שטח 4X4 > כתבות > שטח

ארבע ארבע ולעבודה

יצרניות הרכב באירופה גילו נישה חדשה – כלי רכב מסחריים קלים עם הנעה בכל הגלגלים

במדינות מתוקנות, קרי כל ארצות מערב אירופה וגם בארה''ב, מקובל לרכוש לצרכי עבודה כלי רכב מסחריים נטולי חלונות צד, ללא מושב אחורי. רכבים אלה, הנקראים PANEL VAN, מאפשרים להוביל סחורה או להתקין בהם סדנה ניידת מבלי שכל העולם יהיה שותף למה שמסתתר בחלקם האחורי.

בארץ הקומבינות, אגב, מוכת המיסים (והכוונה כמובן לישראל), ארץ שבה מרבית בעלי העסקים הקטנים אינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב רק לצרכי עבודה, פותחים חלונות בכלי הרכב מהסוג הזה, מתקינים בהם ספסלים ומקבלים שעטנז של רכב מסחרי שאפשר גם להוביל בו נוסעים ולשנע את המשפחה. ואחר כך מכהים את החלונות מאחורה או שמתקינים וילונות, כדי שלא יראו מה נמצא בפנים...
אבל אם נחזור לעולם הנאור, ישנם כבר מספר יצרנים שמציעים רכבים מסחריים כאלה, עם הנעה בכל הגלגלים. אמנם לא משהו שאפשר לרדת איתו לשטח ממשי, אבל אופציה נחמדה למי שזקוק לנוע בדרכי עפר או לטיולים בשבילי קקל.

504 מוסב על ידי דאנגל

504 מוסב על ידי דאנגל504 מוסב על ידי דאנגל

אז מה יש לנו? פורד הציגה טרנזיט עם הנעה AWD, מנוע דיזל בנפח 2.4 ליטר המספק 140 כ''ס ותיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות; פולקסוואגן מציעה את הקאדי 4MOTION  עם הנעה 4X4 קבועה, תיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית ומנוע טורבו דיזל המספק 105 כ''ס; פיג'ו/סיטרואן עובדת בשיתוף פעולה עם סדנת דאנגל להסבה של הפרטנר/ברלינגו להנעה בכל הגלגלים. דאנגל כבר עשה זאת עם הדגם הקודם של הרכב הזה ובעבר הרחוק יותר הסב טנדרים פג'ו 504 וגם לא מעט מכוניות נוסעים של יצרנים צרפתיים.
בארה''ב פועלות מזה עשרות שנים סדנאות שונות, הרצינית ביותר מביניהן היום היא קוויגלי, המסבות ואנים להנעה 4X4 אמיתית, עם תיבת ההעברה והילוך כוח. בארץ מסתובבות לא מעט ונדורות וסוואנות שעברו הסבה כזאת, שמוכיחות יכולות שטח לא מבוטלות.

ואנדורה מוסבת ל-4X4

ואנדורה מוסבת ל-4X4ואנדורה מוסבת ל-4X4

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת

04 באוקטובר 2008 ב 19:07

המסחריות האלה עולות יותר מג'יפ רגיל הכי

2

עופר אדר

05 באוקטובר 2008 ב 17:50

איווקו ומחירים

לאיווקו אכן יש כלים מוצלחים, אבל לא בדיוק בהגדרה של רכב מסחרי קל, יותר בכיוון של בינוני ומעלה.
לגבי מחירים - רכב עם הנעה 4X4 ולא משנה באיזו תצורה יעלה 25-40 אחוז יותר מאותו רכב עם הנעה 2X4. זה אכן מקרב את מחירי המסחריות האלה למחירים של ג'יפים, אבל הן ממלאות ייעוד אחר - כזה שג'יפ לא יכול לתת את התשובה.
לשם השוואה, סוואנה 4X4 חדשה עולה בערך כמו סילברדו.

3

אלדד- מנהל פורום

05 באוקטובר 2008 ב 19:50

סוואנה 4*4

עופר לדעתי הסוואנה לא יכולה לעלות כמו סילברדו בארץ בעיקר בגלל נושא המיסוי
רשיון ב' וג' לדעתי המחיר שלהסוואנה 4*4 יהיה קרוב ל 330 מע"מ
גם בגלל ביקוש מאוד נמוך לרכב

4

עופר אדר

06 באוקטובר 2008 ב 12:12

בגלל שינוי רמות המשקל, גם הסוואנה נכנסת היום לקטגוריה של רישיון ג'
בכל מקרה, אין כרגע יבוא סדיר של סוואנות  4X4 כך שקשה להשוות את מחירן בארץ
מה שכתבתי זו הערכה בהסתמך על נתונים מחול, ללא שקלול המיסוי אצלנו

5

אורח/ת

05 במרץ 2017 ב 17:46

0524167998

אני מעוניין לקנות האותו של ה Gmc משראיתי בתמונה

6

אורח/ת - אסף

01 באפריל 2020 ב 23:29

מעוניין בקניית הרכב 0508893001

7

Ogash Ofer

02 באפריל 2020 ב 08:55

אורח/ת - אסף כתב/ה:
"

מעוניין בקניית הרכב 0508893001

"
בהצלחה. אני מקווה שבעל הסוואנה יראה זאת.
שים לב שהכתבה היא משנת 2008