון יונדאי
     https://www.youtube.com/watch?v=Mqri-g70xpc&feature=plcp

46

alexvitara

02 במרץ 2013 ב 01:12

עדכוני עבירות

למרות שלא היה גשם כבר כמה שבועות, יש הרבה בוץ בחלקים של הנחל שמקשים על העבירות.
לא ממליץ להתקרב לרכבים ללא הילוך כוח, בטח שללא ג'יפ מלווה נוסף.
לי בויטארה יש הילוך כוח כך שהצלחתי לעבור בכל המקומות אבל באזור נ.צ. 10 התעייפתי מהשכשוך בבוץ והחלטתי לוותר.
בנוסף הצמחיה בנחל שורטת את האוטו, מי שמתרגש מזה כדאי שיקח בחשבון, אין לאן לברוח.
 

47

יוסי202

15 במרץ 2013 ב 14:53

עשיתי את זה..

הייתי שם אתמול עם ג'יפ לנד קרוזר, ווואלה אפשר לומר שלג'יפ הזה יש יכולות..
באמצע המסלול כבר התחילה לשקוע השמש אז ברחנו מהר (כי אם לא אז כנראה הייתי מגיע לבית הקברות הסמוך במצב מאוזן ולא מאונך).. אבל היה כיף. תודה.

48

Ogash Ofer

02 באפריל 2013 ב 21:11

הוספתי בדף 4 תמונות מקסימות של בני בייקר

בני בייקר, צלם חובב - מקצוען, שלח לי מספר תמונות של חיות שצילם לצד נחל הירקון.

49

teperedi

02 ביוני 2013 ב 09:09

טיול שנעשה ב 1/6/13

אתמול עשינו את המסלול.
היה קל ונעים מאד. הרבה תנועה - ברגל, אופניים, אופנועים וטרקטרונים - ולכן מומלץ לנסוע לאט...
המסלול יפה (יחסית למיקום - מרכז...) אבל כשהגענו לנחל נחל הדר לא הצלחנו לעבור יותר מ 10 מ'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הסבך הוא איום ואפילו ברגל היה קשה לחפש את הדרך... נאלצנו לחזור ברוורס ולוותר על החוויה (רק הסימנים על האוטו יזכירו לנו אותה..).
סה"כ טיול נחמד עם מעברי מים נחמדים לשבת.

תודה,
אדי

50

אורח/ת

07 בספטמבר 2013 ב 08:47

אולי יש שינוי,במרחקים,-10-9-13

תיאור המסלול ממש מדוייק ומהנה,פרט לקטע נ.צ בין 4 ל-5 שבו מיד אחרי חציית הנחל בגשר אירי פונים ימינה בנסיעה של 1k לא הגעתי לגשר של כביש 5.ניסיתי לחזור שוב ולא הסתדר ,אני מעוניין לסיים את המסלול ,יש מישהו שמבין את העניין ויכול לסייע?

51

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2013 ב 10:04

עדכנתי את המסלול

שנה טובה לכולם,
המסלול משנת 2006 (מאז אלה המצולמת כתינוקת עוד מעט בת 8...).
הוספתי מפה בקנ''מ של 1/50,000, ערכתי את הטבלה של נקודות הציון, עדכנתי את הליך ההורדה לקובץ TWL (עכשיו זה פשוט יותר ובסטנדרט של הקבצים העדכניים) ושניתי את העימוד (ל-3 עמודים בלבד).
חשוב כי המטיילים יעירו ויוסיפו משלהם.

52

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2013 ב 10:11

אולי יש שינוי,במרחקים,-10-9-13

אורח/ת כתב/ה:
"תיאור המסלול ממש מדוייק ומהנה,פרט לקטע נ.צ בין 4 ל-5 שבו מיד אחרי חציית הנחל בגשר אירי פונים ימינה בנסיעה של 1k לא הגעתי לגשר של כביש 5.ניסיתי לחזור שוב ולא הסתדר ,אני מעוניין לסיים את המסלול ,יש מישהו שמבין את העניין ויכול לסייע?"
הירקון פתלתל ומתעתע... סע צמוד לשביל שלאורך גדת הנחל ועם סימון השבילים הכחול. אם כבר הגעת לנ.צ. 4 אז עד נ.צ. 7 המסלול עובר על הדרך הראשית, מסומנת בכחול, שלאורך הירקון. לעזרתך - הוספתי מפה של מסלול הטיול. בהצלחה.

53

Yoramd

09 במרץ 2017 ב 21:55

טיול נחמד מאד לשעות אחה"צ
ישנה אפשרות להדרים לכיוון פתח תקוה ואץ לצאת מא"ת בני ברק

דף מתוך