שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

לראשונה: מכונית מונעת באתנול תתחרה בדקאר

הנהג הברזילאי קלבר קולברג מתכנן להשתתף בראלי עם פג'רו ספורט מצויד במנוע רב-דלקי, אותו יזין באתנול

 

בראלי דקאר הקרוב, שיזנק לדרכו מבואנוס איירס בראשון לינואר 2010, תהיה קטגוריה חדשה: מכוניות מונעות באתנול. מארגני הראלי פתחו את הקטגוריה לבקשתו של הנהג הברזילאי קלבר קולברג (Klever Kolberg), מתחרה ותיק בדקאר בקטגוריית האופנועים.

קולברג יתחרה במיצובישי פג'רו ספורט שנבנה בברזיל, מצויד במנוע רב-דלקי אותו אפשר להזין באתנול או בבנזין, או בתערובת של שני הדלקים. הוא יקבל תמיכה מאיגוד יצרני קנה הסוכר בארצו, שכן האתנול מיוצר שם מקנה סוכר. זאת מגמה מעניינת, לאור העובדה שבדקאר האחרון המתחרים הרציניים התייצבו כולם על קו הזינוק עם מנועי דיזל.

מכוניות מונעות באתנול מקובלות מאוד בדרום אמריקה: במהלך החודשים הראשונים של 2009 הן תפשו נתח של למעלה מ-90 אחוז ממכירות המכוניות בברזיל. ליצרניות רכב רבות יש בתי חרושת בברזיל בהם מייצרים מכוניות מונעות אתנול, ביניהן פיג'ו-סיטרואן, פיאט, פורד, ג'נרל מוטורס, הונדה, מיצובישי, ניסאן, רנו, טויוטה ופולקסווגן.

קולברג עם מכוניתו

קולברג עם מכוניתוקולברג עם מכוניתו

תגובות

1 תגובות

1

חפירון

19 בספטמבר 2009 ב 23:32

למה? ככה!

באותה מידה אפשר לשאול למה המס על רכבים חדשים בארץ הוא כמעט 100%, הרי רכבים חדשים הם בטוחים יותר וחסכוניים יותר...
אז למה? כי את קול הזעקה היחיד של חובבי הרכב בארץ אפשר למצוא רק באינטרנט, ואולי באמצע מדבר יהודה. הכי רחוק שהג'יפאים הגיעו עם המחאה על גנבות הרכבים והגנבה ע"י המדינה זה שרשור התמרמרות של 5 דפים...