שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שביל ישראל לאופניים יוצא לדרך

המקטע הראשון של השביל, ממעלה שחרות לאילת, ייפתח לציבור הרוכבים עד לחודש אפריל שנה זו

לאחר ארבע שנות תכנון, מתחילות עבודות ההקמה של שביל ישראל לאופניים. השביל יימתח לאורכה של המדינה, מהחרמון בצפון ועד לאילת. השביל מתוכנן כך שיתאים לרוכבים ברמה בינונית. המקטע הראשון שייפתח יהיה הדרומי ביותר, אורכו כ-85 ק''מ ועלות הכשרתו תעמוד על כחצי מיליון שקלים. זאת מתוך כ-100 מיליון שקלים, שיוקצו ליישום תוכנית לקידום ענף רכיבת האופניים בישראל. התוכנית כוללת פיתוח תשתיות לאורך כ-4,900 קמ של שבילים, שיתווספו לכ-600 קמ שבילים קיימים וכ-1,400 קמ שבילים המקודמים מתקציבים נפרדים.

רוכבי אופניים במקטע הדרומי

רוכבי אופניים במקטע הדרומי רוכבי אופניים במקטע הדרומי

המקטע הדרומי יוקם בשטחי שמורות הטבע הרי אילת וצוקי שיירות, על דרכי עפר קיימות ועל השביל החדש שהוקם לאחרונה על ידי קקלועיריית אילת. החלק הראשון של המקטע הראשון יכלול סינגל מדברי הררי, עם נקודות לתצפית על הערבה ובקעת תמנע; אחר כך יעבור השביל בסמוך לבאר מלחן, דרך נחל מתק עם התופעות הגיאולוגיות הייחודיות שלו; משם למעלה סיירים ועד למבואה וחניון הלילה שבתמנע; החלק השני של יכלול רכיבה מתמנע דרך נחל שחמון ועד למפרץ אילת.
השותפים לפרויקט הם רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, משרד התיירות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, רשויות מקומיות, איגוד רוכבי האופניים ומתנדבים רבים שביקשו לסייע. עבודת ההכנה רוכזה ע''י יובל פלד, מנהל חטיבת תכנון ופיתוח ברשות הטבע והגנים, וע''י הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים ברשות הטבע והגנים.

נחל מתק

נחל מתקנחל מתק

נכון שכולנו (והכוונה לכל הגולשים באתר זה) מכורים לאדרנלין של שטח המלווה בריח בנזין - או סולר - אבל יש בינינו לא מעט כאלה שאוהבים לעשות את זה גם בהנעה 2X2: שני גלגלים וזוג רגליים בריאות. הידיעה הזו מיועדת בעיקר עבורם, אבל אולי היא תיתן דרבון גם לאחרים להצטרף לענף רכיבת האופניים.

מפה סכמטית של המקטע

מפה סכמטית של המקטעמפה סכמטית של המקטע

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

27 בפברואר 2010 ב 13:41

כתבה יחצנית מטעם הרט"ג

למעשה מדובר בסימון שבילים קיימים בהרי אילת. אין כאן בשורה לרוכבי האופניים - באזורים הבעיתיים בשדה בוקר ובהר הנגב הפקחים ימשיכו לרדוף אחריהם