שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תומקאר: השמים בדטרויט הם הגבול

יצרנית הרכב הישראלית הזעירה עומדת על סף פריצה עולמית. פעילות משותפת עם יצרנית עולמית ויעד ייצור של 15,000 כלים בשנה קרצו אפילו לקרן ההון מרקסטון, אשר תיקח חלק בפרויקט המצליח

נראה כי הקוסמים מגבעת השלושה ממשיכים לשלוף שפנים חייכנים מהכובע הנקרא תומקאר. אנו רגילים לגלות דגמים חדשים יוצאים את שערי המפעל הזעיר, כמו גם לקבל משם בשורות על פתיחת שווקים חדשים לתעשיית הרכב הישראלית, אבל הבשורות הנוכחיות משנות לחלוטין את קרקע המציאות של יצרן הרכב הזעיר, אשר עומד להפוך לחלק מתעשיית הרכב העולמית.

הבשורה הראשונה מתומקאר היא פעילות משותפת עם חברת EDAG, אשר מתמחה בהקמת קווי ייצור ובהענקת שרותי תכנון וביצוע לתעשיית הרכב. תומקאר ו-EDAG החלו בפעילות משותפת, אשר תכניס את תומקאר למעוז הרוחש של תעשיית הרכב האמריקנית, לדטרויט. במפעל שייבנה במיזם המשותף בדטרויט ובמפעלים אחרים ברחבי העולם, יחלו להיבנות בקרוב מכוניות תומקאר על שלל דגמיהן, מתוך מטרה לנגוס בנתח משוק רכבי הפנאי המאוד אופנתי בצפון אמריקה.

שימוש ביכולות ובקשרי השיווק של השותפות יאפשר לחדור גם לשווקים פחות מבוססים – דרום אמריקה, למשל – ושם להסתמך על הפשטות והיעילות של כלי העבודה הישראלי. בשיחה עם גילי הכהן, מהנדס הפיתוח של תומקאר, נמסר כי היעד הוא להגיע בתוך מספר שנים לייצור של 15,000 כלי רכב בשנה, כאשר השימוש ביכולות הייצור של EDAG יאפשר ייצור ברחבי העולם של מוצר זהה, בין אם הוא מיוצר בדטרויט, באוסטרליה, או בסין.

הבשורה השניה מבית תומקאר היא כי קרן ההשקעות מרקסטון תשקיע במיזם המשותף. TheMarker פירסם השבוע כי מרקסטון, קרן השקעות פעילה ביותר בשוק הישראלי (סטימצקי, דפי זהב, פועלים קרנות נאמנות ועוד נכסים וגופי השקעה המסתכמים בכ-60 מיליארד שקלים), רכשה 40% מתומקאר, אשר הוערכה ב-45 מיליון דולר. נראה כי היכולות ההנדסיות של אנשי תומקאר, בשילוב עם יכולות הביצוע והקשרים של EDAG, בתמיכת ההון של מרקסטון יכולים לעמוד ביעד השאפתני שהוזכר לעיל. עמידה ביעד זה תהפוך את היצרנית הקטנה מגבעת השלושה לחברה שוות זכויות במועדון יצרני הרכב בדטרויט ותאפיל מספרית על כל תעשיית הרכב הישראלית מאז קום המדינה. אנו מברכים את אנשי תומקאר ומחזיקים אצבעות להצלחתם.

תגובות

1 תגובות

1

גלעד4X4

02 בינואר 2008 ב 10:20

,תמיד מחמם את הלב

,תמיד מחמם את הלב לראות ישראלים מצליחים ברמה בין לאומית כול הכבוד וכן ירבו