שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רנו קולאוס: אירופה נכנסת לשטח

רנו מצטרפת לעדר ומציגה רכב פנאי משלה, בשיתוף פעולה הדוק עם חברים יפנים. האם אירופה מתחברת לעולם הקרוס אובר?

אירופה מעולם לא הביעה התעניינות מסיבית בעולם השטח בן זמננו. חוץ מחריג אחד בולט (לנד רובר) וכמה כלי רכב צבאיים במקורם (מרצדס G, למשל), יצרני הרכב האירופים לא מיהרו לעלות על עגלת המזומנים שייצרו רכבי השטח והפנאי היפנים והאמריקנים. היו כמה נסיונות וחריגים לאורך השנים – אופל ייצרה איסוזו רודיאו תחת השם שלה וכמובן מהעבר השני צמח שוק היוקרה של רכבי השטח מגרמניה, אבל היכן הנציגות האירופית בתחום רכבי הפנאי?

לקח קצת זמן, אבל החברה שפיתחה את רעיון המיניוואן (אספאס) וילדה את המיני-מיניוואן (סניק), נכנסת לנישה נוספת בשוק המכוניות המציע יותר ללקוח. כאן מדובר בשימושיות של מיניוואן עם יכולת פנאי מובהקת לתיקול שבילים, לנסיעה לאתר הסקי, או להגעה אל חוף הים כדי לגלוש. אז אחרי פולקסווגן טיגואן ופורד קוגה הולכת רנו בדרכן של פיג'ו וסיטרואן ומציגה רכב פנאי על בסיס ידע יפני. פיג'ו סיטרואן עשו זאת בעזרת שיתוף פעולה עם מיצובישי (ויצרו את השלשה אאוטלנדר, 4007 וסי-קרוסר). רנו לקחה את כל המצרכים מבית: פיתוח, מערכת הנעה ומנוע באדיבות ניסאן, הייצור יהיה בקוריאה, במפעלי סמסונג (שתיהן נמצאות בבעלות רנו).

רנו קולאוס יוצג בתחילת חודש מרץ, בתערוכת ז'נבה, אחרי קדימון בצורת קולאוס קונספט בתערוכת פריז לפני כשנה וחצי. קולאוס מבוסס על ניסאן x-trail, אבל קיבל כמובן מאפייני זיהוי של החברה הצרפתית. האירופים אוהבים מאוד דיזל ולכן יש שתי גרסאות למנוע 2 הליטרים של רנו, עם 150 ו-175 כוחות סוס, בצד מנוע הבנזין 2.5 ליטרים (171 סוסים), המוכר מהניסאן. את המנועים ישרתו תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית עם 6 יחסי העברה וגם תיבה רציפה.

שטח קשה לא היה לנגד עיני המתכננים: מערכת העברת הכוח מוכרת מניסאן, עם הנעה אחורית המצטרפת לקדמית בעת הצורך וגם אפשרות לכאילו נעילה של הדיפרנציאל המרכזי. כנהוג בסגמנט, יוצעו גם גרסאות בעלות הנעה קדמית בלבד. מרווח הגחון דווקא נאה – 21 סנטימטר. קולאוס יגיע ארצה בקיץ הקרוב, סמוך למועד שיווקו באירופה. המחיר הצפוי, 180,000 שקלים, ימקם אותו בלב קטגוריית רכבי הפנאי הגועשת.

תגובות

13 תגובות

1

Ogash Ofer

12 בפברואר 2008 ב 18:14

אבל נראה מצוין לשבילי קק"ל

לא נראה לי שהם מיעדים את הרכב למה שאנחנו קוראים "שטח".
אבל לשבילים, דרכי כורכר, דרכים מושלגות וכבישים משובשים בין הכרמים הוא כנראה מצוין.

2

גלעד4X4

12 בפברואר 2008 ב 18:30

הכול תלוי בנהג

אני בטוח שבידיים הנכונות הרכב ידע לעשות יותר משבילי קקל 

3

אורח/ת

17 בפברואר 2008 ב 21:33

זה לא ג'יפ - זה לבחורות

מה נהייה אתכם באתר - עוד מעט תפרסמו תמונות של הומואים נוסעים בשטח

4

TotaLost

18 בפברואר 2008 ב 13:12

התמונה הראשונה אפילו לא צולמה בשטח

תראו באיזו מהירות הגלגלים מסתובבים

5

eyali0001

18 בפברואר 2008 ב 13:47

חד אבחנה

6

אורח/ת

09 בנובמבר 2008 ב 21:41

רנו הצליחה מאוד

הקוליאוס הוא רכב שטח מצויין מאוד מי שכתב שהוא לא טוב הוא לא חכם

7

Ogash Ofer

10 בנובמבר 2008 ב 06:06

ל-6

האם נהגת ברכב? שאתה קובע שהוא מצוין
וחוץ מזה מדוע אינך מזוהה?

8

אורח/ת

15 בנובמבר 2008 ב 12:13

רנו קוליאוס

רנו קוליאוס הוא רכב שטח מצוין מאוד אני מחכה לו בקוצר עיניים

9

אורח/ת

15 בנובמבר 2008 ב 12:18

ל-7

כן אני נהגתי בו כשטסתי לצרפת!

10

אורח/ת

16 בנובמבר 2008 ב 14:23

רנו קוליאוס

ל-1,2,3,4,5 אתם לא חכמים רנו קוליאוס רכב מצויין לכל סוגי השטח. אני מחכה לו בקוצר רוחן

11

אורח/ת

06 בינואר 2009 ב 00:16

רנו קוליאוס4X4

רנו קוליאוס הוא רכב שטח מצוין אבל המפרט טכני לא טוב כי המתלים והשלדה חא טובים

12

אורח/ת

08 בינואר 2010 ב 19:20

אחלה רכב ניסיתי

אחלה רכב חבל שאלבר קונה רק טוסון

13

MT - 4X4

14 בינואר 2010 ב 12:52

לסיכום השירשור הלא כל כך פורה הזה:

נשאיר את כל ההמולות למבחן הדרכים ולכל הטוקבקיסטים - סחתין!
אני שמח שבזכותינו לא משעמם לכם.