שטח 4X4 > כתבות > חדשות

עליית המדרגה של ק.ט.מ

אנשי יצרן האופנועים האוסטרי חוגגים את פריצת המותג מהסביבה הצפופה של נתיבי האנדורו, לאזור מעודן הרבה יותר, עם תג מחיר תואם. רשמים מההשקה המקומית לק.ט.מ אדוונצ'ר 990

כתב: רני פלג
תצלומים: אילן אשל, יצרן

היבואנית המקומית של אופנועי ק.ט.מ, חברת ד.ל.ב מוטוספורט הציגה לקהל מוזמנים מצומצם את צמד גרסאות האדוונצ'ר 990, שהוחל לאחרונה בשיווקן. מדובר בדור השני לטווין האוסטרי הגדול, אשר נושא בחובו מספר שינויים רב לעומת הדור הקודם, הרבה מעבר לתוספת הנפח בהשוואה לגרסת ה-950 המוחלפת. דבר מוזר קורה לרפליקות הדקאר בדרך ממשעולי המדבר באפריקה לעבר אולמות התצוגה באירופה. חיות המדבר גדלות, משמינות ומתרככות והופכות ל...אופנועי כביש. כך קרה לפני עשרים שנה למבול רפליקות הדקאר שהגיעו מיפן ומאירופה וכך קורה גם בימינו לרפליקה הגדולה של ק.ט.מ, שחוגגת דור שני לטווין המדברי שעלה לכביש. אין זו חדשה חמה, אלא סתם הרהור נוגה של חובב דקאר שמתעצב לנוכח הפזילה של היצרן האוסטרי המהולל של חיות השטח, לעבר הכביש.

ק.ט.מ בישראל בחרו להציג את הדגם החדש תחת הססמא ''אופנועי ק.ט.מ עולים על הכביש''. הכוונה היא לרב משמעות של הססמא, עם פזילה מובהקת לעבר קהל רוכבי כביש ולעבר קהל אנין שבכיסו מצויות הרבה מאוד פרוטות. אם נשים את הדברים על השולחן, האוסטרים הציבו את השכנים מגרמניה, אופנועי ב.מ.וו במרכז הכוונת והם מדברים על בקרת איכות ונוחות שימוש יומיומית באדוונצ'ר 990, שנמצאות בטריטוריה הגבוהה של האופנועים הבאוואריים. היבואן הישראלי מצדו מבטיח להעניק רמת שרות התואמת את המוצר. עוד הצהרות מעניינות השמיע קובי כהן, מנהל ד.ל.ב מוטוספורט. כהן הציג את רשימת הדגמים הבאים שיגיעו לישראל בעתיד הקרובב, ביניהם דגם הרבע ליטר המחודש, EXC-F250, סופרמוטו 700 וסופרמוטו 950. לפי דברי כהן, היבואנית ערוכה להביא לישראל כל דגם המיוצר על ידי ק.ט.מ, כך שאם חפצה נפשכם בדגם שאינו מיובא כרגע, נראה כי לחץ פיזי מתון יוכל לספק לכם את התשובה החיובית המיוחלת באולם התצוגה.

תאומים לא זהים

שני דגמים עמדו על הבימה בארוע. החדשות לעומת גרסת 950 המוחלפת הן הזרקת דלק ותכנון מחוד של המנוע, כדי להוריד את מרכז הכובד והמשקל ולשפר את השרידות. אדוונצ'ר 990 מיועד למי שמחפש יותר את יכולות הכביש של האופנוע וגרסת S, המכוונת לעבר מי שרוצה לשלב יכולות שטח גבוהות יותר בתפריט. ההבדלים בין שתי הגרסאות הן אופציה למערכת ABS (שלא קיימת ב-S), מושב שונה ומתלים ארוכי מהלך ב-S. שתי הגרסאות מוצעות במחיר של 134,400 שקלים ולשתיהן רשימת אופציות ותוספות ארוכה למדי, כפי שאפשר למצוא גם אצל המתחרה מגרמניה. אנחנו נביא במהרה רשמים מרכיבה על רפליקת הדקאר החביבה, גם בכביש וכמובן בשטח. כדי לסבר את האוזן להלן כמה נתונים יבשים, המעוררים את בלוטות הרוק בפה: צמד הצילינדרים מייצרים 100 סוסים, שמזיזים משקל של 200 קילוגרם, עד למהירות מרבית של 200 קמ''ש. כפי שהורגלנו מק.ט.מ, אפשר לצפות שנתון המהירות המרבית ניתן יהיה לשחזור גם בכביש וגם בשטח.

תאומים לא זהים

תגובות

0 תגובות