שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טיוטה טאקומה טנדר השנה 2001

ירחון השטח FOUR WHEELER בוחר יפני
בגיליון ינואר התפרסם מבחן השוואתי בין חמישה טנדרים כפולי הנעה שמטרתו להכתיר את ''טנדר השנה'' בארה''ב. בהשוואה השתפו: שברולט 10S, שברולט סילברדו, ג'י.אמ,סי סיירה, טויוטה טאקומה וניסאן פרונטיר...

ירחון השטח FOUR WHEELER בוחר יפני

בגיליון ינואר התפרסם מבחן השוואתי בין חמישה טנדרים כפולי הנעה שמטרתו להכתיר את ''טנדר השנה'' בארה''ב. בהשוואה השתפו: שברולט 10S, שברולט סילברדו, ג'י.אמ,סי סיירה, טויוטה טאקומה וניסאן פרונטיר.


FOUR WHEELER לכתבה המלאה באתר

ה10-S קיבלה מקום חמישי ואחרון בשל מחסור בכוח מנוע (6V 4.3ל' 190 כ''ס), עבירות נמוכה וביצוע בינוני לאבזור הפנים. הירחון לא הצליח לספק סיבה נקודה חיובית בהקשר הזה.


לאתר S-10

להורדת הקובץ לחץ כאן

במקום הרביעי הגיע הניסאן פרונטיר (אחיו האמריקאי של הווינר). המנוע (6V 3.3ל') קיבל השנה חיזוק בדמות מגדש על אשר העלה את ההספק ב40- כ''ס ל210- סה''כ. אבל גם זה אינו מספק את אנשי הירחון האומרים שעתה כוח המנוע ''מספק'' ותו לא. הם אהבו את המראה המוחצן של הכלי, את הגימור האיכותי ותיבת ההילוכים הידנית (לא זו אינה טעות - ידנית!). עם זאת המכונית עדיין חלשה מדי לטעמם והיא מצויידת בצמיגי כביש שפוגמים ביכולת השטח.


לאתר של הפרונטיר

להורדת הקובץ לחץ כאן

השברולט סילברדו הגיע למקום שלישי מאכזב. רכב זה מעניין גם אותנו לאור המו''מ שקיים בין UMI ליצרן לגבי יבוא הטנדר הגדול אלינו. הסילברדו מצוייד במנוע טורבו דיזל חדש מפיתוח איסוזו אשר מחליף את הדיזל 6.5 ליטר המיושן. מדובר ביחידת כוח אימתנית עם שמונה צילינדרים והזרקה ישירה המפיקה 300 כ''ס ו52- קג''מ מ6.6- ל'. למנוע מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה מתוצרת אליסון. הסילברדו נכשל בשל רעש הדיזל, יכולת השטח המוגבלת ותחושת המשאית שבו. לזכותו עמדו יכולת גרירה מדהימה וביצוע טוב בפנים.


לאתר הרכב סילברדו

להורדת הקובץ לחץ כאן

הג'י.אמ.סי סיירה מגיעה למבחן עם מנוע עצום. 8.1 ל' 8V רב און המספק 340 כ''ס ו45.5- קג''מ. הסיירה היא הדודנית של הסילברדו וחולקות בינהן חלקים משותפים רבים. הסיירה הייתה מלכת הכוח במבחן אך נכשלה בשל צריכת דלק מטורפת (3.5 ק''מ/ל'), מגיני גחון סימליים, יכולת שטח מוגבלת ותג מחיר גבוה.


לאתר של הסיירה

להורדת הקובץ לחץ כאן

הטאקומה ניצחה בעיקר יכולתה העדיפה של מערכת המתלים, איכות בניה מרשימה ודיפרנציאל אחורי ננעל. יחידת ההנעה כולל מנוע 6V 3.4 ל' עם 190 כ''ס ''בלבד'' אך משקלה הנמוך ומערכת ההנעה העדיפה נותנת לטויוטה יתרון דינאמי על פני מתחרותיה. הטאקומה היא טנדר עבודה עם יכולת שטח של ממש ויכולת זו (יחד עם תג מחיר נמוך יחסית) הביאה לטויוטה את הניצחון על פני יריבות מבית.


לאתר של הטאקומה

להורדת הקובץ לחץ כאן

חסרו לי בהשוואתי הזה הכלים של פורד ושל דודג' אשר מסיבה תמוהה לא לקחו חלק בעימות כה חשוב. עוד חשוב לציין כי שלושה מתוך חמשת כלי הרכב שנבדקו היו בגרסת ''דאבל קבינה'' שרק עתה הפכה להיות פופלרית בארה''ב ותופסת תאוצה רבה שני אחרי שאנחנו גילינו אותה. מעניין.

תגובות

0 תגובות