שטח 4X4 > כתבות > שטח

פיאט-איווקו מחייה את הקמפנולה

כעשרים שנה אחרי שהפסיקה את ייצורו, חוזרת פיאט עם גיפ קמפנולה חדש, מבוסס על האיווקו/סנטנה מאסיף

אם חשקה נפשכם בג'יפ כמו של פעם - אבל חדש, רכב קשוח ומחוספס עם שני סרנים חיים הנשענים על קפיצי עלים, כל מה שעליכם לעשות זה לפנות ליבואן פיאט בארץ ולהפעיל עליו לחץ גדול עד שיתרצה ויתחיל לייבא לארץ את רכבי השטח של סנטנה – חברה ספרדית הנמצאת בשליטה של פיאט/איווקו, המייצרת ג'יפים ''אמיתיים'' עם מכלולי איווקו.

בעבר, הרכיבה סנטנה רכבי שטח שהיו מבוססים על הלנד רובר דיפנדר ומבחינת העיצוב החיצוני, למרות שזה נעשה על ידי ג'יוג'ירו - ההשפעה הבריטית עדיין ניכרת. מאוד נ יכרת. לפני כשש שנים נרקם הרומן עם איווקו, וסנטנה הציגה את המאסיף (Massif), רכב ארבע דלתות שקיים גם בגרסת טנדר, שלא נעשו בו פשרות לטובת התנהגות כביש. זהו רכב המיועד לעבודה קשה בשטח, כשקהל המטרה הוא בעיקר צבאות וגופים מוסדיים אחרים.
לתמונות של איווקו מאסיף בשער מפעל איווקו - הקליקו כאן

בימים אלה הציגה סנטנה דגם שלוש דלתות של המאסיף וקראה לו בשם המחייב קמפנולה (Campagnola – נערת כפר). זהו שם ששימש את פיאט במשך 25 שנה כמעט, לג'יפ היחיד שייצרה במהלך השנים - עד לשותפות עם סנטנה. בקמפנולה ארבע מושבים בלבד, והוא מוצע בשני צבעים: ירוק צבאי ובג'.

רק שני צבעים: ירוק ובג'

רק שני צבעים: ירוק ובג'רק שני צבעים: ירוק ובג'

מתחת למרכב הרבוע פועם מנוע דיזל מתוצרת פיאט הלקוח מהאיווקו דיילי, בנפח 3.0 ליטר, עם גיאומטריית טורבו משתנה, המספק 176 כ''ס. כיאה למנוע שנלקח מרכב מסחרי, שיא המומנט מגיע כבר בסל''ד נמוך ביותר, 1250 טורים. המנוע עומד בתקן יורו 4 של זיהום אוויר. ההנעה היא 4X4 לא קבועה, עם דיפרנציאל אחורי ננעל. הכוח נשלח לגלגלים דרך תיבת העברה ידנית, עם שש מהירויות. יחסי ההעברה, בהתאמה, הם: 5.373:1 3.154:1 2.041:1 1.365:1 1.000:1 0.791:1  והילוך הכוח הוא ביחס של 2.300:1. היחס בדיפרנציאלים הוא 3.909:1.

עוד נתונים טכניים: מרחק סרנים – 2425 מ''מ; אורך כולל – 4248 מ''מ; רוחב – 1750 מ''מ; גובה – 2050 מ''מ; משקל כולל – 2650 ק''ג; משקל ריק – 2110 ק''ג; זווית גישה – 50 מעלות; זווית נטישה – 34 מעלות; שיפוע צד – 40 מעלות; עומק צליחה ללא הכנות – 50 ס''מ. צמיגים - 235/85R16.  

קמפנולה צבאי משנות ה-50

קמפנולה צבאי משנות ה-50קמפנולה צבאי משנות ה-50

הקמפנולה המקורי תוכנן ונבנה בראשית שנות החמישים, כמענה למכרז של הצבא האיטלקי. במקביל, תוכנן גם ג'יפ של אלפא רומיאו לאותו מכרז, שניהם זכו לכינוי AR51 ובאפן כללי חיקו את הג'יפ המקורי ממלחמת העולם השנייה. הג'יפ של אלפא, שהדגם האזרחי שלו נקרא ''מאטה'' (Matta – ג'וקר בחפיסת קלפים) יוצר במשך ארבע שנים בלבד, ורק כ-2000 כלים נבנו מדגם זה. הקמפנולה לעומת זאת, זכה לחיים ארוכים למדי, למעלה מ-35 שנות ייצור (1951-1987) שהניבו עשרות אלפי מכוניות, בודדות מהן מצאו את דרכן לארץ.

הג'וקר של אלפא

הג'וקר של אלפאהג'וקר של אלפא

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

21 בספטמבר 2008 ב 15:45

נכון אבל....

בזמן שכולם הלכו לקבל את היופי והפוזה, הוא היה בעבודה בשטח...
דרור

2

ניראצילי

22 בספטמבר 2008 ב 21:23

קצת מזכיר את היונדאי גלופר

3

ronenemalka

30 בנובמבר 2008 ב 10:18

מוכרים בארץ כאלו ?