שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום הראשון

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

יום 1 - שבת 3.1.09

חצי מיליון צופים גדשו את רחובות בואנוס איירס כששיירת דקאר 2009 חצתה את העיר באקט הפתיחה של הראלי-רייד המפרך והקשה ביותר בעולם. 217 אופנועים, 25 טרקטורונים, 177 מכוניות ו-81 משאיות זינקו לדרך הארוכה, שתסתיים בעוד שבועיים כשיחזרו לבואונוס איירס לאחר שיעברו כ-9500 קמ.  
בניגוד לשנים בהן נערך הראלי באפריקה, כשיומיים הראשונים היו בעצם תצוגות ראווה לקהל באירופה, התחרות האמיתית בדקאר 2009 התחילה כבר ביום הראשון. 733 קמ, מתוכם 371 תחרותיים, בשטח מאובק שגרם לתקלות טכניות לא מעטות.
אף מתחרה אמנם לא פרש, אבל יש כבר כמה טוענים לכתר שהידרדרו למקומות הנראים כלא ריאליים.
אופנועים – מארק קומה וסיריל דפרה הובילו כצפוי את היום הראשון במרבית שלביו, אך תקלה בצמיגים  הביאה את דפרה לקו הסיום כשהוא נוסע על הג'נט בלבד בגלגל האחורי. קומה ניצח ופתח פער בלתי נתפס כמעט על זה שהגיע בעקבותיו – 22 דקות שלמות! דפרה  סיים במקום 22, בפיגור של קרוב ל-42 דקות. הפער נותן יתרון פסיכולוגי גדול לקומה, ואם ימשיך ביכולות שהפגין ולא יקלע לצרות אפשר לראות את תחרות האופנועים כסגורה. אגב, בחמשת המקומות הראשונים נמצאים אופנועים של KTM.
טרקטורונים – דקלרק הצרפתי מוביל על טרקטורון של ימאהה, לפני מאצ'ק הצ'כי הרוכב גם הוא על טרקטורון מאותה תוצרת. גם דקלרק כבר יצר פער משמעותי, של כ-12 דקות מהדולק אחריו. במקום השלישי הנדרסון מאורוגוואי על סוזוקי, ובמקומות 4-5 שוב כלים של ימאהה.
מכוניות – נאסר אל-עטייה בב.מ.וו X3 סיים ראשון, במקומות 2-4 סיימה קבוצת פולקסוואגן עם סאיינז, דה-וילרייה ומילר. מיצובישי, עם אלפנד ופטרהנסל, במקומות 5-6. מבין הפייבוריטים נציין את צ'יצ'ריט במכונית הב.מ.וו מספר 306, שאיבד את דרכו באבק, נתקע בבור ושבר את המתלה – והוא עם פיגור של כשבע שעות; ואת מסואקה במיצובישי 310, שתקלה במנוע דרדרה אותו למקום ה-164 עם פיגור של כחמש שעות.
משאיות – כאן התחרות צפופה, כשההפרש בין המקום הראשון לחמישי עומד על פחות משלוש דקות. את המקום הראשון תפס ואן-ולייאט ההולנדי במשאית ג'ינאף, ושתי שניות אחריו סיים דה-רוי, עם משאית דומה. סטייסי, המנצח ב-2007, סיים רק במקום ה-32 עם  פיגור של כ-40 דקות. לופריאס, שניצח בדקאר כבר שש פעמים נמצא במקום החמישי וצ'אגין, שניצח חמש פעמים, תופס את המקום השביעי.
הצוות הישראלי – יזהר ערמוני ואביב קדשאי, במכונית שמספרה 423,  סיימו במקום ה-151, שתי שעות ועשר דקות אחרי המוביל. לאט אבל בטוח.

יום 1 - שבת 3.1.09

מפת היום הראשון

מפת היום הראשוןמפת היום הראשון

סיכום היום הראשון בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תגובות

0 תגובות