שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

קאיה סורנטו פרו - בלדה לקוריאני נעלם

בדיוק ביום בו נכתב מבחן הדרכים לקאיה סורנטו נודע על הפסקת מכירת מוצרי החברה הקוריאנית בישראל. בעצם, זו תמצית הסיפור הישראלי של הסורנטו פרו - רכב השטח שיכול היה להיות

חברת ק.מ.י, יבואנית קאיה בישראל הודיעה אתמול (ב') על הפסקת מכירת מכוניות קאיה בישראל, עקב אי חידוש זיכיון היבוא של החברה על ידי הקוריאנים. ההודעה על הפסקת המכירה הגיעה בתזמון הטוב ביותר כדי לספר את הסיפור המלא על קאיה סורנטו, רכב השטח הנעלם, אשר הנוכחות שלו על כבישי הארץ הייתה ללא שום קשר לאיכותו, או יכולותיו האמיתיות.

קצת רקע: קאיה הגיעה ארצה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. בהתחלה היו אלה טנדרים גסים ופשוטים לעבודה, שנמכרו כמיזם משותף לחברת עופר-אבניר, יבואנית כלי רכב דו-גלגליים ולחברת סמל''ת, יבואנית פיאט. בהמשך הגיעו ארצה מכוניות פרטיות וזיכיון הייבוא עבר לחלוטין לידי סמל''ת, אשר הקימה לצורך הטיפול במותג חברה בת בשם ק.מ.י.

תמורה בקטן ובגדול

קאיה סורנטו הגיע ארצה ב-2003 כחלק מהטרויקה הקוריאנית, בה היו חברים יונדאי טראקאן וסנגיונג רקסטון. בשנתו הראשונה בישראל נמכר סורנטו במספרים נאים. הקהל המקומי העריך את העיצוב הנאה, את האיכות הכוללת של המוצר, את המתלים הטובים ואת הממדים הלא מאיימים.כבר שנה מאוחר יותר ב-2004 עקפו את הסורנטו שני מתחריו ומאז דשדשו נתוני המכירות של הקוריאני הנעלם, בעוד טראקאן ורקסטון ממשיכים לעשות חיל.

תמורה בקטן ובגדול

עם הרקע הזה בראש וטרם ההודעה על הפסקת המכירות קיבלנו לידינו את קאיה סורנטו ברמת הגימור התיכונה ועם חבילת אבזור לשטח בשם פרו, המציעה לתאבי השטח מגיני מרכב, וו גרירה, קפיצים ובולמים במחיר זעום של 5,000 שקלים (משהו כמו שליש ממחיר המחירון של האביזרים הכלולים בערכה). וכאשר יבואן נותן לנו כלי רכב משופר לשטח אנחנו ממש לא מסרבים. במיוחד כאשר החבילה מחוברת לכלי רכב טוב למדי מלכתחילה, אשר קיבל לאחרונה מנוע דיזל בריא ביותר (170 כוחות סוס) ובקרת משיכה ויציבות.

לו נכתב המבחן לרכב השטח הקוריאני, אשר לא נמכר כרגע בישראל, הסיכום היה כזה: סורנטו ממשיך להיות רכב שטח נאה ביותר, עם מנוע בן זונה, גיר אדיש לחלוטין, שלדה מעולה ובקרת יציבות ומשיכה, אשר מיישרת קו עם רכבי שטח בני זמננו. בצד החובה היינו מציינים הנדסת אנוש מוזרה לעתים (כמו למשל ריבוי תצוגות שצריך לקרוא ובלגאן תפקודי לא קטן) והרגשה כללית של מוצר שאמור להיות מתומחר בצד הזול של הסקלה (בגלל ריפוד, פלסטיקה, בידוד רעש ועוד). כמובן שהיינו מציינים כי חבילת השטח היא העסקה הכי היסטרית בעיר ושבעזרתה הופך סורנטו לרכב שטח מאוד מהנה לנהיגה.

האם יגיע שדרוג?

אבל המבחן לסורנטו לא יפורסם, מחוסר עניין לציבור, עקב היפרדותו בטרם עת מאיתנו. איננו יודעים מה הסיבות המדויקות לניתוק הקשר בין היבואנית בישראל ליצרן בקוריאה, מה הביצה ומה התרנגולת, אבל הסורנטו הוא חלק מהסיפור. יחד עם חבילת השטח מגיע תג המחיר של סורנטו פרו לכ-260,000 שקלים, שהם קרוב מדי לרכב שטח יפני בגודל מלא. מחיר נמוך ב-20% היה הופך את קאיה סורנטו לעסקה כדאית, אבל באזור בו הוא נמצא לא היו מספיק סיבות לקנות אותו, מה שיכול להיות ותרם להשגי מכירות נמוכים. סביר להניח כי בקרוב יתגלה בידי מי נמצא זיכיון היבוא כשיחזור המותג הקוריאני אלינו ב-2008, נקווה כי התמחור יהיה הולם למוצר.

האם יגיע שדרוג?

