שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורסטר לכביש, פורסטר לשטח

בתערוכת SEMA הוצגו שני דגמי קונספט של סובארו פורסטר: אחד לדהירה על כבישים והשני לכיבוש פסגות

באופן מסורתי, סובארו מציגה מדי שנה בתערוכת SEMA דגמי קונספט מעניינים, וכך קרה גם השנה. שני דגמים של פורסטר הציגו שתי גישות קיצוניות לאותו כלי רכב: האחד, פורסטר XTI, הוא ''מטוס כביש'' שקיבל מנוע משופר של האימפרזה WRX STI, והשני ''Mountain Rescue Forester'' הוא טוחן סלעים שעל פי הנתונים לא עוצר בשום מקום.

Mountain Rescue

Mountain RescueMountain Rescue

המאונטיין רסקיו תוכנן בשיתוף פעולה עם ה-National Ski Patrolבמטרה לבנות רכב שיוכל לשמש את צוותי ההצלה בכל תנאי שטח. ואיך עושים זאת? מתלי אוויר שיכולים להרים את הגחון לגובה 35 סמ ויותר מהקרקע, צמיגי יוקהומה גיאולנדרMTS  בשרניים בקוטר 30 אינץ' על חישוק 15, מיגון גחון מסיבי הכולל בין השאר גם הגנה על ספי הדלתות וכננת מובנת של וורן 9500 ליברות. יאממי... תאי אחסון חיצוניים מכילים את ציוד ההצלה הנדרש באופן מיידי.

פורסטר XTI

פורסטר XTIפורסטר XTI

 ה-XTI נמצא בקצה שני של הסקאלה, והוא נבנה במטרה אחת – לנסוע מהר. והוא עושה זאת. מנוע ה-WRX,  שנפחו 2.5 ליטר עם טורבו ומצנן ביניים, מספק 315 כ''ס ו-42 קג''מ, המזניקים את הפורסטר הזה מאפס ל-100 תוך כחמש שניות. הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים עם יחסי העברה קרובים, ודרך דיפרנציאל מרכזי בעל שלושה מצבים אוטומטיים ועוד שישה מצבי נעילה ידניים לבחירת הנהג.
 
כדי לעצור את החיה, אומצו מה-WRX גם בלמי הברמבו, עם ארבעה בוכנות לכל קליפר קידמי ושתי בוכנות לכל אחד מאלו שמאחור. המגע עם הקרקע נשמר בעזרת צמיגים בחתך נמוך ביותר, 255/40, על חישוקים בקוטר 18 אינץ'.
 
באיזה משני כלי הרכב האלה הייתם בוחרים? לנו אין ספקות. היינו לוקחים את שניהם.

תגובות

0 תגובות