שטח 4X4 > כתבות > שטח

מועדון מטורבת - סובארו STI בערד

בילוי עם מועדון STI במנחת המטוסים בערד: שבתרבות, או אחר צהריים של פורענות?

תרבות מועדוני הרכב צוברת תאוצה וכמעט לכל סוגי הרכב היום יש מועדון וגאוות יחידה (שבאה בד''כ עם החברות למועדון הקרוב לליבך). יש את מועדון הרודסטרים, מועדון האספנות (מועדון ה 5), מועדון אמריקאיות זוללת הדלק, מועדון PSI ומה לא? אחד המועדונים הוותיקים אשר פועל זה מספר שנים הוא, מועדון STI (סובארו טורבו ישראל), אשר החל את דרכו כמועדון לבעלי סובארו טורבו על כל סוגיו. חברי מועדון STI ארגנו והפיקו אירועים מוטוריים רבים, שכללו בין היתר הדרכות נהיגה, ג'ימקאנה לחברי המועדון ועוד.

עם הזמן החלו חברי המועדון להחליף רכבים ולהישאר חברים באותו מועדון ומשיקולים חברתיים ואחרים. כך שבתכל'ס מועדון סובארו טורבו ישראל, למרות שמו, מאגד היום כמעט את כל סוגי כלי הרכב הספורטיביים והכיפיים לנהיגה. לצד סובארו אימפרזה טורבוGT הישנה ניתן למצוא את סובארו STI כמובן, את המתחרה הישירה שלה מיצובישי איוו 9, הונדהS2000 , מאזדה מיאטה, B.M.W, הונדה סיויק Type R ואפילו ניסן SX 200 של ג'ון צ'יקו הנדירה והמדהימה.

מכוניות יש – ספורט מוטורי (חוקי) אין

למי שעוד לא יודע, בישראל 2007 ספורט מוטורי נמצא מחוץ לגבולות החוק! (שאלה של זמן בלתי ידוע בעליל). ומי שמחפש בכל זאת לנהוג קצת אחרת, שלא לומר לנהוג ללא דאגות של דוחות ומכמונות? ההדרכות במנחתים הנטושים, הם המוצא. המנחתים משמשים כמעט את כול חובבי הנהיגה הספורטיבית ומהווים למעשה פיצוי על החוסר הגדול במסלול אמיתי. מנחת ערד לא ראה כנפי מטוסים זה זמן רב, מקסימום כנפי ציפור וגם זה בקושי, וככאלה הם הפכו ''למסלולי המרוצים'' וההדרכות הלא רשמיים של ישראל.

מכוניות יש – ספורט מוטורי (חוקי) אין

לא יודע מי, מפיקי המופע המוטורי, אנשי מגזין אוטו, אנשי מגזין הגה, חברי קקימוטו (יש חבורה שכזאת) ובעצם מה זה משנה מי? סימנו את מנחת המטוסים בערד למעין מסלול נהיגה בעל מספר ''שיקיינים'' (מעין עיקולים בצורתS שנועדו להאט ולהפוך כל ישורת אפורה למשהו מעניין יותר)ואף הוסיפו סימון למספר פניות מעגליות, ישורות, והרי לכם ''מסלול נהיגה משובח''. הדרכת הנהיגה בערד הועברה לחברי מועדון STI ע''י און יעקבסון וליאור לוי מבעלי בית הספר לנהיגה Drive Art , שתרגלו עם הנהגים הקפות היכרות של המסלול ולאחר מכן מספר הקפות ''אמיתיות'' ועם רגל כבדה יותר על דוושת הגז ועם שימת דגש על מתי לבלום, ומתי להאיץ. ממש כמו נווטי נהיגה. בהקפות שלאחר התרגול נמדדו זמנים לנהגים. ''אין ספק שיום שכזה משפר את יכולות הנהיגה שלך'' ציינו רוב הנהגים. אך ללא ספק וכפי שציין זאת הכי טוב און יעקבסון ''יש כאן גם את החלק הכיפי של העניין''. וזה למעשה כל העסק – חדוות הנהיגה.

תרבות יום א'

מפגש ההנאה והלימוד של אנשי מועדון STI הוא מעשה שבשגרה בכל מדינה המכבדת עצמה. למרות שכאן היה המפגש נסתר (חלקית) מעיני החוק, למרות שמדובר במסלול נטוש, עם סימונים פרטיזניים, עדיין יצרו אנשי מועדון STI נדבך אחד, קטן אך חשוב, בתרבות המוטורית המתהווה של מדינת ישראל. מי יודע, אולי יום אחד ישבו נכדינו בטריבונה של מסלול המרוצים הבינלאומי של ערד וינופפו בתמונות מצהיבות המתעדות את סביהם בתמונת ''דור המייסדים'' מהמפגש המטורבת הנ''ל.


לתמונות נוספות מהאירוע - הקליקו כאן - צילום: אדיר טובי

תרבות יום א'

תגובות

5 תגובות

1

egomer

17 ביולי 2007 ב 12:44

המון תודה !

לאילן על העבודה הקשה, ועל ההבנה שמהלכים כאלו אכן יכולים לקדם את הספורט המוטורי בישראל.
תודה ענקית ליפנאוטו- יבואנית סובארו שהולכים איתנו יד ביד לאורך כל הדרך !
וכמובן תודה גדולה לכל חברי מועדון STI - אתם NO.1

2

אורח/ת

17 ביולי 2007 ב 13:16

מועדון מס' 1

כל הכבוד, חזק ואמץ

3

אורח/ת

17 ביולי 2007 ב 14:14

תודה על הכתבה,נמשיך כך ונפתח את האנף [-]

4

אורח/ת

17 ביולי 2007 ב 14:18

יפה מאוד

5

henalk

18 ביולי 2007 ב 21:45

חזק תמשיכו כך אתר השטח.