תגובות

11 תגובות

1

docs

10 בדצמבר 2007 ב 16:41

חבל לא לפרסם את המבחן המלא

שהריי זה ברור שקאיה תמשיך למכור בארץ.
אגב מפורסמת היום כתבה ב- YNET אשר שופכת מעט אור על יחסי העבודה הרעועים בין היבואן ליצרן.
הכל כמובן בגדר אשרי המאמין.

2

yaroncor

10 בדצמבר 2007 ב 19:56

רענן מה אתה ממהר לקפוץ כאילו תפסת פושע

מר רענן היקר,
קופץ אתה כמוצא שלל רב, כאילו באת להצביע לנו על הסיבות לתאונות הדרכים והמוות ברשלנות או מאידך גיסא על כמה אדם אחראי ורציני אתה.
בסך הכל יושב ילד ברכב במבחן בשטח פתוח בסיכון מינימלי.
ואני לא יודע בן כמה אתה אבל כנראה שכחת או שאתה לא יודע שפעם היו ימים אחרים וכל מה שאסור היום היה אז מותר (פסיכולוגית כמובן) . ולא! ממש לא משם באה הרעה הגדולה. לא מבין מה אתה קופץ? נהיית לנו המצפון של הבטיחות? הרי ראיתי בחיי הרבה אחראים כמוך שעשו תאונות "רק" כי במקרה לא שמו לב או לשנייה אחת לא היו מרוכזים.

3

יפוני

10 בדצמבר 2007 ב 20:39

מסכים בהחלט עם רענן

פרסום תוכן כלשהו מעל גבי במה מוגבהת חייב לעמוד בקריטריונים שונים, ביניהם חינוך נאות. נראה שהפעם לקחו להם אנשי אתר השטח הישראלי את החרות להתיר מעט את הרסן שבדרך כלל מוחזק היטב באתר זה. ברור שכרית האוויר נותקה וסשן הצילומים נערך תחת תנאי הבטיחות המרביים, אך צודק רענן בהעירו.

4

אורח/ת

10 בדצמבר 2007 ב 22:24

למר' ירון (משהו) - תגובה 3

לא יודע מי אתה אבל, או שאתה אחד מהמערכת או חמור יותר האבא של הילד המסכן שלא יודע שסיכנו את חייו או סתם מאלה שנותנים לילדים שלהם לעמוד על הארגז בטנדר בנסיעה בשטח.
מה שבטוח דברי חוכמה לא כתבת !!, חבל לטרוח להשיב פרטנית לשלל אמירות "השפר" שלך.

רענן

רענן

5

אורח/ת

11 בדצמבר 2007 ב 00:10

קאיה עם חבילת שטח פרו

יש כמה עשרות רכבים בארץ שהותקנה בהם חבילת הפרו וגם כעת כל מי שרוצה יכול
להתקין אותה שכן היא פותחה ע"י אחת החברות שעוסקות במיגון ושיפורים.
לי יש סורנטו חדשה עם חבילת פרו, עדיין לא ירדתי לשטח כך שאנלא יודע.
לא הצלחתי להבין מה הקשר בין אי פרסום הכתבה לבין מה שקורה בקאיה.
קאיה תמשיך להיות בארץ,תהיה חזקה יותר ואולי גם זולה יותר אז בבקשה......
יואל

6

אלי עמירב

11 בדצמבר 2007 ב 10:01

לרענן וליפוני

אתם צודקים באופן עקרוני שכתבה כזו צריכה לחנך לבטיחות ולדעתי כך היא עושה..
אם תבחנו את התמונה מקרוב תראו שהילד חגור בחגורת בטיחות ומהאופן (זווית) שהיא מונחת על כתפו נראה שגובהו מתאים לישיבה בטוחה על הכיסא הקידמי. ולפיכך אני לא מוצא בזה כל בעיה בטיחותית / חוקית.
אלי

7

אייל

11 בדצמבר 2007 ב 12:41

חג שמח

חג שמח לכולם,
ראשית, כתבה מעולה.
לנושאים הפחות חשובים - בתור אביו של הפעוט שישב ברכב - זה הפעוט שלי!!!
צדק אלי עמירב, מור (הפעוט) ישב על בוסטר ,היה חגור בחגורה ולא אחר מאשר רני נהג (שזה טוב...) , מסוכן?
יש דברים יותר מסוכנים! ויש הורים יותר מסוכנים...
לסיום - זה הפעוט שלי!
אייל

8

ilan4x4

11 בדצמבר 2007 ב 13:35

אייל

אתה" אבא גנוב 7"

9

eyali0001

11 בדצמבר 2007 ב 14:19

לילד קוראים ROSSI

10

pinister

16 בדצמבר 2007 ב 16:55

ערכת "פרו"

ולערכה קוראים פרו ורבו... מתאימה במיוחד לילדים...

11

דודקה14

17 באוגוסט 2008 ב 23:37

סןרנטו פרו רכב שטח מקצועי

כל רגע שאני על הסורנטו פרו החדש ממש תענוג בכביש ובשטח כח אין סופי מהיר ועביר ממליצ בחום