שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מדבר מערבי - מצרים

יופי מדברי - סרט מהמסע ללב המדבר המערבי

16 נשים וגברים יצאו אל החוויה האדירה של חציית המדבר המערבי ואת ים החולות הגדול של מדבר הסהרה. למרות שהדרכתי שם מספר רב של פעמים ההתרגשות הייתה כמו במסע הראשון - משהו שלא מפסיק להדהים אותי שוב ושוב...

הפעם נוספה למסע חוויה נוספת ומיוחדת , מחצית מהקבוצה יצאה איתי 3 ימים קודם לתחילת הטיול למסע בחזרה להיסטוריה האדירה של מצרים. לקהיר הגענו כבר בערב של יום חמישי ולמחרת בבוקר, ביום שישי, סיירנו בקהיר העתיקה של קהיר, במבצר צאלח א-דין, בבית הכנסת העתיק של קהיר ובעיר המתים. בערבו של היום עלינו לרכבת הלילה ללוקסור - חוויה מדהימה שהזכירה לי את סרטי המתח של אגאתה כריסטי ברכבת הטראנס-אירופית.

לוקסור שוכנת 800 ק''מ דרומית לקהיר על גדות הנילוס. שם בילינו יומיים מרתקים במקדשים העתיקים בעלי תפארת ארכיטקטונית מדהימה. בסיום הטיול ההיסטורי חזרנו שוב ברכבת לילה הסגורה לתיירים בלבד. ביום ראשון פגשנו את שאר הקבוצה שנחתה בערב בשדה התעופה של קהיר. מקהיר התחיל מסע מדהים מזרחה לכיוון הגבול הלובי בדרכינו לסיווה -נווה מדבר ענק עם שני ימות גדולות, מחזה מדהים באמצע שום מקום . לילה במלון אקולוגי שתעלות מים זורמות בין החדרים. בבוקר יום שלישי התחילה החוויה המדהימה של חציית ים החולות הגדול.  3 ימים של שיכרון חושים בלב השממה האדירה. נסיעה על דיונות ב-100 קמ''ש וצליחת סכיני-דיונות בגובה של 150 מטר. לא משנה לאן תסתכלו - המדבר המרהיב ביופיו לא נגמר! שלושה ימים שוטטנו לאורך 700ק''מ שבדרכינו עברנו דרך שדה של עצים מאובנים, מקור מים מתוקים בבאר הרוסית, עמוד סלע ענק שמזדקר לו משום מקום ומשאית צבאית-בריטית שנתקעה במלחמת העולם השנייה. והכול בדרכנו לפראפרה - נווה מדבר שבו מגדלים אורז בהצפה מי היה מאמין? לילה מנוחה במלון אחרי שלושה ימים בים-החולות מצא אותנו בדרכינו למדבר הלבן שכולו עשוי ממשקעים ימיים מלפני 60 מליון שנה. תצורות סלע מדהימות ביופיין מסותתות עי הפסל הגדול מכולם - הטבע . בדרכינו עברנו דרך המג'יק-ספרינג מעיין נובע עם דקלים מסביבו -מראה ביזארי באמצע שום מקום.  בדרכינו למערת גרא, מערת נטיפים עתיקה שהתגלתה בסוף המאה ה-19, מקום מקסים מתחת לפני השטח. ביציאה מהמערה עמדה בפנינו חוויה אדירה של חציית שלוחת הדיינות הארוכה בעולם שלוחת אבו-מוחארק. שלוחה צרה אך באורך 400 ק''מ וחצייתה אינה קלה בלשון המעטה אבל שכרה מובטח (ובצידה).

על הדיונות של אבו-מוחרק טסנו 200 ק''מ על מורדותיה הצפוניים משייטים במהירות של 100 קמ''ש ויותר. ובמשך כל הדרך לא הפסקתי למלמל לעצמי - ''לא יאמן''.
כך המשכנו עד לכביש נאות המדבר אשר הוביל אתנו לקהיר למלון ארבעת -העונות על גדותיו של הנילוס. כשקהיר פרוסה למרגלותיו וערב רב של אנשים מכוניות ועגלות רתומות ממלאות את הרחובות - אי אפשר שלא להתפעל - פשוט עיר ללא הפסקה יום ולילה.
את היום האחרון בילינו בביקור בפירמידות, ראנו את הספינקס וביקרנו במוזיאון הפרעונים - חובה לכל תייר.
בסיומו של הסיור נסענו לשוק חאן-אל-חליל שוק - עצום מימדים עם מסגד ענק וכמויות אדירות של רוכלים שמנסים למכור הכל: משעוני יד מזויפים ועד לתכשיטים.
בדרך לשדה התעופה לא יכולתי שלא לחשוב על המעברים הכל כך חדים שעברנו לכל אורך המסע מתרבות עתיקה בלוקסור דרך נאות המדבר והשממה והחזרה למציאות היום-יומית.
 תודה למטיילים  שאיתי - אנשים מדהימים שהעזו ועזרו להצלחתו של המסע המדהים הזה ותודתי העמוקה נתונה להם לנצח.