שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שניים סינים עם חיקוי גדול

חברת ב.מ.וו מאיימת בתביעה נגד יצרן סיני שלטענתה חיקה את עיצוב ה-X5. במבט מעמיק יותר ב''יצירה'' אפשר לשלוח את הגרמנים לעמוד בתור, יחד עם יצרנים רבים וטובים

תעשיית הרכב הסינית המתעצמת אינה לוקחת שבויים. במדינה המזנקת בעשור האחרון מחמורים וסוסים לעידן המוטורי, איש לא עוצר את מכונות הייצור כדי לשאול מהיכן הגיע הקו העיצובי של המכוניות, וכך אנחנו רואים יותר ויותר עיצובים מועתקים. GM כבר תבעה וזכתה, וכעת הגיע תור ב.מ.וו להתרגז.

קצפם של הגרמנים יצא על דגם הנקרא CEO של יצרן בשם שואניואן, אשר מייצר חיקוי בוטה למרצדס סמארט, אך המקרה של ה-CEO דווקא אינו כה פשוט. ראשית, הקרוסאובר הסיני מכוער נורא (בניגוד לתואם סמארט), דבר שיפגע קשות בתוקף טיעוני ב.מ.וו. בנוסף, CEO הוא צבר בלתי יאומן של פלגיאטים, המשולבים זה בזה כמו היה זה מכתב בקשת כופר עשוי גזרי עיתון בסרט הוליוודי.

אם מתגברים על הרגשת הבחילה ועורכים סיבוב ארוך ומעמיק סביב ה-CEO אפשר למצוא כי החלק האחורי נלקח מב.מ.וו, פנסי החזית מטויוטה לנד קרוזר, הסבכה הקדמית מהונדה CRV, ויש אפילו פובליציסטים עזי נפש במיוחד הטוענים שסביבת הנהג נלקחה מלקסוס. אז בקיצור, אל לה לב.מ.וו להתערב בכל אופן שהוא בסיפור העצוב הזה, כי אין לתבוע עלבון הנוצר מיצור כה מכוער וגם על אנשי ב.מ.וו להפנים את חוכמת החיים ''צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים ולתת לחברות אחרות להתקוטט עם הסינים.

תגובות

0 תגובות