שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מלכות המדבר האמיתיות

מפה של אחד למאה אלף ומצפן – אלו כל כלי הניווט העומדים לרשות המשתתפות בראלי Aicha des Gazelles, שיתחרו לאורך 2500 ק''מ במדבריות מרוקו. כן, ראלי לנשים בלבד, הנערך זו השנה העשרים ברציפות

באמצע שבוע זה, תזנק לדרכה אחת מתחרויות הראלי-רייד המעניינות ביותר מבין אלה הנערכות מדי שנה ברחבי העולם ה-Aicha des Gazelles: כל מתחרותיו הן נשים. כבר עשרים שנה ברציפות מארגנת דומיניק סרה (Dominique SERRA) את הראלי הזה, שהיה בתחילתו בעיקר תרגיל של יחסי ציבור, אך הפך במרוצת השנים לאחת מתחרויות הראלי הנחשבות ביותר בספורט המוטורי בצרפת.

המרצדס ויאנו של מנצחות 2009

המרצדס ויאנו של מנצחות 2009

שמו של הראלי, ''עייאשה של האיילות'' בתרגום חופשי, רומז גם על מקום התרחשותו של הראלי – מרוקו – וגם על התחרות שבין הצוותים. שכן, בניגוד למסע ''מלכת המדבר'' שלנו, בו נבחרות הזוכות בעיקר על פי פרמטרים חברתיים (רוח צוות וכו'), המתחרות במרוקו צריכות להוכיח יכולות נהיגה ויותר מזה - כושר ניווט: הן צריכות לעבור במהלך הראלי 2500 ק''מ כשהן נעזרות במפה של אחד למאה אלף ומצפן. כל שאר העזרים אסורים. כל רכב מצויד במתקן איתור, שמאפשר למארגנים לדעת בדיוק היכן הוא נמצא ואיזה מסלול עבר.

המסלול, שאורכו כאמור 2500 ק''מ, מתנהל בחלק הדרומי-מערבי של מרוקו, במדבר הסהרה. התחרות מתקיימת בשבעה סטייג'ים, עם קטע מרתון כפול שבו ישנות המתחרות בשטח. הזוכות לא נמדדות על פי הזמן שבו עשו את המסלול, אלא על בחירה במסלול הקצר ביותר בלי לדלג על נקודות ביקורות, בתוך מסגרת זמן נתונה. בצורה כזו אין לחץ גדול מדי ''לתת בגז'', ואפשר לקדיש תשומת לב מרובה יותר לניווט. דילוג על נקודות ביקורת, הסתייעות בצוותים טכניים, חריגה ממסגרת הזמן – כל אלה מזכים בנקודות עונשין. הזוכות לא מקבלות פרסים, כל ההכנסות שנשארות למארגנים לאחר כיסוי ההוצאות נתרמות לטובת אפריקה.

הספרינטר 4X4

הספרינטר 4X4

יצרניות רכב רבות נותנות חסות לראלי, כמו חברת מרצדס, שהכניסה שני כלי רכב לתחרות. במכונית אחת נוהג צוות מקצועי, ג'נט ג'יימס ואן-מארי אורטולה, שזכו בראלי של השנה שעברה; במכונית השנייה ינהגו שתיים מעובדות מרצדס, אנדריאה שפיגלווגל ובטינה שייגרטינגר, שנבחרו לאחר שמרצדס פרסמה מסר פנימי שקרא לכל העובדות בחברה להגיש את מועמדותן. אגב, הצוות המקצועי יתחרה במרצדס ספרינטר 4X4 בעוד הצוות השני ינהג בויאנו 4matic.

דאציה דאסטר שיקח חלק בראלי

דאציה דאסטר שיקח חלק בראלי

השנה, לרגל חגיגות ה-20 של הראלי, נתן מלך מרוקו את חסותו לתחרות. ואם אתן – הקוראות שלנו - חושבות לקחת חלק בראלי של השנה הבאה, ההוצאות אינן בשמיים: דמי הרישום לצוות של שתיים הוא כ-14 אלף יורו וזה כולל דלק, צוותי סיוע טכניים, צוותים רפואיים, צוותי חילוץ, לינה, ארוחות וכמובן ביטוח. רק את הרכב תצטרכו להביא מהבית.

תגובות

0 תגובות