שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שוב מיצובישי, שוב פטרהנסל

דקאר הסתיים ללא כל הפתעות. למעשה את התוצאות מסוגל היה לנחש מחשב בעזרת כלים סטטיסטיים בלבד

טובי יצרני הרכב וטובי הנהגים בעולם כבר ניסו לפרק את הקשר החזק שיש למיצובישי עם הפודיום של הדקאר, אך נכשלו. כמה שעות אחרי טקס הסיום הגדול בדקאר בירת סנגל, אפשר רק לשחק עם המספרים על הלשון, כדי להבין את משמעותם ואת חוזק השליטה של היצרן היפני במרוץ המדבר המיתולוגי. אפשר גם להביט בעיניים עצובות ולהעריך את המאמצים העצומים שמשקיעות קבוצות אחרות, לעתים טובות ומהירות.

זהו הניצחון השנים עשר של מיצובישי בהיסטוריה של הדקאר והניצחון השביעי ברציפות. במהלך שבע השנים האחרונות ראתה חברת מיצובישי כמה מתחרים קמים, מנסים ונופלים שוב ושוב. ניסאן למשל הכריזה ב-2002 על תוכנית בת חמש שנים של הסתערות על הדקאר ובסופן אמור היה הניצחון ליפול לידיים כמו פרי בשל. הספיקו ארבע שנים של מפחי נפש כדי שניסאן תזנח את תכנית החומש ותותיר את מכונות המרוץ שלה יתומות, משוטטות במדבר בידיים פרטיות.

ופולקסווגן?

היצרן הגרמני נם את שנת החורף הנעימה שלו כאשר פטריק זנירולי הביא את הניצחון הראשון של מיצובישי בדקאר ב-1985. רק בשנת 2003, עם טוארג חדש שיצא לשוק, הכריזה פולקסווגן על כוונתה להתמודד עם הענק היפני, ועשתה זו בתחילה עם באגי אמריקני עם מנוע דיזל גרמני (טארק). מאז חוותה פולקסווגן בעיקר אכזבות של כמעט ואת הרגש המשכר של נצחונות בסטייג'ים, אך לא את הפודיום הנכסף לשפת האגם הוורוד.

ופולקסווגן?

ב.מ.וו?

היצרן הגרמני הראה לכולם מה אפשר לעשות עם מנוע דיזל ראוי לשמו. הסופר-דיזל הזה רשם גם כמה נצחונות בסטייג'ים, אך למרות בניה של קבוצה חזקה, למרות גיוס מתוקשר של גברת הברזל יוטה קליינשמידט, לא מצליחה ב.מ.וו להשתחל אל חבורת החוד, בה מזנבת פולקסווגן במיצובישי.

ב.מ.וו?

מתי בר מצווה?

קל מאוד לגבש עמדה השוללת את ההישג של פטרהנסל ושל מיצובישי. הגמוניה היא דבר השנוא על ההמונים, בוודאי הגמוניה בספורט, המעקרת ממנו את התחרות, אפילו אם מדובר בדרמת הדקאר עתירת המתח. אבל האמת היא כי פשוט מגיע להם – מיצובישי בנתה כלי לתפארת וקבוצה בלתי מנוצחת. סטפן פטרהנסל עלה היום על המדרגה העליונה בפודיום של הדקאר בפעם ה-11 וסביר להניח כי יהיו עוד בעתיד. למרות שלא ניצח השנה אפילו בסטייג' אחד, אין זה מפחית מגודל ההישג, או מהרקורד של האיש הכי גדול במדבר.

מתי בר מצווה?

ומה בעתיד? קבוצת פולקסווגן גרמה השנה למיצובישי להזיע בכבדות בתוך סרבל המרוצים. היפנים יצטרכו להזיע קשה כל השנה ואולי אף לשלוף שפנים מהכובע, כמו ששלפו בעבר את מערכת המתלים החצי אקטיבית, ''קינטיק'', עליה התבכיינו קבוצות אחרות, וגרמו לשלילתה בתקנון המרוץ לשנה זו. או שפשוט ימשיכו במיצובישי את האבולוציה של האיוו וימשיכו לתגמל את הנהג הבכיר שלהם ביד נדיבה ובזרוע חסונה. הוא שווה את זה.

תגובות

0 תגובות