שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

סינגל ציפורי - מסלול אופניים

ממשיכים לפרגן לפורצי הסינגלים ולתמיכה של קק"ל.
סינגל חדש באווירה אירופאית בציפורי.
לעלות ולרכב

רמת קושי: בינונית/קלה. סינגל כמעט רצוף באורך 12 ק''מ. קטעי טיפוס קלים, קטעים טכניים בין עצים וסלעים.
מפות: מס' 2 - גליל ועמקים - של הוועדה לשבילי ישראל בעריכת אורי דביר
ציוד נדרש: מים, פנימיות, מזון, סוללות ל-GPS וטלפון נייד, עוד מים.
ציוד ניווט: מגלן אקספלוריסט 600, suunto X10
רכב סיוע: וולוו XC90
מקומות למנוחה: תחת כל עץ רענן ויש המונים
מזון: בישובים בסביבה - הכי מומלץ? ''אל תנור'' בתחנת הדלק בין ריינה למשהד - 10 דק' מהסינגל.
אופניים: ספשילייזד FSR אקספרט XC, ג'יאנט אנתם 3
מספר הסינגלים הגדל במהירות ממש מרחיב את הלב. הספורט גדל, הרשויות מעורבות וזה עוזר לנו לא רק לשרוף קלוריות אלא גם לשמור על השטח ועל היערות שבעבר היו כמעט נטושים ועתה זוכים למבקרים רבים. כבר רכבנו בעבר בסינגל בארי הנפלא, בסינגל המקסים של יער בית קשת וביער חרובית. הפעם נשלח אתכם לסינגל ממש טרי ומאד מושקע של ציפורי. 12 קילומטרים בין יער נטוע לחורש אלונים טבעי, ערוץ נחל ציפורי הזורם כל השנה וסביב המון אתנחתאות קולינריות והיסטוריות.

קל מאד להגיע לנקודת הזינוק: מגיעים לצופת המוביל (כביש 77 צפונה מצומת ישי, או דרומה מצומת גולני). פונים לעבר נצרת ונוסעים כ-1.15 ק''מ עד לפניה ימינה לעבר קיבוץ סוללים. נפנה ימינה ומייד שמאלה לעבר הישוב הקהילתי שמשית ואחרי כ-0.7 ק''מ תגיעו לדרך עפר לבנה ורחבה משמאל. רדו אליה ומולכם נמצא מגרש החניה ומוצא הסינגל.
הסינגל מסומן נהדר ולא דורש שום אמצעי ניווט. למען הסדר הטוב דקרנו כמה נקודות מפתח.
נקודת התחלה במוצא שביל סינגל ציפורי. נ.צ. 1 - איפוס.
נתחיל במגרש החניה ורכב את הסינגל עם כיוון השעון. נעבור ליד השלט היפה המתאר את האיזור ונעלה במשעול הסלול עד למפגש עם הסינגל החוצה אותו. נפנה שמאלה בסינגל ונתחיל לזרום!
1.3 ק''מ - עברנו קטע סינגל ראשון ומקסים והגענו לעיקול של נחל ציפורי כשמשמאל עובר הכביש. נמשיך לעקוב אחר הסימונים המצויינים. נ.צ. 2.
6.6 - צומת שבילים בין שטוצר כחול ועץ אלון ענקי ויפיפה. נ.צ. 3.
11.5 - סוף מסלול. כדי לחזור למכונית פנו שמאלה. רוצים עוד? צאו לעוד הקפה!. נ.צ. 4.

גן לאומי ציפורי האתרים המרכזיים בציפורי הם התיאטרון הרומי שנבנה במדרון שממנו נראים נופי בקעת בית נטופה והרי הגליל העליון והכיל כ- 4500 מושבים (שמקצתם שוחזר).
רובע מגורים מתקופת המשנה והתלמוד, המצודה הצלבנית הנמצאת בראש ההר ונראית היטב ממרחקים. הווילה שנבנתה בראשית המאה השלישית ובה תיאורים מחיי דיוניסוס, אל היין במיתולוגיה היוונית (בפסיפס מוטבעת באופן מרשים דמותה של ''המונה ליזה של הגליל''). חג הנילוס מתואר בבנין גדול מהמאה החמישית לספה''נ, ובו רצפת פסיפס מפוארת המתארת את חגיגות עלית מפלס מי הנילוס לשיאם, מפעל המים התת קרקעי הענק, שנבנה במאה הראשונה לספה''נ ופעל עד המאה השביעית. המאגר, שאורכו כ-250 מטרים ונפחו כ-5000 מ''ק נמצא במרחק של קילומטר וחצי מציפורי. שיא הביקור יהיה בבית הכנסת העתיק שנפתח למבקרים.

מרכז ההדרכה של ציפורי מספק שירותי הדרכה ופעילות על תקופותיה השונות ומקיים אירועי בר מצווה לבתי ספר ומשפחות פרטיות בנושא ''חווית המשנה''.
(מתוך www.parks.org.il)
נקודות ציון 1 . 173098/239011 2. 174090/238988 3. 174284/237368 4. 173098/239011

תגובות

1 תגובות

1

seacompu

11 במרץ 2010 ב 16:04

רונן ..

ע"פ התמונה הראשונה רכבת נגד הכיוון(-: יש סימון
תחליף את השעון לפולאר RS800CX
אם אתה רוצה יש לי את ההקלטה בגוגלארץ אני ישלח לך את הקישור ותעלה אותו