שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טל והדס - מבט מקומי על טל והדס

קפיצה קטנה לעמק גילתה לנו כמה עובדות מעניינות על מפעל טל והדס המייצא סחורה איכותית לרחבי העולם ומביא הרבה כבוד לתוצרת הישראלית

הנוף הנגלה מחלונות קומת המשרדים במפעל טל והדס באזור התעשיה אלון התבור משכר וממכר. אנו יושבים במשרדו של אלי, שהפך את המסגריה הקטנה מתל עדשים למפעל המעסיק עשרות עובדים ומייצא מוצרים ישראלים לרחבי העולם ומתהפנטים מהנוף. אין אנו יודעים אם הנוף המשכר, או האוויר הצח הם האחראים לכך, אך כאשר יש כזה נוף וכזה אוויר במשרד, אפשר להגות מוצרים מהפכניים כמו Wheel-Pull, כננת הגלגל של טל והדס, או מגיני הפוליקרבונט שנהגו ופותחו במשרד זה.

סרט - ביקור במפעל טל והדס

היצואנים מהעמק

דרך ארוכה עשה מפעל טל והדס מאז החל לייצר מוצרים לרכב מסחרי ולרכבי שטח, אז בתל עדשים. אם תטרחו ותבדקו את פגוש הצינורות המעטר את אחוריו של הטנדר שלכם, או תחקרו מהו מקור מגיני הגחון המותקנים על רכב השטח שלכם, תגלו כי התשובה לשתי שאלות נפוצות אלה מתחילה ומסתיימת בשתי מלים: טל והדס.

היצואנים מהעמק

כדי להבין את העומק מאחורי שתי המלים הללו, אנו מתנתקים מהנוף המשכר ויורדים לעבר אולמות הייצור. אנו משוטטים בין עשרות המכונות, כמו ילדים בחנות צעצועים עצומה. אפשר לייצר כאן כל דבר שתעלו על דעתכם – ממש דיסנילנד לג'יפאים וחובבי בניה וריתוך. מימין אנו רואים מכונה גדולת מידות, אשר בפיקוח מחשב הופכת לוח אלומיניום לעשרות מוצרים, אותם תראו על כלי רכב מסביבכם. משמאל אפשר לראות את אולם הצביעה, אותו מפארת מכונה עצומה לניקוי בחול. בין המכונות נעים העובדים, מפעילים ובוחנים, כדי להגיע לבקרת איכות קפדנית, הנדרשת לשם עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים ביותר.

חנות צעצועים לילדים גדולים

מסוחררים מהביקור באולם הייצור, אנו ממשיכים לאולם השכן, בו מאוחסנים המוצרים, ממתינים לאריזתם במכולות גדולות. המכולות ישנעו את המוצרים לאירופה ולארצות הברית. מפעל טל והדס מייצר עבור חברת GM, אחד מענקי תעשיית הרכב העולמית, מוצרים רבים ומפתח כרגע מוצרים עבור כלי רכב עתידיים (וחסויים, כרגע) של הענק האמריקני. בשוק האירופי עושים מוצרי טל והדס חיל בשוק הנורווגי, למשל. במדינה בה חלק ניכר מהאוכלוסיה צריך לנוע רבות בדרכים מכוסות שלג, חשוב להגן על גחון כלי הרכב מפני פגיעה. כמעט כל כלי רכב, לא רק רכבי שטח, הנע באזורים שמחוץ לערים, מחויב להתקין מגיני גחון מאלומיניום, המוכרים אצלנו ברכבי שטח. גם מגיני החרטום, המוכרים אצלנו בשם ''מגיני חזירים'', הם כורח המציאות בנורווגיה. עקב הביקוש הגבוה למגינים אלה, משקיעים כעת בטל והדס מחשבה וממון מרובים בהתאמת המוצרים לתקן האירופי החדש המגביל שימוש במגינים אלה, כדי להגן על הולכי רגל מפני פגיעתם. כבר בזמן הקרוב ייבחנו מוצרי טל והדס להתאמה לתקן זה.

