שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חילופי תרבויות

טוארג יוצא לכבוש את הבאחה. האירופים השתגעו, או שזהו הטרנד החם של תעשיית המרוצים

מרוצי השטח האירופים והאמריקנים מתקיימים בעולמות מקבילים כבר עשרות שנים, מבלי שזה יהיה אכפת למישהו. האמריקנים בונים מפלצות עצומות שיודעות לרמוס את השטח במהירות מחרידה, האירופים בונים מכוניות ראלי עם גחון מוגבה. לאמריקנים אין חוקים והגבלות (ברוח, בפועל ברור שיש תקנון, אבל אחרי כמה פחיות בירה הוא מתגמש), לאירופים יש הגבלות על מהלך מתלה ורסטריקטור שחונק את המנוע.

ההודעה של חברת פולקסווגן, על שליחת צמד טוארגים למרוץ באחה 500 נשמעה לי מוזרה למדי. בהודעת העיתונות דווח בהתלהבות על שני טוארגים (מרק מילר ורלף פיצ'פורד באחד, ג'ינייה דה וייר ודירק ון זיצוויץ בשני). הקבוצה תשתתף בבאחה 500 בחסות ענק המשקאות רד-בול ולקבוצה יש ניסיון רב בדקאר בשנים האחרונות. סחתיין. או שלא.

האם מישהו בפולקסווגן שתה יותר מדי שנאפס? הרי השוואה בין מרוצי מדבר אמריקנים לבין מרוצים אירופים (כאשר המודל כאן הוא הדקאר), דומה להשוואה בין קרבות גלדיאטורים ברומא, לבין משחק ברידג' אצל דודה פניה. נכון, מרק מילר הוא אמריקני וידע לשתות באדווייזר ואף להנות אם צריך, אבל מי לעזאזל שולח נהג בשם ג'ינייה להתמודד עם הרד נקס לוגמי הבירה בחצי האי של הדם, האש ותמרות העשן. הם ינגחו אותו אל מחוץ לתחרות וישאירו אותו להתייבש בשמש הקופחת וצריך לראות פעם אחת איך הם נוגחים אחד בשני במהירויות מגוחכות, כדי להאמין ולהבין כמה העסק הזה שונה מהדקאר.

עצרו את הסוסים

רגע לפני שאני קורא לפיטוריו של ראש מחלקת הספורט של פולקסווגן, נכניס עוד קצת מידע למשוואה, לשם האיזון. בשנים האחרונות נצפתה התקרבות בין שני העולמות המקבילים המתוארים. זה לא שהאמריקנים נהיו פחות חיות, אלא שדווקא הם רוצים לשחק במגרש של האירופים, בדקאר. בהתחלה זה היה פתטי לראות טרופי טראק אמריקני מתמודד עם רסטריקטור (המגביל את זרימת האוויר למנוע) ועם גובלים למהלך המתלה. השנה כבר הבינו הצרפתים את הפוטנציאל הכלכלי ופתחו קטגוריה לאמריקנים המוזרים.

עצרו את הסוסים

אנשי הבאחה גם הם פתוחים לקבל כסף אירופי והטוארג יתחרה במסגרת קטגוריה בינלאומית, שבוודאי קולעת יותר לטעם האירופי. ברור שאם אחד מהנהגים הבכירים במפלצות האמריקנית יראה לפניו את סמל השור על גבי הטוארג עדין הנפש והמכלולים, לא ישאלו שאלות והוא ינגח אותו מפניו, ואין זה משנה מאיזו קטגוריה הפליצו אותו. למרות כל פוטנציאל הנפץ שבמפגש הבין-תרבותי הטעון הזה, יש לשני העולמות מה ללמוד האחד מהשני (האמריקנים ישכילו מהנדסת שלדה ומערכות הינע, האירופים ישמחו ללמוד עוד על מתלים). לנו הצופים, חילופים התרבויות רק יכולים להועיל.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

01 ביוני 2007 ב 12:14

אחלה רעיון !

אלדד?

2

אלדד מ. פורום

10 ביוני 2007 ב 21:19

ספונסרים?????? המשתלה??

אם יש ספונסרים אני בפנים!!!!!!!