שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בדרך למטה

עוד מסע חוצה עולם של אירופים משועממים – על אופנוע מסקוטלנד לדרום אפריקה

כאשר מעלות החום ואחוזי הלחות מתחילים לעלות כאן אצלנו בביצה, מרענן להביט מעבר לים ולראות איך אחרים עושים כיף. אחרי שסיפרנו לכם על חבורת המשועממים שהולכים לחצות את סיביר עם פורשה קאיין, היום נספר היכן כוכב הקולנוע יואן מקגרגור וחברו צ'רלי בורמן מבלים בזמן האחרון. יואן וצ'רלי רוכבים על אופנועים מהנקודה הצפונית ביותר בסקוטלנד, ג'ון או'גרואטס, עד לשפיץ של יבשת אפריקה בקייפטאון – מרחק של כ-24,000 קילומטרים.


אירופים משועממים בפורשה קאיין

עבור יואן וצ'רלי מדובר במסע המשך לטיול שעשו לפני כשלוש שנים, אז נסעו מאירופה מזרחה, דרך אסיה, עד ניו-יורק – מרחק של יותר מ-30,000 קילומטרים. כמו בטיול ההוא, גם הפעם משרתים את הטיילים צמד אופנועי ב.מ.וו, הפעם מדגם R 1200 GS Adventure, אשר הוכנו למסע והותקנו בהם כל התוספות האפשריות מקטלוג ב.מ.וו ומקטלוג חברת טורטק. בקצרה: מושב נוח יותר, מתלי אוהלינס, מגינים לכל דבר שעשוי להישבר, מזוודות, מיכלים לשמן ונוזלים אחרים, פנסים וכדומה.


אתר המסע
דיווחים באתר BBC

הנתיב של צ'רלי ויואן מספק הרבה חומר לייצור קנאה. על אירופה אין צורך להכביר מלים, אבל משם הם ירדו לתוניסיה, לוב ומצרים, בהם הם נמצאים כעת ומתמודדים עם חולות המדבר המערבי. בהמשך מחכה להם מסע אפריקה הקלאסית בחודש ימים: סודן, קניה, נמיביה, בוצוואנה ודרום אפריקה. יואן וצ'רלי לא רוכבים ממש לבדם. כנהוג בכל משלחת סמי-הרפתקנית ומתועדת היטב, את הצמד מלווה צוות צילום ותיעוד, המפיק תוכניות טלוויזיה ותיעוד וידאו יומי עבור BBC. צוות הסיוע נע בכלי רכב מעניינים לכשעצמם. צמד ניסן פטרול הוכן למסע באורח מקיף, למרות שלעניות דעתי, הכנת פטרול למסע שכזה מצריכה רק מילוי דלק. שוין. בכל מקרה, לפטרולים נוספו מתלים משופרים, גגון, מגינים, מיכלי דלק, מים ועוד. אנשי ניסן מצהירים כי הכנת כלי הרכב ארכה חודשיים. מבלי להתרברב ביכולות המקומיות כאן אצלנו, אפשר להעריך בזהירות כי כל סדנה ישראלית המכבדת עצמה הייתה מסיימת את הפרויקט ביומיים.

תגובות

2 תגובות

1

אלדד מ. פורום

12 ביוני 2007 ב 21:30

אפשר לארוז לי את הפוטרול ?

2

רני פלג

13 ביוני 2007 ב 08:18

זהו אלדד, נגמר הרומן עם אמריקה