שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם האקספלורר מתרכך

בהתאם למגמה העולמית, הדור הבא של האקספלורר מתוצרת פורד יקבל מרכב אחוד ומתלים נפרדים בכל ארבע הפינות. יכולות שטח? הצחקתם אותם

 
כמו מרבית ה-SUV-ים שנולדו בארה''ב, גם האקספלורר של פורד היה בעצם מרכב נוסעים ש''הודבק'' על שלדה של טנדר. שני עשורים כמעט נשמרה התצורה הזו, מאז הגיח האקספלורר לשוק בשנת 1991 ועד היום. אצלנו הוא לא זכה לעדנה רבה (בעיקר בגלל מדיניות היבואן) אבל בארץ הדוד סם זה היה ה-SUV הנמכר ביותר, שתרם רבות להצלחתה היחסית של פורד, לצד הטנדרים מסדרת F.

אבל לא עוד חוסן. הדור הבא של האקספלורר, שיגיע לשווקים עוד השנה, ייבנה על בסיס פלטפורמת הטאורוס, ויהיה בעצם סטיישן מגודל עם יכולות שטח מצומצמות ביותר. וזה במידה ויצויד כלל בהנעה 4X4, כי הצפי של פורד הוא שהביקוש העיקרי יהיה לדגמי ה-4X2...
 האקספלורר החדש יקבל גם ליין חדש של מנועים, חסכוניים ונקיים (יחסית לרכב אמריקאי כמובן...). למנוע הבסיסי יהיו ארבע בוכנות והדגמים הבכירים יותר יקבלו מנועי V-6. המנועים האלה יספקו 300 כ''ס מכובדים, אבל בהיצע לא יהיה כלל מנוע V-8!
 ההכרזה הזו באה לצד דיווח של פורד על עלייה ניכרת בביקוש ל-SUV-ים, שבעקבותיו גויסו עובדים חדשים. החברה סיימה את שנת 2009 ברווח, המניות עלו בהתאם ומצבה של פורד נראה היום טוב מתמיד, במיוחד אם מסתכלים על מצבן העגום משהו של שתי מתחרותיה העיקריות מבית, G.M וקרייזלר.  

תגובות

0 תגובות