חנות צעצועים לילדים גדולים

צורך, מחשבה וגאווה

בפינה אחרת באולם אנו מוצאים שתי ערמות של מוצרים הרבה יותר מבוקשים במקומותינו. ארגזי כלים וציוד הם ציוד חובה בטנדרים. שורה שלמה של ארגזים שכאלה, עשויים מאלומיניום מרוג, פותחה לאחרונה בטל והדס. ארגזים אלה יכולים לשמש לאחסון כלי עבודה, ציוד חילוץ ושאר דברים מועילים. הארגזים ננעלים ומוארים והם, כמו מוצרים אחרים, תולדה של מחשבה מעמיקה הנובעת מצורך.

צורך, מחשבה וגאווה

גגוני מטען הם פריט אבזור נפוץ לרכבי שטח. גם בתחום שבלוני זה הצליחו אנשי טל והדס לחדש. גגוני האלומינים, המגומרים באופן מרהיב, תוכננו לחוזק מרבי ומשקל מינימלי. למרות משקלם הקל, הם חזקים מספיק כדי להיות מותקנים על הגג באופן ישיר, חוסכים בכך את השימוש במוטות רוחב. גגונים אלה הוצגו כבר בשלל תערוכות רכב עולמיות וגרפו התעניינות רבה.

במשך כל הטיול שלנו בחנות הצעצועים הענקית, עם הנוף המרהיב, נהנים המלווים שלנו מהתלהבותנו. על כל מוצר יש סיפור, המסופר עם עיניים בורקות והמון גאווה. יש להם על מה להתגאות, לחבר'ה מהעמק. יוזמה, חריצות והתמדה הפכו את המסגריה הקטנה למפעל הפועל בסטנדרטים בינלאומיים ומספק סחורה איכותית לצרכנים ברחבי העולם. תעשיה עברית, מסתבר, היא עדיין מטבע לשון שאפשר לומר בגאווה.


לאתר טל והדס - הקליקו כאן

תגובות

5 תגובות

1

גלעד4X4

06 במאי 2007 ב 20:56

מה רע ?

מה רע בקצת שווק ?
מה רע בקצת פרסום ?
למה לא לפרגן ? מפעל מצליח עם מוצרים טובים תוצרת כחול לבן יצואן מצליח שמכניס מזומן למדינה אז למה לא לפרגן ??!!

2

baruchperl

06 במאי 2007 ב 21:19

מפרגן מכל הלב

השאלה היא אחת ויחידה - אתר השטח החליט לכתוב כתבה על מפעל מצליח או מפעל מצליח פנה לאתר השטח שילם מה ששילם ובמקום מודעה קבל "כתבה" שמי שלא שם לב לא מבדיל בינה לכתבה שמומחי האתר כתבו באופן אוביקטיבי
האם אתה גלעד או עופר או רני כמומחים שמוכרים ונאמנים לקוראים החלטתם שיש לכתוב על טל והדס ולא על אספיר או גתוס או כמה סדנאות אחרות בתחום, או שהרעיון היה בייזום שלהם?
עיתונאי אמיתי לא יעמיד את עצמו בקונפליקט שמישהו אפילו יחשוב כאילו הוא כותב על משהו מסוים ולא על מתחרה שלו בגלל ששילמו לו, גם אם הכותב לא מאמין במה שכתב.
שוב - אין לי כלום נגד טל והדס שנראה חברה מאד רצינית ומענינת

3

conio

07 במאי 2007 ב 14:53

תגובה ל- 3

לפי הכתבה טל והדס לא נראה סדנא אלה מפעל

4

ilan4x4

08 במאי 2007 ב 09:51

תוכן שווקי

חשבנו שזה ברור לגמרי .תוכן שווקי = כתבת פרסום.
וזו כן כתבת פרסום ל"טל והדס"!!!
אם המילה" תוכן שיווקי" לא הייתה ברורה מספיק,שינינו ל"כתבה פרסומית".

אילן אשל
מנהל שווק
אתר השטח הישראלי0525454494

5

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 10:54

מחקים למוצרים ביטחוניים

מערכת הבטחון